Som tidigare nämt är alternativet att vi båda tjackar helt otänkbart. Finns en rad anledningar till det. 1. Han gillar inte amfetamin. 2. Han är spruträdd. 3. Kostnaden skulle bli skyhög. (han betalar inte på ngt sätt för mitt nuvarande missbruk) 4. Troligtvis skulle vi trigga varandra och slå i oss ännu mer. 5. Onödiga bråk om vem som tagit mest tex. (Då jag har en mkt högre tolerans skulle det nog vara jag.) Listan skulle kunna bli lång, men jag väljer att nöja mig nu, åtminstonde tills vidare.
Påståendet om att "tjackbrudar" är mkt värre vet jag är falskt. Hur en människa blir vid intag av amfetamin är individuellt och inte på ngt sätt genusbaserat.
Att han älskar mig är jag säker på. Och stanna kvar vill han, det vet jag, men alla människor har en gräns. Om han helt enkelt går sönder av att vara med mig skulle jag inte kunna hålla honom kvar. Alla förhållanden kan ta slut, oavsett om det finns missbruk inblandat eller inte.
Men jag vill inte att detta ska ta slut för att jag brutit ner honom till den grad att han bara inte kan älska, se eller röra mig mer. 
Då lämnar jag honom hellre än att jag måste ha det på mitt samvete. Kalla mig egoistisk..
Vi har varit
tillsammans några månader nu och umgåtts som nära vänner en ganska lång period innan det. Han köpte inte på något sätt "grisen i säcken". Han visste att jag gick på tjack, det han inte visste var hur stor del av mitt liv det upptog. Eller att det skulle fortsätta eskalera...
Huruvida man kan kalla hans "krav" för ett ultimatum är svårt att säga.
Det finns inget uttalat hot om att han ska lämna mig, bara påtaglig fakta att han inte orkar. Alla är vi olika och har olika tolerans.
Om det nu var så att jag missade att svara på någons fråga/frågor, hit me baby one more time!