På mitt gym finnes:
Ett gäng på 4, killar, 15 år. En kör sina reps i någon maskin, de andra står omkring och snackar. Sen byter de.
Två tjejer, 15-16 år, var där i en halvtimme, körde lite på roddmaskinen, gick lite på rullbandet och kollade sen på alla maskiner.
Två pers som cyklade idag - en tjej runt 20-25 och en gubbe runt 50, båda cyklade extreeeeeeeeemt långsamt, hade varsin ipod touch framför sig som de kollade på. lönt?
en gubbe runt 45 som mellan varje set pillar på sin iPhone, kör typ fem reps och två set och vilar fem minuter emellan.
Killar som ska visa sina tjejkompisar hur man gör. De okuperar gärna någon maskin utan att träna på den, utan bara sitter och dreglar över tjejen.
Min favorit <3 en turk som alltid bär keps, runt 40 år, stod och kollade på "tv:n" i en eeeeeeeeevighet det första han gjorde när han kom in. Såg honom ha en introduktion för ett par veckor sen. Såg jävligt vilsen ut då med. Misstänker starkt att han kollade på alla tjejer som stretchar på mattorna under tv-apparaterna. Äckelpotta
För att förtydliga lite, jag bär inte tights/cykelbyxor för att jag vill att killar ska kolla på mig, utan för att det är bekvämast att träna i (provat att jogga i vanliga shorts, never again) och svalast. Hatar när män som är dubbelt så gamla som mig glor utam att försöka dölja det.
Oh kom på ännu en typ: folk som nämner att jag är jävligt svettig. Inte så att jag lämnar maskinerna svettiga! En gubbe sa "tjejer ska inte svettas så mycket som du gör!". Öh nähä svarade jag... En PT (som jag kysste på krogen innan jag visste att han jobbade på gymmet ) sa "WOW du är verkligen svettig". jag svarade tack Vad fan tror folk, att tjejer inte svettas? Verkar vara en enorm chock för folk att man är ordentligt svettig på gymmet idioter
Du är nog en sådan person som säger att du gymmar för hälsan och för att må bra bara för du inte orkar att träna för att bli stor och stark. Alla under 40 som säger att dom tränar för att må bra snackar bara skit (såvida man inte sysslar med någon annan sport utöver gymmet och tränar i det syftet).
Jag tränar till största del för att jag mår bra av det. Det är välmåendet som som gör att jag går tillbaka om och om igen. Sen är det ju inte helt fel att få en fit kropp. Men det är fortfarande inte huvudsyftet.
stör mig på folk (oftast killar) som skuggboxas framför spegeln, vad är dealen med det? sen de som ska dra upp tshirten för och kolla magrutorna, som om de hade försvunnit sen sist de kolla
Folk som hela tiden glor på en i smyg, flackar hela tiden fram och tillbaka med blicken på mig, sen när man kollar på dem så kollar de bort så snabbt de kan...
Folk som hela tiden glor på en i smyg, flackar hela tiden fram och tillbaka med blicken på mig, sen när man kollar på dem så kollar de bort så snabbt de kan...
Förstår inte det här problemet, man är ju självkalrt nyfiken på vad andra tar för vikter och hur de pumpar
Man kan störa sig på det beteendet och samtidigt ha acceptans för det. Du kanske är vältränad? Jag brukar också kolla runt lite diskret vad det är för annat folk som gymmar. Lägger ingen värdering i hur folk ser ut eller hur de tränar, men är det någon som är väldigt vältränad, antingen i bodybuilder-stil, styrkelyft eller tyngdlyftning, är det klart man tittar lite extra. Sånt är alltid kul att se.
Vill återigen understryka att detta görs ytterst diskret då jag är väl medveten om att det blir irriterande om man ser ett par ögon i periferin varje gång man ska lyfta.
Stör mig på alla anabolamuppar som inte tycker de är tillräckligt stora för att platsa på diverse källargym, utan ska behöva ta upp alla vikter på gymmen för oss vanliga människor, (friskis, world class, actic, etc)
Brukar kalla dem "Cellouts".
Stör mig på alla anabolamuppar som inte tycker de är tillräckligt stora för att platsa på diverse källargym, utan ska behöva ta upp alla vikter på gymmen för oss vanliga människor, (friskis, world class, actic, etc)
Brukar kalla dem "Cellouts".
Mindrevärdeskomplex brukar det kallas i ditt fall.
Brukar kunna bli irriterad på folk som inte hänger tillbaka vikter och redskap.
Annars så störs jag mig mest på mig själv som inte stör mig mer på folk än jag kanske borde.
Man kan störa sig på det beteendet och samtidigt ha acceptans för det. Du kanske är vältränad? Jag brukar också kolla runt lite diskret vad det är för annat folk som gymmar. Lägger ingen värdering i hur folk ser ut eller hur de tränar, men är det någon som är väldigt vältränad, antingen i bodybuilder-stil, styrkelyft eller tyngdlyftning, är det klart man tittar lite extra. Sånt är alltid kul att se.
Vill återigen understryka att detta görs ytterst diskret då jag är väl medveten om att det blir irriterande om man ser ett par ögon i periferin varje gång man ska lyfta.
Om du tittar intresserat på när tex monsterstarke Oskar pressar 160 i bänk så bryr sig ingen. Man lär ju sig mycket av att studera dom största killarnas tekniker på olika lyft.
Bara fjantar som bryr sig när nån kollar. Man ska ta det som en komplimang.
Har ett par riktigt grova bodybuilders på mitt gym, har lärt mig mycket genom att kolla på när dom tränar och fråga varför dom gör si och så. Aldrig någon som blir sur..