2010-09-04, 14:18
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Är förvånad.
En storrökande, icke vältränad, bidragstagande, omoralisk kvinna kan ses som männens dröm?

Vad är felet med de svenska männen?

Nu ska vi inte dra alla män över en kam,tidningarna har väl frågat 50 snubbar på Stureplan och 50 snubbar i Småland.
Å på Stureplan är alla snubbarnas våta dröm att få in en fot
i högstatusborgarnas superborg - slottet och bli en del av familjen Bernadotte.
Då blir man ju högstatushingst.Prins liksom.
Hela nörd Sverige kommer att buga för typen,överklassdamer runt hela världen
kommer att flåsa över bilder av den nye prinsen,som lever gott lyxliv på franska
rivieran, vars jobb består av att bättra på solbrännan och figurera i damtidningar.
DET är status bland glidarna i överklassen.
Sen när de har fått det, så kommer de att göra som Jonas .... knulla någon annan,
vad som helst i princip.....

Sen finns det säkert några epatraktor killar som kan tänka sig att resa jorden runt och leva lyxliv
på Sveriges största socbidrag med en fin dam - lattjo lajbans - liksom.
Man ska alltid ta såna undersökningar med en nypa salt eftersom det handlar om att man frågat en promille av svenska befolkningen.
Citera
2010-09-04, 16:15
Bannlyst
Den som gifter sig Madeleine blir väl varken prins eller prinsessa vad jag förstår.
Citera
2010-09-04, 17:25
Medlem
Nej, dom blir inte prinsar. Dom får samma status som de gamla prinsessornas män, dvs ingenting. Loosern Tosse Magnusson är en t.ex. Groggen Silverskjöld en annan.
Citera
2010-09-04, 18:05
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Den som gifter sig Madeleine blir väl varken prins eller prinsessa vad jag förstår.

Stämmer. Ciggens tillkommande blir hertig av Hälsingland och Gästrikland på sin höjd. Lite skillnad mot hennes storasyskon:

Hakans respektive blev HKH och prins (kan däremot inte bli kung).

Gaffelns tillkommande får titeln prinsessa och hertiginna av Värmland. Däremot kanske inte HKH. Får Hakan inga barn eller abdikerar blir det uppgradering (till HM och drottning).

Tilläggas bör att Gaffeln kommer att ärva allt (pengar, Solliden etc) efter Knugen vid dennes död, då knugahuset fungerar lite som en fideikommiss. Hakan och Ciggen får ingenting men behåller sina titlar, rang och personliga förmögenheter. Regeringen Palme missade denna punkt.
Citera
2010-09-04, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjudant

Tilläggas bör att Gaffeln kommer att ärva allt (pengar, Solliden etc) efter Knugen vid dennes död, då knugahuset fungerar lite som en fideikommiss. Hakan och Ciggen får ingenting men behåller sina titlar, rang och personliga förmögenheter. Regeringen Palme missade denna punkt.

Vi kanske ska vänta till kungen går bort innan vi vet exakt hur hans testamente ser ut. V får säkert Apanaget som drottning och får försörja sin syster om hon inte har egen inkomst(el om V anser att Ms personliga förmögenhet är stor nog som den är). Med tanke på Bernadottarnas livslängd så kan vi börja diskutera hans frånfälle kring 2030-2040. Min släkts livslängd är sådan att jag som är yngre än gymprinsen kan dö innan kungen så jag är osäker på om jag får se nästa kungabegravning.
Citera
2010-09-04, 18:37
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Vill han ge Hakan något så är det ju bara att ge henne det medan han lever. Han har i alla fall kostat på henne ett hejdundrande bröllop för flera miljoner och en köpeexamen.
Citera
2010-09-04, 20:18
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Vill han ge Hakan något så är det ju bara att ge henne det medan han lever. Han har i alla fall kostat på henne ett hejdundrande bröllop för flera miljoner och en köpeexamen.

No,No VI har kostat på oss detta bröllop,knugen la in lite kaffepengar.
Suck nu är det b a r a två bröllop till vi blir tvungna att betala för....

Vill förtydliga mitt inlägg apo Maddes framtida man(jag skrev: prins, liksom)=edy
Menar att i alla blaskor kommer hennes man att beskrivas som prins
och vilket fall vad nu hennes framtida gemål kommer att få för titel,så kommer det ju bli
kunglig prinsskimmer över honom.
Enda sättet att undvika sådana skriverier är att hon och hennes framtida man,bor utomlands och håller
en extremt l å g nivå.
Citera
2010-09-04, 21:35
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminmannen
Vi kanske ska vänta till kungen går bort innan vi vet exakt hur hans testamente ser ut. V får säkert Apanaget som drottning och får försörja sin syster om hon inte har egen inkomst(el om V anser att Ms personliga förmögenhet är stor nog som den är). Med tanke på Bernadottarnas livslängd så kan vi börja diskutera hans frånfälle kring 2030-2040. Min släkts livslängd är sådan att jag som är yngre än gymprinsen kan dö innan kungen så jag är osäker på om jag får se nästa kungabegravning.

Hakan får apanaget ja men reglerna kring fideikommiss ser lite annorlunda ut.
Citera
2010-09-04, 21:35
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten

Det har du rätt i.
Citera
2010-09-05, 00:14
Medlem
Citat:
Här kan man väl säga att du både har rätt och inte. Du blandar och ger lite. Tror inte regeringen Palme "glömde" då staten endast har ansvar för regenten och det är så lagen är utformad också.

Apropå arvet: javiss "ärver" Victoria allt som tillhör kronan, men Solliden, villan i Frankrike och stugan i fjällen som exempel, är privat ägda av kungen. Sofiero som såldes till Helsingborgs kommun av gammelkungen var hans egna slott. Sedan kan man ju se det som om Victoria enbart förvaltar då hon inte kommer att kunna sälja saker hur som helst.
Citera
2010-09-05, 01:00
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halsingland
Här kan man väl säga att du både har rätt och inte. Du blandar och ger lite. Tror inte regeringen Palme "glömde" då staten endast har ansvar för regenten och det är så lagen är utformad också.

Apropå arvet: javiss "ärver" Victoria allt som tillhör kronan, men Solliden, villan i Frankrike och stugan i fjällen som exempel, är privat ägda av kungen. Sofiero som såldes till Helsingborgs kommun av gammelkungen var hans egna slott. Sedan kan man ju se det som om Victoria enbart förvaltar då hon inte kommer att kunna sälja saker hur som helst.

Allt som Knugen äger kommer att gå oavkortat till Gaffeln (avd fideikommiss). Det var så jag menade. Menade inte att blanda eller vara otydlig. Hakan kommer bara att ärva apanaget (som tronarvinge).
Citera
2010-09-05, 08:38
Medlem
Citat:
Hakan får apanaget ja men reglerna kring fideikommiss ser lite annorlunda ut.

Citat från den sidan
Citat:
Efter många diskussioner i riksdagen och många utredningar beslutades den 27 november 1963 att de resterande fideikommissen skulle avvecklas då den sittande fideikommissarien gick ur tiden. Detta beslut – den så kallade avvecklingslagen - trädde i kraft 1 januari 1964

Betyder inte detta att när konungen dör avvecklas hovets fideikommiss också? Jag tror nog kungafamiljen har koll på detta. Kungen kanske har ett gåvobrev där han överlåter allt till Victoria som redan är skrivet men enbart datum saknas och det datumet kommer att bli dagen innan hans bortgång och förvaltas av någon advokat.

El så bryr sig inte Victoria om vad hon ärver speciellt mycket egentligen
Senast redigerad av adminmannen 2010-09-05 kl. 08:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in