Citat:
Ursprungligen postat av Emeliisan
jag tar sobril 15 mg nstan varje dag fr o klara o g till skolan o inte f ngest attacker d jag knner mig mkt utsatt o nervs i miljer me mkt folk. e 18 r gammal.. festar inte alls nu fr gr p antabus. har ej ftt nn klar diagnos n d jag e under utredning, men lutar t borderline problematik.
Okej okej. Har du ftt dina Sobril av ngon kompis eller kpt svart? Uppfattade det som om du inte fick bensodiazepiner av lkaren.
Frstr att det r tufft, har liknande problem sjlv. Hur lnge har du tagit 15 mg Sobril? Bra att antabusen fungerar d, dock synd att du ska behva ta den med din lga lder, men sdant hnder.
Man brukar inte ge bensodiazepiner vid borderline p grund av beroende / missbruksrisken och frhjd impulsivitet. S du tnker p det.
Har du testat ngra antidepressiva? Jag har Voxra och de fungerar mycket bra p social ngest, depression och liknande. Den liknar inte de vanligare SSRI / SNRI. Funkade kanon frn dag 1.
Har testat vitamin B6 i ngra dagar nu och mste sga att jag r positivt veraskad av effekten. Mycket stabilare humr och ngesten i sociala situationer har lyst med sin frnvaro strre delen av tiden :O.
Sg en film dr en man hade blivit nst intill helt terstlld frn sin sociala fobi med hjlp av vitamin B6. Drfr jag testade, och det verkar mycket bra.
Har testat de flesta mediciner, kosttillskott och vitaminer. Tror inte det r placebo