• 1
  • 2
2009-02-24, 13:51
Medlem
klos_s avatar
Hej!

Jag sitter atm och laddar ner i 1mb på skolan. Vilket är väldigt snabbt för mig. Då jag ligger på 300kb/s hemma. Så jag tänkte ta tillfället i akt å ladda ner lite här. Men finns det någon chans att de märker något? Och om det finns något sätt för dem att se det. Kan jag dölja mig på något sätt?

/Mvh Klos
Citera
2009-02-24, 14:08
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Det lär nog registreras på deras nätverk / server.

Skolans IT-avd lär nog höja sina ögon när dom ser detta.
Citera
2009-02-24, 14:19
Medlem
klos_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Det lär nog registreras på deras nätverk / server.

Skolans IT-avd lär nog höja sina ögon när dom ser detta.

Kan man dölja sin ip på något sätt?
Citera
2009-02-24, 14:24
Medlem
undeads avatar
Jag skulle rekommendera dig att ladda ner hemifrån när du är i skolan t.ex.

Jag menar 300 kb/s är ju inte så farligt så länge du inte tankar spel eller dvd filmer som ligger lite högre upp i SIZE listan. Det kommer iallafall hem någon gång tillslut

Hade du haft 56k modem så hade det ju varit en annan femma
Citera
2009-02-24, 14:26
Medlem
klos_s avatar
Haha Laddar ner GTA 4 på 14gb =P
Citera
2009-02-24, 15:04
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klos_
Kan man dölja sin ip på något sätt?
Sitter du på ett inloggat personligt konto i skolan och tankar märks det oavsett vad du gör. Du kan inte gömma dig så länge du inte loggar in som någon annan och undviker att göra något på kontot som kan kopplas till dig personligen.
Lev alltid i tanken att en it-admin ser ALLT - för det är precis vad dom gör, om dom vill.
Citera
2009-02-24, 15:21
Medlem
klos_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Sitter du på ett inloggat personligt konto i skolan och tankar märks det oavsett vad du gör. Du kan inte gömma dig så länge du inte loggar in som någon annan och undviker att göra något på kontot som kan kopplas till dig personligen.
Lev alltid i tanken att en it-admin ser ALLT - för det är precis vad dom gör, om dom vill.

Jahap, då får man väl strunta i att ladda ner. Lite tråkigt. Får väl försöka skaffa snabbare internet helt enkelt.
Citera
2009-02-24, 15:23
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klos_
Jahap, då får man väl strunta i att ladda ner. Lite tråkigt. Får väl försöka skaffa snabbare internet helt enkelt.

Alt att köpa spelet?
Citera
2009-02-24, 16:20
Medlem
Förbannads avatar
Har du med dig din laptop till skolan? Jag har warez:ade en jävla massa under min skolgång. Fick inget besök av någon IT-admin eller liknande. Då körde skolan även med novellsystem.

Jag skulle fortsatt att tanka på om jag var du. Är det en stor skola?
Citera
2009-02-24, 16:22
Medlem
Kuggarns avatar
Det är väl bara att ladda på. Vad är det värsta som kan hända? Att de talar om för dig att du inte får göra så mer typ..
Citera
2009-02-24, 16:23
Medlem
ooh...s avatar
borde inte denna ligga på IT-säkerhet?
Citera
2009-02-24, 16:27
Medlem
när vi satt på lektionerna hade vi med oss, data-rack. fanns installerat i alla datorer så det var bara att plugga in och tanka, tror dom hade 2mbit då på skolan när man tankade mp3or, grymt fort gick det. sen delade vi med oss av allt genom nätverket, alla kom åt varandras hårddiskar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in