Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-02-26, 17:26
  #1
Medlem
Jag ska till USA i tre månader och har skaffat mig ett ICA-bankkort så jag ska kunna ta ut pengar till bra växelkurs. När jag nu spekulerat lite tror jag att dollarn kommer att fortsätta stiga de närmsta månaderna så jag skulle villa växla nu.
Eftersom min resebudget är ganska stor vill jag ogärna gå till forex och växla in allt och gå omkring och bära på $7000.
Vad är bästa sättet att hantera dessa pengar?
Citera
2009-02-26, 17:57
  #2
Medlem
En hel del experter misstänker att Dollarn inte kommer stiga så mycket mer, och att när dne börjar sjunka så går det undan. Frågan för dig är då om SEK kommer sjunka i takt med dollarn eller stärka sig.
Citera
2009-02-26, 18:12
  #3
Medlem
Einar Bergs avatar
Tror du att USD skall bli dyrare framöver kan du öppna ett dollarkonto hos din bank (vet ej ifall ICA har detta dock) och sedan föra över lämpliga summor dollar till ditt kort allt efter som.
Citera
2009-02-26, 18:18
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adm_kenshin
En hel del experter misstänker att Dollarn inte kommer stiga så mycket mer, och att när dne börjar sjunka så går det undan. Frågan för dig är då om SEK kommer sjunka i takt med dollarn eller stärka sig.
Jag hoppas att du har rätt men jag vill ändå sprida risken med åtminståde växla in en del.
Citat:
Ursprungligen postat av Einar Berg
Tror du att USD skall bli dyrare framöver kan du öppna ett dollarkonto hos din bank (vet ej ifall ICA har detta dock) och sedan föra över lämpliga summor dollar till ditt kort allt efter som.
Jag har två banker (Sparbanken Finn och ICA-banken) och ingen av de verkar ha dollarkonto. Vet du några banker som har det?
Citera
2009-02-27, 11:34
  #5
Medlem
Fuskats avatar
Varför dollar när det finns guld?
Citera
2009-02-27, 13:21
  #6
Medlem
Einar Bergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geezen
Jag har två banker (Sparbanken Finn och ICA-banken) och ingen av de verkar ha dollarkonto. Vet du några banker som har det?

De vanliga storbankerna har det garanterat.
Märk väl att det inte nödvändigtvis måste kallas dollarkonto. Det kan exempelvis kallas valutakonto eller något snarlikt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback