Resultat: Det är sommar och nu...
... har trollingsäsongen gått igång på allvar
53,06%
408 röster
... är allt som vanligt. Regn, blåst, och lika många trolltrådar som det brukar
46,94%
361 röster
2024-09-14, 03:00
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Upprörd vet jag inte, men det är så onödigt med troll och aktivister eftersom Flashback skulle kunna vara en så mycket roligare och informativ social mediaplattform där man kan tänka fritt på varsitt håll och sammanstråla sina tankar här tillsammans.

Det finns skillnader mellan troll och aktivister, men även likheter. Ofta bombarderar dessa filurer en tråd, medvetet eller inte, och blockerar sikten för det tråden skall avhandla. Därmed förstör de tråden, vilket kan vara målet, åtminstone för aktivisten.
Och jag ser att de sällan håller sig till ämnet/forumet. De bidrar därmed inte till något av egentligt värde, skulle jag säga, utan tröttar bara ut läsaren (helt respektlöst) som inte kommer till ett specifikt forum för att ta del av massa ovidkommande inlägg (off-topic).

Jag tycker Flashback bättre borde stävja detta "bus" för sin egen vinnings skull, eftersom på sikt tröttnar väl användare på detta sociala media. Kvar kanske blir bara moderatorer, troll och aktivister.

Mycket väl talat! Och det är märks tydligt att det är på väg åt det hållet som du säger. Det blir bara en större och större andel troll och aktivister. För några veckor sedan var det en tråd där jag och några andra vettiga debattörer plötsligt tröttnade och gav upp i stort sett samtidigt och lämnade tråden. Jag tittade in några dagar efter jag lämnat och noterade just det, att de andra lämnat också, och kvar vara bara trollen och aktivisterna, och det smått komiska var att de, trollen och aktivisterna, mycket väl märkte och i flera återkommande inlägg kommenterade just det faktum att de blivit lämnade åt sitt ensidiga öde.
Citera
2024-09-18, 05:53
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Då är det ju ett allvarligt systemfel att den personen inte blivit bannad för länge sedan.
Men så är det tyvärr här på flashback nu för tiden. Modsen älskar trollen. Då blir det så.

Precis, trollen skriver vad som helst som de tror triggar andra, oavsett vad det är och hur fel de själva har. Det är en stor del av definitionen på ett troll.
Bör tilläggas att den personen drog på sig en del varningar och även någon avstängning, och till slut verkade känna sig så obekväm att han slutade skriva. Bannad blev han inte, men det är också fel att säga att modsen inte gjorde något.

En lite kuriosagrej är att Religion under denna tid även hade Mod som synbarligen aldrig hade startat någon tråd, men även denna verkar iaf till slut ha sagt ifrån mot den här medlemmens enradsspammande.
Citera
2024-09-21, 13:57
Medlem
drinksareonmes avatar
Fattar inte hur vissa kan skapa massvis med trådar som bara är skit och direkt hamnar i papperskorgen utan att nåt händer.
Citera
2024-09-21, 17:10
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Upprörd vet jag inte, men det är så onödigt med troll och aktivister eftersom Flashback skulle kunna vara en så mycket roligare och informativ social mediaplattform där man kan tänka fritt på varsitt håll och sammanstråla sina tankar här tillsammans.

Det finns skillnader mellan troll och aktivister, men även likheter. Ofta bombarderar dessa filurer en tråd, medvetet eller inte, och blockerar sikten för det tråden skall avhandla. Därmed förstör de tråden, vilket kan vara målet, åtminstone för aktivisten.
Och jag ser att de sällan håller sig till ämnet/forumet. De bidrar därmed inte till något av egentligt värde, skulle jag säga, utan tröttar bara ut läsaren (helt respektlöst) som inte kommer till ett specifikt forum för att ta del av massa ovidkommande inlägg (off-topic).

Jag tycker Flashback bättre borde stävja detta "bus" för sin egen vinnings skull, eftersom på sikt tröttnar väl användare på detta sociala media. Kvar kanske blir bara moderatorer, troll och aktivister.

Nu är flashback ett diskussionsforum ingen social mediaplattform!

Och i ett diskussion så får man förvänta sig motargument, även i forumsdelen Konspirationer och alternativa teorier, vilket du inte begripit utan anser att den som argumenterar mot en trådstart är troll eller aktivist. Vilket också syns i ditt megalomani beteenden att leka hobbymoderator i trådarna.

Om du anser att någon bryter mot reglerna ska du rapportera det, annars argumentera din ståndpunkt!

Så vad du anser är OT är irrelevant det är upp till berörda moderatorer att bedöma. Respektlöshet, ja stackars liten, tål alltså inte mothugg!

Men personer med starka åsikter har en tendens att alltid se den med motsatt om troll eller aktivist, så du missar kanske att andra ser dig just som det, troll och aktivist?
Citera
2025-09-16, 21:01
Medlem
(FB) Pride på Jobbet

Får man ens påpeka att TS historia är lögn från början till slut? Någon lättlurad jävel kan ju gå på skiten. Eller bryter det mot reglerna att exponera troll?
Citera
2025-09-17, 08:22
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
(FB) Pride på Jobbet

Får man ens påpeka att TS historia är lögn från början till slut? Någon lättlurad jävel kan ju gå på skiten. Eller bryter det mot reglerna att exponera troll?

Du kan skriva att du inte tror på det som påstås i trådstarten har inträffat om du vill. Att diskutera vad man tror och tycker om det som står i en trådstart är definitivt topic.

Däremot bör du avstå från att samtidigt psssa på och gå igenom allt annat h*n postat i alla möjliga andra trådar eftersom det inte är topic för tråden.

Att kalla någon för troll bryter inte heller mot regeln om användarnas anonymitet då det inte finns några register eller liknade för just troll, om du nu inte påstår att vederbörande jobbar på just en specifik trollcentral eller liknade förstås.
Citera
2025-09-18, 09:18
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Du kan skriva att du inte tror på det som påstås i trådstarten har inträffat om du vill. Att diskutera vad man tror och tycker om det som står i en trådstart är definitivt topic.

Hur kan du påstå det här....

Citat:
Däremot bör du avstå från att samtidigt psssa på och gå igenom allt annat h*n postat i alla möjliga andra trådar eftersom det inte är topic för tråden.

Och samtidigt det här?

Får man alltså skriva att man inte tror på det som står i tråden, men inte förklara varför?

Intellektuellt ohederligt, om du frågar mig.
Citera
2025-09-18, 12:54
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Hur kan du påstå det här....

Och samtidigt det här?

Får man alltså skriva att man inte tror på det som står i tråden, men inte förklara varför?

Intellektuellt ohederligt, om du frågar mig.

Tror du kanske missförstod mig lite. Du kan naturligtvis ifrågasätta det som står i en trådstart och berätta varför du gör det.

I en tråd i t.ex. matlagning kan du ifrågasätta trådstarten om matlagningen. I en annan tråd av samma användare, om t.ex. bilar, kan du Ifrågasätta den trådstarten om bilar. Och i en tredje tråd tråd om t.ex. mode kan du ifrågasätta trådstarten om mode. Men du kan naturligtvis inte diskutera bilar och/eller mode i en tråd i forumet Matlagning.

På samma vis som jag kan ifrågasätta ditt inlägg ovan om jag vill, förutsatt att jag gör det i denna tråd. Men jag kan inte besvara det när du diskuterar något helt annat i ett helt annat forum, t.ex. i en tråd där du diskuterar musik av den enkla orsaken att inget av ditt inlägg ovan öht handlar om just musik.
Citera
2025-09-18, 13:15
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Tror du kanske missförstod mig lite. Du kan naturligtvis ifrågasätta det som står i en trådstart och berätta varför du gör det.

I en tråd i t.ex. matlagning kan du ifrågasätta trådstarten om matlagningen. I en annan tråd av samma användare, om t.ex. bilar, kan du Ifrågasätta den trådstarten om bilar. Och i en tredje tråd tråd om t.ex. mode kan du ifrågasätta trådstarten om mode. Men du kan naturligtvis inte diskutera bilar och/eller mode i en tråd i forumet Matlagning.

På samma vis som jag kan ifrågasätta ditt inlägg ovan om jag vill, förutsatt att jag gör det i denna tråd. Men jag kan inte besvara det när du diskuterar något helt annat i ett helt annat forum, t.ex. i en tråd där du diskuterar musik av den enkla orsaken att inget av ditt inlägg ovan öht handlar om just musik.

Där är jag helt med dig, men om en person påstår sig vara en 54-årig vit VD, och i en tidigare tråd säger sig vara en 19-årig tjej från Somalia, så är det inte OT att påpeka det.
Ofta är det saker i personens tidigare trådar som gör att personens nya story uppenbarligen är en fantasti. Och det kan inte vara OT.

Däremot ska man givetvis inte TA UPP diskussion från tidigare trådar i aktuell tråd, men det brukar i allmänhet vara den anklagade som står för det beteendet.
Citera
2025-09-18, 13:32
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Där är jag helt med dig, men om en person påstår sig vara en 54-årig vit VD, och i en tidigare tråd säger sig vara en 19-årig tjej från Somalia, så är det inte OT att påpeka det.
Ofta är det saker i personens tidigare trådar som gör att personens nya story uppenbarligen är en fantasti. Och det kan inte vara OT.

Däremot ska man givetvis inte TA UPP diskussion från tidigare trådar i aktuell tråd, men det brukar i allmänhet vara den anklagade som står för det beteendet.

Ja, precis!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in