2023-11-10, 16:02
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Att kungen har lätt svårt för det där med vad arbete egentligen är. Nobelfesten är alltså ett privat partaj där han är speciellt inbjuden.

Är det någon som har en länk till något där Leonore faktiskt talar? Eller ska vi börja förutsätta att hon är efterbliven på riktigt?
Nej, jag har aldrig hört henne säga något. I förra årets Året med kungafamiljen fick Nicolas frågan vad han tyckte om sin äventyrspark i Ångermanland och han gav ett enstavigt svar: "Bra".

Kan det vara så att något av barnen har särskilda behov och det blir billigare att bo i Sverige än i USA där allt måste bekostas med egna medel?
Citera
2023-11-10, 16:05
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moneyberry
Huset ligger i alla fall ute till försäljning igen läste jag.
Ja, jag såg det också. De har fått gå ner en hel del i pris.
Men ju mer jag ser av dem, desto svårare har jag att se dem i Sverige annat än på kortare besök. Chris verkar inte trivas här, och Madeleine vill ju fly rampljuset. Det ryktas om att Hovstallet bara är en tillfällig lösning och att kungen kommer att låna dem en villa han har dispositionsrätt till, men var de än bosätter sig i Sthlm kommer de att bli igenkända och fotade så fort de går ut.
Citera
2023-11-10, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessAnne
Nej, jag har aldrig hört henne säga något. I förra årets Året med kungafamiljen fick Nicolas frågan vad han tyckte om sin äventyrspark i Ångermanland och han gav ett enstavigt svar: "Bra".

Kan det vara så att något av barnen har särskilda behov och det blir billigare att bo i Sverige än i USA där allt måste bekostas med egna medel?

Pengar finns nog. Om det finns något lyte de vill dölja, så fungerar det bättre USA. Men varför kan man undra. Det är ju inte så att folk kommer att stå och och peka finner och hånflina.
Citera
2023-11-10, 22:08
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Pengar finns nog. Om det finns något lyte de vill dölja, så fungerar det bättre USA. Men varför kan man undra. Det är ju inte så att folk kommer att stå och och peka finner och hånflina.
Tror inte heller att folk kommer att stirra och håna, men allt ska vara perfekt och felfritt i familjen, och att då ha ett barn som inte är det, är väl lite ....skamligt.
Citera
2023-11-10, 22:37
Medlem
Kan någon från hovet eller nära vän till Madeleine bara kliva fram och tala sanning: ”Är Madeleine verkligenkär i Chris eller är han hennes elit ut ur kungafamiljen?”
Citera
2023-11-10, 22:38
Medlem
Kan någon från hovet eller nära vän till Madeleine bara kliva fram och svara ärligt på om Madeleine verkligen är kär i Chris eller om han är hennes exit ut ur kungafamiljen och Sverige?
Citera
2023-12-03, 11:49
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moneyberry
Huset ligger i alla fall ute till försäljning igen läste jag.
Huset är tydligen svårsålt:

https://www.svenskdam.se/kungligt/ny...r-oro/10076032

M & C vill ha 30 miljoner dollar mer än de gav för huset, och det är tydligen för mycket trots alla self-made millionaires i USA.

Vore intressant att veta var de fick $50 miljoner från? Även om Chris tjänar bra pratar vi enorma summor. Lån? Hur stor insats? Fick Madde skjuta till en del? De verkar stå som ägare så jag antar att det inte är något konsortium som köpt villan och sedan hyrt ut den till dem.
Citera
2023-12-03, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessAnne
Huset är tydligen svårsålt:

https://www.svenskdam.se/kungligt/ny...r-oro/10076032

M & C vill ha 30 miljoner dollar mer än de gav för huset, och det är tydligen för mycket trots alla self-made millionaires i USA.

Vore intressant att veta var de fick $50 miljoner från? Även om Chris tjänar bra pratar vi enorma summor. Lån? Hur stor insats? Fick Madde skjuta till en del? De verkar stå som ägare så jag antar att det inte är något konsortium som köpt villan och sedan hyrt ut den till dem.

Givetvis är det inte 50 miljoner DOLLAR. Huset ligger ute för 7,2 miljoner dollar. De köpte det för 3 miljoner dollar för fyra år sedan och har byggt om invändigt.

Här kan du se prishistoriken för huset:
https://www.zillow.com/homes/6330-SW...,-FL-33156_rb/
Citera
2023-12-04, 19:51
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nywa
Givetvis är det inte 50 miljoner DOLLAR. Huset ligger ute för 7,2 miljoner dollar. De köpte det för 3 miljoner dollar för fyra år sedan och har byggt om invändigt.

Här kan du se prishistoriken för huset:
https://www.zillow.com/homes/6330-SW...,-FL-33156_rb/
Ja, det har du så klart rätt i!
Citera
2023-12-04, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickenz
Kan någon från hovet eller nära vän till Madeleine bara kliva fram och tala sanning: ”Är Madeleine verkligenkär i Chris eller är han hennes elit ut ur kungafamiljen?”

Jag har en bekant i en liknande situation som Madeleine. Kärleken var slut men hon väntade med att ta ut skilsmässa tills yngsta barnet blivit självständigt, i tidiga tonåren. Hon ville inte att mannen skulle slippa undan alla småbarns aktiviteter. Det gick utmärkt att leva separata liv i samma hus.

Jag tror det är Madeleine som kommer ut ur äktenskapet med mer pengar. Som boendes i USA har de säkert gjort slut på hans pengar. Det är nog Madeleine som betalat för huset, och som vill ha betalt som en prinsessa.
Citera
2023-12-04, 22:11
Medlem
Det är trist att två av tre kungabarnsäktenskap verkar ha utvecklats så dystert. De fick ju välja själva och allt. Kanske varit bättre om Silvia parat ihop dom med någon lämplig blåblodig kandidat istället? Undrar om Madde ångrar att hon inte tog Jonas till nåder. Visserligen har hon en man som knappast orkar/har chansen att få ligga runt nu,.
Citera
2023-12-04, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag har en bekant i en liknande situation som Madeleine. Kärleken var slut men hon väntade med att ta ut skilsmässa tills yngsta barnet blivit självständigt, i tidiga tonåren. Hon ville inte att mannen skulle slippa undan alla småbarns aktiviteter. Det gick utmärkt att leva separata liv i samma hus.

Jag tror det är Madeleine som kommer ut ur äktenskapet med mer pengar. Som boendes i USA har de säkert gjort slut på hans pengar. Det är nog Madeleine som betalat för huset, och som vill ha betalt som en prinsessa.

Ha! Detta låter som en bra plan iof men vad trist Att ens ”yngre” år går åt att leva med en person man inte diggar…

Tror absolut att du har rätt, eller snarare din bekant som Bode ihop med pappan för att samköra familjen tills att alla barnen blev självständiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in