2011-06-04, 18:20
Medlem
Hon kan gott stanna i New York, hon behövs inte här överhuvudet taget. Hon kanske kan förmå sig att skaffa ett jobb som man brukar göra men det är väl hon för lat för.
Citera
2011-06-04, 18:51
Medlem
Ja herregud, det är väl för helvete en självklarhet att man som svensk prinsessa är i Sverige under nationaldagsfirandet. Inte flamsar man runt och lever lyxliv i USA för svenska skattebetalarnas pengar.
Citera
2011-06-04, 18:56
Medlem
enannanamandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Så, det visar sig att hon kommer hem ändå.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13126841.ab

Något säger mig att pappa & mamma nu sagt ifrån på skarpen. Hela bilden av en samlad familj behövs mer än någonsin.

Kanske tongångarna varit: kom hem eller vi drar in dina konton

Jag tror att farsgubben har fått langa upp en hel del cash oxo Nu kan man väl säga att det är skarpt läge på slottet, så för tillfället tror jag faktiskt C-G behöver sin bångstyriga dotter mer än hon behöver honom
Citera
2011-06-04, 19:03
Medlem
Rutger MacLeans avatar
Fantastiskt att latmasken skall masa sig hem till Sverige, det måste ligga nått mer bakom detta än enbart intresse från hennes sida.

.
Citera
2011-06-04, 19:40
Medlem
UACs avatar
Vad fint att de får det till att det skulle vara värsta planerandet och uppoffringen för att få hem henne! Folket jublar, en sån fantastisk prinsessa vi har som kommer hem till nationaldagen!
Citera
2011-06-04, 20:09
Medlem
Adjudants avatar
Måste vara en riktig ansträngning för Ciggen, först en utställning i Philadelphia och sedan tajt flygschema hem till Skansen för nationalsfirandet!

Pappsen Knugen som hotat med att dra in månadspengen för att familjen ska visa en enad familjefasad den dagen?

Ciggen blir mer och mer lik Fågelskrämman (faster HKH prinsessan Birgitta).
Citera
2011-06-04, 20:26
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjudant
Måste vara en riktig ansträngning för Ciggen, först en utställning i Philadelphia och sedan tajt flygschema hem till Skansen för nationalsfirandet!

Pappsen Knugen som hotat med att dra in månadspengen för att familjen ska visa en enad familjefasad den dagen?

Ciggen blir mer och mer lik Fågelskrämman (faster HKH prinsessan Birgitta).

Det handlar nog mer än så att månadspengen för den slynan står på spel. Det handlar om monarkins framtid och då behöver Cege sin familj samlad och visa en fin fasad. Slynan Madeleine behövs då! Sen om det lyckas det återstår att se. Men det skulle inte förvåna mig om Cege berättar att han ska bli farfar, ooops morfar menade jag ju, eller? Eller ska det eklateras förlovning mellan CP och Sofia?
Nåt roligt måste det ju komma uit av den här nationaldagen så vi vanliga svenskar har nåt att le o skratta åt på tisdag när vi åter går till jobbet
Citera
2011-06-04, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Det handlar nog mer än så att månadspengen för den slynan står på spel. Det handlar om monarkins framtid och då behöver Cege sin familj samlad och visa en fin fasad. Slynan Madeleine behövs då! Sen om det lyckas det återstår att se. Men det skulle inte förvåna mig om Cege berättar att han ska bli farfar, ooops morfar menade jag ju, eller? Eller ska det eklateras förlovning mellan CP och Sofia?
Nåt roligt måste det ju komma uit av den här nationaldagen så vi vanliga svenskar har nåt att le o skratta åt på tisdag när vi åter går till jobbet

Det räcker med att knugen öppnar munnen och grimaserar som en efterbliven för att vi ska ha något att le och skratta åt på tisdag.

Ja, stackars fläskfia. Det blir ansträngande för henne att behöva röra så mycket på fläsket under en så kort tid. Efter det kan hon behöva en lång semester för att varva ner.
Citera
2011-06-04, 21:19
Medlem
och här sitter jag och filade på en "fanfic"berättelse om kungafamiljen i nuvarande situationen där Madde övertalas av far sin att komma hem för att han ska avslöja att han tänker abdikera och vill ha henne där. Började skrivas för ett par veckor sedan, men kom inte på så mycket att skriva i slutändan så jag la ner allt och så händer detta.
Citera
2011-06-04, 21:33
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
och här sitter jag och filade på en "fanfic"berättelse om kungafamiljen i nuvarande situationen där Madde övertalas av far sin att komma hem för att han ska avslöja att han tänker abdikera och vill ha henne där. Började skrivas för ett par veckor sedan, men kom inte på så mycket att skriva i slutändan så jag la ner allt och så händer detta.

Knugen kommer inte att abdikera och det är inte anledningen till att Ciggen kallats hem.
Citera
2011-06-05, 17:09
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
I går bekräftade hovets informationschef Bertil Ternert plötsligt att prinsessan kommer hem till Sverige för att fira tillsammans med resten av kungafamiljen.

– Det har alltid funnits en ambition att hela familjen ska vara tillsammans under nationaldagen. Hon har ju sitt arbete i USA, men nu har vi lyckats pussla om i schemat och det har blivit praktiskt möjligt för henne att komma till Sverige, säger Ternert.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13127752.ab

Tror de svenska folket är kompletta idioter som köper lögnen att Madeleine skulle ha ett arbete? Särskilt som artikeln illustreras av en nytagen bild på Ciggen med den vanliga accessoaren - en shoppingpåse över axeln.

Skulle vilja se henne fångas på bild med något jobbattribut nån gång, typ portfölj eller väska för bärbar dator. När den dagen kommer Ternert DÅ ska jag tro på Ciggens arbete i USA.
Citera
2011-06-06, 21:04
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13127752.ab

Tror de svenska folket är kompletta idioter som köper lögnen att Madeleine skulle ha ett arbete? Särskilt som artikeln illustreras av en nytagen bild på Ciggen med den vanliga accessoaren - en shoppingpåse över axeln.

Skulle vilja se henne fångas på bild med något jobbattribut nån gång, typ portfölj eller väska för bärbar dator. När den dagen kommer Ternert DÅ ska jag tro på Ciggens arbete i USA.

Alltid lika roligt att se den lätt dolda sarkasmen i att visa en bild på en shoppandes Ciggen med Ternerts kommentar:
"– Det har alltid funnits en ambition att hela familjen ska vara tillsammans under nationaldagen. Hon har ju sitt arbete i USA, men nu har vi lyckats pussla om i schemat och det har blivit praktiskt möjligt för henne att komma till Sverige, säger Ternert."

Skulle man visa en bild på exempelvis Rolf Ekeus med en designerbägg över axeln, ifall han plötsligt skulle bli hemkallad från något uppdrag för en viktig dragning i utrikesdepartementet?

Eller det kanske är så att tidningen helt enkelt inte har någon bild på Ciggen där hon utför något slags arbete?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in