Citat:
Ursprungligen postat av douloureuse
Du skriver att du inte kan sluta missbruka tjack... Ja, ok, på kort sikt är det nog så.
Då är den enda lösningen att din pojkvän accepterar att han numera är tillsammans med en flicka som primärt är narkoman och sekundärt hans flickvän (för du k a n ju inte sluta med tjacket... att göra slut med din kille skulle vara enklare om än vidrigt)... Han får acceptera att han inte kan få hela dig utan endast en del, när du är påtänd och nöjd.
Frågan är då om han verkligen är din pojkvän eller helt enkelt bara en fast punkt som du behöver för att inte tappa fotfästet helt, om du inte redan gjort det.
Kan du säga att du fortfarande älskar honom?
Missbrukar inte själv men vet inte riktigt om man kan älska en annan människa när ens största kärlek är den man har för drogen?
Sanningen är att jag inte kan sluta, inte nu med de få resurser jag har. Många seriösa och slitiga försök har gjorts. Men lång tid har gått sedan jag författade den här tråden och just när det gäller kärleken har många insikter skett och framsteg gjorts. Från bådas sidor!
Jag har insett vidden av mina problem bla och min kille har insett att jag inför drogen ibland står maktlös.
Det handlar helt enkelt inte längre om vad jag vill utan det sker snarare på instinkt.
Vi har på något sätt förlikat oss med att ibland vara tre i vårat förhållande. Det är inte den bästa eller mest genomtänkta lösningen men det fungerar för oss. Vi båda älskar varandra enormt mycket och vill verkligen inte slänga bort det vi har pga amfetamin.
Tilläggas bör oxå att jag med hjälp av honom, min egna kraft och andra utomstående arbetar på en nykter lösning. Det är inget som sker över en natt men med stöd och hjälp utifrån kommer det att gå, förr eller senare. Man får bara inte vara så förbannat rädd för motgångar och det är inte hela världen att ta ett steg bakåt ibland.
Måste bara noga påpeka detta; Han är inte bara en fast punkt att hålla fast vid. Det är han för vinglig för att vara..

Han är mitt liv, han är den enda som valt att fullt ut stanna och tro på mig trots snedsteg. Jag kan utan att tveka en sekund säga att jag älskar honom!
Om det är något annat du funderar över angående detta så shoot!

Jag är just nu tokkär och talar gärna vitt och brett om oss...