Citat:
Upprörd vet jag inte, men det är så onödigt med troll och aktivister eftersom Flashback skulle kunna vara en så mycket roligare och informativ social mediaplattform där man kan tänka fritt på varsitt håll och sammanstråla sina tankar här tillsammans.
Det finns skillnader mellan troll och aktivister, men även likheter. Ofta bombarderar dessa filurer en tråd, medvetet eller inte, och blockerar sikten för det tråden skall avhandla. Därmed förstör de tråden, vilket kan vara målet, åtminstone för aktivisten.
Och jag ser att de sällan håller sig till ämnet/forumet. De bidrar därmed inte till något av egentligt värde, skulle jag säga, utan tröttar bara ut läsaren (helt respektlöst) som inte kommer till ett specifikt forum för att ta del av massa ovidkommande inlägg (off-topic).
Jag tycker Flashback bättre borde stävja detta "bus" för sin egen vinnings skull, eftersom på sikt tröttnar väl användare på detta sociala media. Kvar kanske blir bara moderatorer, troll och aktivister.
Det finns skillnader mellan troll och aktivister, men även likheter. Ofta bombarderar dessa filurer en tråd, medvetet eller inte, och blockerar sikten för det tråden skall avhandla. Därmed förstör de tråden, vilket kan vara målet, åtminstone för aktivisten.
Och jag ser att de sällan håller sig till ämnet/forumet. De bidrar därmed inte till något av egentligt värde, skulle jag säga, utan tröttar bara ut läsaren (helt respektlöst) som inte kommer till ett specifikt forum för att ta del av massa ovidkommande inlägg (off-topic).
Jag tycker Flashback bättre borde stävja detta "bus" för sin egen vinnings skull, eftersom på sikt tröttnar väl användare på detta sociala media. Kvar kanske blir bara moderatorer, troll och aktivister.
Mycket väl talat! Och det är märks tydligt att det är på väg åt det hållet som du säger. Det blir bara en större och större andel troll och aktivister. För några veckor sedan var det en tråd där jag och några andra vettiga debattörer plötsligt tröttnade och gav upp i stort sett samtidigt och lämnade tråden. Jag tittade in några dagar efter jag lämnat och noterade just det, att de andra lämnat också, och kvar vara bara trollen och aktivisterna, och det smått komiska var att de, trollen och aktivisterna, mycket väl märkte och i flera återkommande inlägg kommenterade just det faktum att de blivit lämnade åt sitt ensidiga öde.