• 1
  • 2
2009-02-26, 12:05
Bannlyst
hej!
har sobril hemma, tycker dom funkar sdr. vad tycker ni funkar bst? sobril eller xanor.. har dock dliga erfarenheter av xanor d jag hallucinerade o hamnade p psykakuten sist jag tog en sn+alkohol.
Citera
2009-02-26, 12:07
Bannlyst
Jag tycker Xanor r fetare fr att flumma p, mer tryck i doningarna
Hur de funkar fr att lindra ngest vet jag dock fga om.
Citera
2009-02-26, 12:07
Medlem
Arch_Angels avatar
allts alkohol & lite starkare benzo r ju inge bra. Tycker du skall testa utan frst innan du ger ett slutgiltigt betyg. Persoligen s gillar jag xanoren starkt
Citera
2009-02-26, 12:12
Medlem
Alprazolam r bttre n oxazepam. Jag har fr mig att oxazepam r den mildaste av bensodiazepinerna och alprazolam en av de starkaste. Det dr med hallucinationer och psykakuten lter lite konstigt. Det r inte farligt att blanda alkohol och benso. (Det ska till en mycket stor mngd av bde alkohol och benso innan det blir farligt)
Citera
2009-02-26, 16:49
Medlem
lithionits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emeliisan
hej!
har sobril hemma, tycker dom funkar sdr. vad tycker ni funkar bst? sobril eller xanor.. har dock dliga erfarenheter av xanor d jag hallucinerade o hamnade p psykakuten sist jag tog en sn+alkohol.

Du kan ju brja med att inte kombinera dem med alkohol :P, du hade tur sist.

Benzo plus alkohol kan leda till andningsdepression och dd eller koma om man har otur

Tycker du skulle satsa p en bttre grundmedicinering, istllet fr benzo som bara snabbt ger toleransabstinens och ett totalt helvete
Citera
2009-02-26, 17:48
Medlem
Roygbivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lithionit
Du kan ju brja med att inte kombinera dem med alkohol :P, du hade tur sist.

Benzo plus alkohol kan leda till andningsdepression och dd eller koma om man har otur

Njaa, nu verdriver du ganska rejlt
Citera
2009-02-26, 18:08
Bannlyst
.....

tack fr svaren! jag menar allts inte att flumma p.. fr bara skit mediciner av min lkare som inte vill skriva ut benso till mig, utan fr bara atarax vid behov, o dom suger som fan!!
Citera
2009-02-26, 19:56
Medlem
biologicals avatar
Hur gammal r du d? r man yngre kan det vara svrare att f utskrivet. Vad har du fr diagnoser?

Tycker Xanor r bst men Sobril funkar bra i litet hgre doser (25-50mg). 0.5mg Xanor rcker fr mig nr jag inte har ngon tolerans. Klarar av de flesta sociala situationer helt ngestfritt och blir p mycket bra humr. Nr ngesten slpper s blir det som en eufori av lttnaden. Xanor verkar snabbare och risken fr att utveckla ett beroende tror jag kan g snabbare med Xanor*

Det r inte bra att sjlvmedicinera som du skert vet, men om du r tvungen s hll doserna s lga som mjligt och ta inte varje dag.

Sobril eller Stesolid r bttre om du r tvungen att ta ngestdmpande innan du skall ut och festa. Inte fr att jag rekommenderar det men ta halva den vanliga dosen i s fall. Och drick mindre alkohol.

* Har ingen klla p det. Men snabbare tillslag brukar ge upphov till beroende snabbare p kort sikt? Alprazolam binder vl starkare kring GABA receptorerna n oxazepam?
Citera
2009-02-26, 20:15
Bannlyst
.......

jag tar sobril 15 mg nstan varje dag fr o klara o g till skolan o inte f ngest attacker d jag knner mig mkt utsatt o nervs i miljer me mkt folk. e 18 r gammal.. festar inte alls nu fr gr p antabus. har ej ftt nn klar diagnos n d jag e under utredning, men lutar t borderline problematik.
Citera
2009-02-26, 20:39
Medlem
biologicals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emeliisan
jag tar sobril 15 mg nstan varje dag fr o klara o g till skolan o inte f ngest attacker d jag knner mig mkt utsatt o nervs i miljer me mkt folk. e 18 r gammal.. festar inte alls nu fr gr p antabus. har ej ftt nn klar diagnos n d jag e under utredning, men lutar t borderline problematik.

Okej okej. Har du ftt dina Sobril av ngon kompis eller kpt svart? Uppfattade det som om du inte fick bensodiazepiner av lkaren.

Frstr att det r tufft, har liknande problem sjlv. Hur lnge har du tagit 15 mg Sobril? Bra att antabusen fungerar d, dock synd att du ska behva ta den med din lga lder, men sdant hnder.
Man brukar inte ge bensodiazepiner vid borderline p grund av beroende / missbruksrisken och frhjd impulsivitet. S du tnker p det.

Har du testat ngra antidepressiva? Jag har Voxra och de fungerar mycket bra p social ngest, depression och liknande. Den liknar inte de vanligare SSRI / SNRI. Funkade kanon frn dag 1.

Har testat vitamin B6 i ngra dagar nu och mste sga att jag r positivt veraskad av effekten. Mycket stabilare humr och ngesten i sociala situationer har lyst med sin frnvaro strre delen av tiden :O.
Sg en film dr en man hade blivit nst intill helt terstlld frn sin sociala fobi med hjlp av vitamin B6. Drfr jag testade, och det verkar mycket bra.

Har testat de flesta mediciner, kosttillskott och vitaminer. Tror inte det r placebo
Citera
2009-02-26, 20:42
Medlem
NaturalSelectors avatar
Bytade frn Sobril till Stesolid. Tycker det funkar bra, n s lnge. Har aldrig testat Xanax.
Men om du klarar dig med Sobril s tycker jag att du ska ha kvar dem. Det r trots allt din kropp.
Citera
2009-02-26, 22:14
Medlem
lithionits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roygbiv
Njaa, nu verdriver du ganska rejlt

Det finns lite trdar om folk som dtt av benzo och alkohol i drogforumen, lyckligtvis s r vitala funktioner rtt starka nr man r ung s det finns mnga som kunnat ta benzo och alkohol utan att d, men jag tycker absolut inte man ska ta chansen.

Benzo och alkohol brukar bara sluta med katastrof, blackout osv. och helvetes ngest dagen efter

Men oddsen att d av en alkoholfrgiftning blir extremt mycket strre i kombination med benzo, just fr att de verkar p samma receptorer vilket kan leda till CNS-depression, andningsdepression = dd
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in