2009-02-26, 23:07
Bannlyst
jo jag har ftt dom av en kompis. fast e ju inte bara borderline detta lr bli nn konstig bland diagnos till sist tror jag, haha. jas? jag har haft social fobi, men den har blivit mkt bttre nu! har tagit sobrilen i kanske en mnad. jag har redan antidepp tabletter s mr mkt bttre nu n va jag gjorde i hstas nr jag va inlagd p psyk mest hela tiden..
Citera
2009-02-27, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emeliisan
jo jag har ftt dom av en kompis. fast e ju inte bara borderline detta lr bli nn konstig bland diagnos till sist tror jag, haha. jas? jag har haft social fobi, men den har blivit mkt bttre nu! har tagit sobrilen i kanske en mnad. jag har redan antidepp tabletter s mr mkt bttre nu n va jag gjorde i hstas nr jag va inlagd p psyk mest hela tiden..
Benso r inte speciellt nyttigt att ta regelbundet under lnga perioder. Man ska helst efterstrva att endast ta det nr man verkligen behver, d.v.s vid ngestattacker, oro, smnbesvr eller liknande beroende p vilken benso det gller. Nu r det ifs oxazepam vi pratar om men har du tagit det varje dag? Hur mycket varje dag isfall?
Citera
2009-02-27, 02:33
Medlem
singularitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roygbiv
Njaa, nu verdriver du ganska rejlt

Bara mjligheten att avlida p xanor borde vara tillrckligt skl fr att fredra sobril om man vet med sig att man dricker ofta..
Citera
2009-02-27, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av singularitet
Bara mjligheten att avlida p xanor borde vara tillrckligt skl fr att fredra sobril om man vet med sig att man dricker ofta..
Av samma anledning borde man stanna inomhus eftersom att man annars mjligtvis kan trffas av en meteorit i huvudet om man gr ut.
Citera
2009-02-27, 07:31
Bannlyst
nej jag vet men vad ska jag annars gra? kan bli s himla uppstressad att jag fr stickningar i ansiktet o kramper o skit i hnderna om jag inte tar nt.. tar antingen en eller tv 15 mg.
Citera
2009-02-27, 17:16
Medlem
Roygbivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lithionit
Det finns lite trdar om folk som dtt av benzo och alkohol i drogforumen, lyckligtvis s r vitala funktioner rtt starka nr man r ung s det finns mnga som kunnat ta benzo och alkohol utan att d, men jag tycker absolut inte man ska ta chansen.

Benzo och alkohol brukar bara sluta med katastrof, blackout osv. och helvetes ngest dagen efter

Men oddsen att d av en alkoholfrgiftning blir extremt mycket strre i kombination med benzo, just fr att de verkar p samma receptorer vilket kan leda till CNS-depression, andningsdepression = dd

Det har du rtt i. Man ska vara frsiktig nr det kommer till alkohol och benzo. Men jag skulle sga att det r risken fr blackout som r den stora anledningen till att inte blanda, det krvs en ganska stor dos alkohol och benzo fr att avlida.
Citera
2009-02-28, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roygbiv
Men jag skulle sga att det r risken fr blackout som r den stora anledningen till att inte blanda, det krvs en ganska stor dos alkohol och benzo fr att avlida.
Precis, anledningen till att kombinationen inte r speciellt bra i strre mngder r att man fr s kallade blackouter och inte fr att man dr av det. Det r bttre att hlla sig till en sak t gngen enligt mig.
Citera
2009-02-28, 00:15
Medlem
Citat:
nej jag vet men vad ska jag annars gra? kan bli s himla uppstressad att jag fr stickningar i ansiktet o kramper o skit i hnderna om jag inte tar nt.. tar antingen en eller tv 15 mg.
Oxazepam? 15-30 mg oxazepam r mycket lite att ta vid ett enskilt tillflle. Det r t.o.m en ganska lg dos rekommenderat av lkare under en 24-timmarsperiod. Att ta den dosen regelbundet knns bde ondigt och det r nog inte speciellt bra i lngden heller.
Citera
2009-02-28, 10:58
Medlem
Aisha Svenssons avatar
Sobril t jag under mnga r, bara fr att det var den enda benso jag lyckades f utskriven. t den liksom p pin kiv. Men den hjlpte inte mycket mot ngesten. Jag blev hungrig som fan och gick upp i vikt. P sikt blev jag mer depressiv och apatisk.

Xanor depot ter jag nu, hjlper mycket bttre mot generaliserat ngestsyndrom. Den gr mig skrpt och jag ser bttre och kr bttre bil. Har mindre tics och kan hantera perceptionsstrningar bttre. Har ven effekt mot paranoia och frbttrar smnen till viss del. Knner mig mer stabil och mindre aggressiv.

Sobril r en medicin som jag tycker r ganska verfldig. Den har ju en vldigt lam och fjsig ngestdmpande effekt, jag mste ju ta minst 100 mg fr att f ngon egentlig effekt.

Xanoren i depotform har ingen omedelbar knnbar effekt, men p sikt blir jag mer stabil utan att knna mig drogad.
Citera
2009-02-28, 20:55
Bannlyst
r xanor verkligen s bra som alla sger?? hrt att de e strre risk att bli beroende av dom n sobrilen.. vill ju liksom inte g frn ett beroende till ett annat. men mste ju fr sjutton ha benso fr o orka nr jag mr skit. hhh
Citera
2009-02-28, 22:53
Medlem
Citat:
r xanor verkligen s bra som alla sger?? hrt att de e strre risk att bli beroende av dom n sobrilen.. vill ju liksom inte g frn ett beroende till ett annat. men mste ju fr sjutton ha benso fr o orka nr jag mr skit. hhh
Benso r som sagt medicin man fr utskriven vid bl.a panikngest, oro, spnningar, smnsvrigheter o.s.v. Tillflligt eller upp till annan medicin tillflligt. Det r den medicinen man fr upptill som du snarare behver. Det rr sig antagligen om SSRI om du knner dig nedstmd och mr dligt och har gjort det under tminstone ngra veckor.
Senast redigerad av Iuvenesco 2009-02-28 kl. 22:57.
Citera
2009-03-01, 05:23
Medlem
singularitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iuvenesco
Av samma anledning borde man stanna inomhus eftersom att man annars mjligtvis kan trffas av en meteorit i huvudet om man gr ut.

inte riktigt s kanske, man ska ha respekt fr mediciner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in