• 1
  • 2
2009-02-25, 21:46
Medlem
Nu är det så att jag har inskaffat en Windows Vista och så vill man ju ha de program som fungerar på XP men strejkar på Vista.
Finns det något program som "fixar" om programmet så att det går och installera på vista. Vet att det finns XP- Mac men osäker på xp-vista.

PS. Jag vet att vista suger inga sådana kommentarer tack

/Marcus
Citera
2009-02-25, 21:51
Medlem
Victor900s avatar
Allt som fungerar på XP fungerar i Vista. Jag har inte stött på något program en som inte fungerar och har använt Vista i minst ett år.

Förutsatt att du har 32-bitars Vista, men tror 64-bitars klarar i stort sätt alla program nu med. Så installera på bara!
Citera
2009-02-25, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Victor900
Allt som fungerar på XP fungerar i Vista. Jag har inte stött på något program en som inte fungerar och har använt Vista i minst ett år.

Förutsatt att du har 32-bitars Vista, men tror 64-bitars klarar i stort sätt alla program nu med. Så installera på bara!

Har 32-bitars det är ett jävla skämt ska jag säga
Citera
2009-02-25, 21:59
Medlem
gadzooxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Victor900
Det stämmer bra
Citera
2009-02-25, 22:00
Medlem
Victor900s avatar
Vilka program är det du har problem med?
Citera
2009-02-25, 22:10
Medlem
Voxit VoiceXpress
Nedladdat.

Provade på fasans dator som har Xp 32bit rullade på fin fint.
Citera
2009-02-25, 22:10
Medlem
bleaFs avatar
Har också använt vista 64 bitars i snart ett år och det enda jag har haft problem med är Hitman: Blood Money. Trodde att de skulle vara ganska skitigt när jag skaffade det men tycker knappt det är någon skillnad mellan XP/Vista nu..
Citera
2009-02-25, 22:11
Medlem
bleaFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcus235
Voxit VoiceXpress
Nedladdat.

Ändra till Windows XP i kompatibilietetsläge och testa
Citera
2009-02-25, 22:36
Medlem
gadzooxs avatar
Citat:
Voxit VoiceXpress
Nedladdat.

Testa att stänga av UAC, alternativt ge dig själv fulla rättigheter på installationskatalogen.

Har du inte de rättigheter som krävs för att få skriva till installationskatalogen kommer Vista och UAC att emulera detta genom att redirecta skrivningen till %userprofile%\AppData\Local\VirtualStore. Är programmet kasst skrivet, vilket kan misstänkas om ett litet program från en okänd svensk utvecklare med ful website, kräver det att filerna finns i just installationskatalogen. Inser inte Vistas kompatibilitetslager vad programmet håller på med och därmed inte redirectar läsningen till ovan path, så går det snett.

Kort sagt - det är i 99 fall av 100 inte Vistas fel, det är programutvecklarnas
Citera
2009-02-25, 22:37
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Nu är det så att jag har inskaffat en Windows Vista och så vill man ju ha de program som fungerar på XP men strejkar på Vista.
Finns det något program som "fixar" om programmet så att det går och installera på vista. Vet att det finns XP- Mac men osäker på xp-vista.

PS. Jag vet att vista suger inga sådana kommentarer tack

/Marcus
Kan du installera programmet men inte köra det? Om det följer med en crack i installationsmappen, cracka då allt på XP och kopiera den crackade filen till vista datorn, överskriv den som ligger där. Kanske funkar
Citera
2009-02-26, 00:33
Medlem
carbsons avatar
kan säga på en gång att det finns massor med program som inte funkar med Vista.

jobbar mycket med dimensionering av luftkanaler och ta ut VVX o shuntgrupper o dy. programmen från diverse företag som syssla med sånt har inte lyckats koda om till Vista.

älskar Vista men måste ha en XP-dator till hands när jag ska jobba.
Citera
2009-02-26, 07:01
Medlem
Hur stänger man av UAC
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem