2012-11-12, 22:58
Medlem
FINSK-ARIERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryder188
Svennen som går runt som att han äger gymmet och tror att han är biffig med sina kycklingarmar...

eller svarta kalle med kyckling armarna
2012-11-13, 00:41
Medlem
Felstavarens avatar
1: Folk som står på löpbandet när det är typ 22 grader varmt och solsken utomhus (efterblivet!)

2: Snubbar som lastar på 200kg på bänkpressen, gör ett lyft och sedan sticker utan att plocka av skivorna från stången (kul att plocka upp efter dig!)

3: Folk som står och sölar/tjötar med varandra i 10 minuter mellan varje set (jag vill använda maskinen!)

4: Folk som "samvetstränar" på måndag efter jobbet. På mitt gym är det oftast gott om plats, förutom just på måndag eftermiddag/kväll. Då passar alla spritfeta blekansikten på att flåsa omkring i lokalerna och kompensera helgens hejdlösa supande genom att lyfta lite skrot och vädra ut sina kroppsgifter genom svettkörtlarna. Hela gymmet stinker fis, bakfylla och dödsångest.

Resten av tiden slipper man dock se dem, eftersom samvetstränarna bara går till gymmet högst 1 gång per veckan. Av detta skäl har jag numera gjort måndagar till vilodag.
2012-11-13, 00:42
Medlem
Folk som stinker skit! Det är fan det värsta!
2012-11-13, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
1: Folk som står på löpbandet när det är typ 22 grader varmt och solsken utomhus (efterblivet!)

Jag föredrar ändå att köra löpband, eftersom du har stenkoll på hastighet, tid, sträcka, kcal osv, kan ställa in lutning, kolla på tv, inte behöver distraheras av människor du möter, slipper springa in i knottmoln etc men jag är väl efterbliven
2012-11-13, 08:56
Medlem
Oldberrys avatar
Folk som frågar om den lediga bänken är upptagen när man är mitt uppe i ett set marklyft eller militrpress...
Senast redigerad av Oldberry 2012-11-13 kl. 08:58.
2012-11-13, 09:42
Medlem
Pestfans avatar
Citat:

Ja, för vem vill stå inne under en AC och fläkt i ansiktet när man kan svettas ihjäl ute istället?
2012-11-13, 10:52
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
4: Folk som "samvetstränar" på måndag efter jobbet. På mitt gym är det oftast gott om plats, förutom just på måndag eftermiddag/kväll. Då passar alla spritfeta blekansikten på att flåsa omkring i lokalerna och kompensera helgens hejdlösa supande genom att lyfta lite skrot och vädra ut sina kroppsgifter genom svettkörtlarna. Hela gymmet stinker fis, bakfylla och dödsångest.

Nu tränar jag inte kvällstid så kan inte säga något om det, men dagstid så finner jag fredagar och söndagar värst. Jag inbillar mig att fredagsträningen är som en förberedning inför helgens svullning och på söndagen kommer den ångestfyllda samvetsträningen.

Cardio för hela slanten, givetvis.
2012-11-13, 13:36
Medlem
Hans taktik för att få träna ifred vid en gymstation?

Igår när jag skulle träna rodd på gymmet bestämde jag mig för att köra i drygt tio minuter i uppvärmningssyfte. Klockan var väl kring 19 så det var rätt fullt på gymmet, av den anledningen förmodar och accepterar jag att det kommer personer som ska träna på de andra roddmaskinerna bredvid den jag utövar min träning på. Det kommer en kille efter två minuter in på min träning och ställer sina grejer vid maskinen intill.

Han står där i typ fyra minuter och kollar mobilen, sträcker på sig lite, mumlar något, tittar åt mitt håll säkert fyra gånger på ett odiskret sätt. Jag lägger som sagt märke till detta och tittar tillbaka lite förvånat kanske en gång. Irriterar mig på att han glor och inte bara fokuserar på sitt. Till sist sätter han sig ner och då tittar han en gång till, och då flinar han riktigt mycket och biter sig i läppen. Say what? Han fumlar med sin vattenflaska och tappar den så den rullar åt mitt håll. Han suckar och får gå av. Jag kör i 30 sekunder till, sen går jag av bara för att minska hans lidande, då han inte verkar kunna fokusera och tittar åt mitt håll hela tiden. Märk att jag varken luktade svett eller såg hemsk ut, så inget anstötande drägg. Kanske konkurrens om vem som kunde köra hårdast? Han körde en taktik, lol? Men han förlorade ju dessa minuter han stod och väntade på att jag skulle dra.

Jag tycker att det kan vara lite smådrygt att träna just rodd samtidigt som någon annan då det är lätt hänt att man matchar "roddandet" vilket bara ser komiskt ut. Då tappar jag fokus på själva träningen och försöker anstränga mig för att inte synkronisera. Men vad fan, tränar man på ett gym så får man stå ut med att folk tränar samma grejer och att sådana saker kan uppstå.

Möter ni också jobbiga typer i gymmet som ovan? Varför kunde han inte bara köra på direkt utan skulle vänta tills jag hade stuckit? Han försatte oss i en dryg situation. Hade ni dragit eller fortsatt träningen?

(yes, något töntig trådstart men kul med diskussion kring interaktion på gym)
Senast redigerad av Nummerlappen 2012-11-13 kl. 13:39.
2012-11-13, 13:43
Medlem
onionzs avatar
Haha!

Det där med att matcha rodden känner jag igen! Det är fan omöjligt att INTE börja köra samma takt som grannroddaren..
2012-11-13, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onionz
Haha!

Det där med att matcha rodden känner jag igen! Det är fan omöjligt att INTE börja köra samma takt som grannroddaren..

Eller hur! Jag tror att grannroddaren också tänker på detta, det är en outtalad grej som båda mycket väl är medvetna om och har väldigt svårt att bryta. Jag har varit nära att skratta ibland för på mitt gym är våra roddmaskiner placerade precis mot ett par stora fönster, när det är kväll ser man varandra med andra ord - man kan inte dölja sitt flin på något sätt, i profil är det ju hyfsat lugnt liksom. Pressen att inte skratta åt något så otroligt töntigt utan att bli avslöjad blir så stor att jag får bita mig hårt i läpparna ibland. För fan vad jag skulle skämmas om jag började skratta!
Senast redigerad av Nummerlappen 2012-11-13 kl. 13:51.
2012-11-13, 14:23
Medlem
FINSK-ARIERs avatar
idioter som går förbi när man markar. har lust bara släppa stången, och hoppas den rullar över vederbörandes tår. eller folk som stressar en när man kör djupa atg då brukar jag gå över och köra stöt så dom får vänta tills dom blir tokiga.
2012-11-13, 15:40
Medlem
Antinomoss avatar
Ah, rodd a la concept2-maskiner. Tänkte först på kabelrodd. :P
Kanske för att jag just kört det...

Hade fokuserat på det jag skulle göra och kört på, men så är jag också väldigt fokuserad när jag tränar. Kollar gärna runt och så mellan seten men när jag kör är det 100% fokus.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in