Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-02-27, 20:59
  #1
Medlem
Malarkeys avatar
Jag läste den här studien:
http://www.traningsguiden.se/article...3-49c08fa1999c

Och kom och tänka på att ibland har jag svårt att känna vissa muskler arbeta, Dock så har jag fått bra resultat av min träning, Är det fler som har samma problem att känna "kontakt" med olika typer av muskler på gymet?
Citera
2009-02-27, 21:08
  #2
Medlem
BePositives avatar
Tänk på ditt utförande så ska du se att kontakten kommer.
Citera
2009-02-27, 21:09
  #3
Medlem
pazzions avatar
svar JA. Jag känner i princip aldrig ngt när jag kör sittande rodd eller rodd över huvud taget, jag blir "trött" bara men inte i ryggen...
Citera
2009-02-27, 21:14
  #4
Medlem
Hmm har också funderat en del på det där. Jag brukar köra tungt på gymmet och då får man ju ta i som en stolle, ibland svinga lite också

Bir iaf ordentligt trött när i musklerna när jag tränar men just under själva repetitionerna kan jag ibland känna att jag skulle vilja ha mer "kontakt". Får bäst kontakt när jag kör biceps isolerat eller vad man ska säga. Träningen ger bra resultat iaf, frågan är hur länge till bara :P

Kanske ska slänga in lite teknikövning snart...
Citera
2009-02-27, 21:16
  #5
Medlem
BePositives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RYTTGE
Hmm har också funderat en del på det där. Jag brukar köra tungt på gymmet och då får man ju ta i som en stolle, ibland svinga lite också

Bir iaf ordentligt trött när i musklerna när jag tränar men just under själva repetitionerna kan jag ibland känna att jag skulle vilja ha mer "kontakt". Får bäst kontakt när jag kör biceps isolerat eller vad man ska säga. Träningen ger bra resultat iaf, frågan är hur länge till bara :P

Kanske ska slänga in lite teknikövning snart...

Sänk vikterna och tänk på tekniken/utförandet så kommer du få bättre kontakt.
Citera
2009-02-27, 21:18
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BePositive
Sänk vikterna och tänk på tekniken/utförandet så kommer du få bättre kontakt.

Je, kör på maxOT nu och var nyss klar med sjätte veckan. Ska köra på några veckor till ganska tungt, men kanske gå ner lite och försöka förbättra utförandet. Det blir nog bra detta tror jag!
Citera
2009-02-27, 22:38
  #7
Medlem
hurfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BePositive
Sänk vikterna och tänk på tekniken/utförandet så kommer du få bättre kontakt.

Gör som BePositive sa. Kör med lite lägre vikter och få in tekniken så kommer du känna bättre kontakt. Allt eftersom är det bara att öka.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback