• 1
  • 2
2009-02-25, 21:46
Medlem
Nu r det s att jag har inskaffat en Windows Vista och s vill man ju ha de program som fungerar p XP men strejkar p Vista.
Finns det ngot program som "fixar" om programmet s att det gr och installera p vista. Vet att det finns XP- Mac men osker p xp-vista.

PS. Jag vet att vista suger inga sdana kommentarer tack

/Marcus
Citera
2009-02-25, 21:51
Medlem
Victor900s avatar
Allt som fungerar p XP fungerar i Vista. Jag har inte sttt p ngot program en som inte fungerar och har anvnt Vista i minst ett r.

Frutsatt att du har 32-bitars Vista, men tror 64-bitars klarar i stort stt alla program nu med. S installera p bara!
Citera
2009-02-25, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Victor900
Allt som fungerar p XP fungerar i Vista. Jag har inte sttt p ngot program en som inte fungerar och har anvnt Vista i minst ett r.

Frutsatt att du har 32-bitars Vista, men tror 64-bitars klarar i stort stt alla program nu med. S installera p bara!

Har 32-bitars det r ett jvla skmt ska jag sga
Citera
2009-02-25, 21:59
Medlem
gadzooxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Victor900
Det stmmer bra
Citera
2009-02-25, 22:00
Medlem
Victor900s avatar
Vilka program r det du har problem med?
Citera
2009-02-25, 22:10
Medlem
Voxit VoiceXpress
Nedladdat.

Provade p fasans dator som har Xp 32bit rullade p fin fint.
Citera
2009-02-25, 22:10
Medlem
bleaFs avatar
Har ocks anvnt vista 64 bitars i snart ett r och det enda jag har haft problem med r Hitman: Blood Money. Trodde att de skulle vara ganska skitigt nr jag skaffade det men tycker knappt det r ngon skillnad mellan XP/Vista nu..
Citera
2009-02-25, 22:11
Medlem
bleaFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcus235
Voxit VoiceXpress
Nedladdat.

ndra till Windows XP i kompatibilietetslge och testa
Citera
2009-02-25, 22:36
Medlem
gadzooxs avatar
Citat:
Voxit VoiceXpress
Nedladdat.

Testa att stnga av UAC, alternativt ge dig sjlv fulla rttigheter p installationskatalogen.

Har du inte de rttigheter som krvs fr att f skriva till installationskatalogen kommer Vista och UAC att emulera detta genom att redirecta skrivningen till %userprofile%\AppData\Local\VirtualStore. r programmet kasst skrivet, vilket kan misstnkas om ett litet program frn en oknd svensk utvecklare med ful website, krver det att filerna finns i just installationskatalogen. Inser inte Vistas kompatibilitetslager vad programmet hller p med och drmed inte redirectar lsningen till ovan path, s gr det snett.

Kort sagt - det r i 99 fall av 100 inte Vistas fel, det r programutvecklarnas
Citera
2009-02-25, 22:37
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Nu r det s att jag har inskaffat en Windows Vista och s vill man ju ha de program som fungerar p XP men strejkar p Vista.
Finns det ngot program som "fixar" om programmet s att det gr och installera p vista. Vet att det finns XP- Mac men osker p xp-vista.

PS. Jag vet att vista suger inga sdana kommentarer tack

/Marcus
Kan du installera programmet men inte kra det? Om det fljer med en crack i installationsmappen, cracka d allt p XP och kopiera den crackade filen till vista datorn, verskriv den som ligger dr. Kanske funkar
Citera
2009-02-26, 00:33
Medlem
carbsons avatar
kan sga p en gng att det finns massor med program som inte funkar med Vista.

jobbar mycket med dimensionering av luftkanaler och ta ut VVX o shuntgrupper o dy. programmen frn diverse fretag som syssla med snt har inte lyckats koda om till Vista.

lskar Vista men mste ha en XP-dator till hands nr jag ska jobba.
Citera
2009-02-26, 07:01
Medlem
Hur stnger man av UAC
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem