Resultat: Det är sommar och nu...
... har trollingsäsongen gått igång på allvar
53,05%
409 röster
... är allt som vanligt. Regn, blåst, och lika många trolltrådar som det brukar
46,95%
362 röster
2022-07-05, 15:26
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Det stämmer.
Ni får därför gärna tipsa om dessa användare här i tråden.
Det tar bara någon sekund för mig att radera flera hundra inlägg.
Inte lika kul att förstöra om inläggen inte blir kvar. Det är trots allt betydligt mer tidskrävande att posta alla dessa inlägg än att radera dem.

admin
Att trådförstöraren experten10 får husera fritt, i det som kanske är Flashbacks viktigaste tråd, framstår som helt obegriplig.
(FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?
Citera
2022-07-05, 15:36
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Det stämmer.
Inte lika kul att förstöra om inläggen inte blir kvar. Det är trots allt betydligt mer tidskrävande att posta alla dessa inlägg än att radera dem.

admin

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Att trådförstöraren experten10 får husera fritt, i det som kanske är Flashbacks viktigaste tråd, framstår som helt obegriplig.

Dito!

Användaren har aldrig bidragit till någon diskussion, utan ägnar sig enbart åt sofism i sagda tråd, samt att trolla nazister i andra trådar.
Citera
2022-07-05, 16:28
Administrator
admins avatar
Citat:

#experten10 har varit medlem i över åtta år, och postat över 10 000 inlägg på forumet.
Ingen som jag skulle kasta ut som KFK.
Har ingen åsikt gällande inläggen i den aktuella tråden, men använd RP-funktionen ifall något bör rapporteras. experten10 har stängts av nio gånger för ohörsamhet, och fått mängder av varningar. Bättre att använda de vanliga reglerna här.

admin
Citera
2022-07-05, 16:32
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
#experten10 har varit medlem i över åtta år, och postat över 10 000 inlägg på forumet.
Ingen som jag skulle kasta ut som KFK.
Har ingen åsikt gällande inläggen i den aktuella tråden, men använd RP-funktionen ifall något bör rapporteras. experten10 har stängts av nio gånger för ohörsamhet, och fått mängder av varningar. Bättre att använda de vanliga reglerna här.

admin
Ett förslag kunde vara att det gick att porta någon från enstaka trådar. Men jag antar att det är tekniskt lite klurigare.

För här handlar det inte om lite kul trollande eller enstaka tjuvnyp. Det är ett konsekvent medvetet & energiskt trådförstörande utan motstycke.
Citera
2022-07-05, 16:51
Administrator
admins avatar
Citat:
Ett förslag kunde vara att det gick att porta någon från enstaka trådar. Men jag antar att det är tekniskt lite klurigare.

För här handlar det inte om lite kul trollande eller enstaka tjuvnyp. Det är ett konsekvent medvetet & energiskt trådförstörande utan motstycke.

Vi har i extrema undantagsfall ändrat rättigheterna i trådar för att slippa troll.
Dessa trådar kräver Laidback-status för att kunna posta i trådarna.
Ingen bra lösning, men som tyvärr behövts i vissa fall.
Tråden (FB) Tråden om Cecilia Simmerud (Medlem i 6 mån. och 200 inlägg för att skriva i tråden) är ett sådant exempel.
Men i ditt exempel så skulle detta inte hjälpa, då den aktuella användaren även har Laidback-status.

admin
Citera
2022-07-31, 14:04
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Det stämmer.

admin

(FB) Jag fick böter för jag jag fick en avsugning samtidigt som jag körde bil?

Här är ett typiskt troll. Reggad juli 2022 och har nästan bara skrivit tramstrådar hittills.
Citera
2022-07-31, 18:26
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
(FB) Jag fick böter för jag jag fick en avsugning samtidigt som jag körde bil?

Här är ett typiskt troll. Reggad juli 2022 och har nästan bara skrivit tramstrådar hittills.

Han blev inte långlivad.

admin5
Citera
2022-07-31, 21:03
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Tycker det har varit en jäkla massa troll den här sommaren. Vet att det alltid brukar vara troll sommartid, då ungarna har lov. Men tycker att det var mer nu i år. Eller har jag fel?
Citera
2022-08-05, 00:09
Medlem
avcs avatar
Jag tycker inte det trollas så mycket. Värst är nog fan moderatorerna.
Citera
2022-08-05, 00:40
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Vi har i extrema undantagsfall ändrat rättigheterna i trådar för att slippa troll.
Dessa trådar kräver Laidback-status för att kunna posta i trådarna.
Ingen bra lösning, men som tyvärr behövts i vissa fall.
Tråden (FB) Tråden om Cecilia Simmerud (Medlem i 6 mån. och 200 inlägg för att skriva i tråden) är ett sådant exempel.
Men i ditt exempel så skulle detta inte hjälpa, då den aktuella användaren även har Laidback-status.

admin
Vore det inte bättre om man kunde porta en viss användare från en viss tråd än att kräva laidbackstatus? Laidbackstatus innebär ju inte automatiskt att användaren inte spammar.
Citera
2022-08-05, 18:25
Medlem
Wooqiprwos avatar
Det finns ett troll som förföljer mig på Flashback, vi får se hur lång tid det tar innan han har citerat detta inlägg.

Och ja trollen är extremt irriterande och får mig att tappa diskussionslusten.
Citera
2022-08-05, 19:20
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Det finns ett troll som förföljer mig på Flashback, vi får se hur lång tid det tar innan han har citerat detta inlägg.

Och ja trollen är extremt irriterande och får mig att tappa diskussionslusten.
Att inte svara kanske känns lättare sagt än gjort. Men ett sätt som jag själv tycker funkar rätt bra med personer som känns jobbiga (troll eller ej), är att inte ens läsa deras inlägg till mig på ett par tre dagar. Dvs när man får en notifikation om att X har svarat så kollar jag inte ens vad det är på ett par dagar eller så. Så ballar det iaf inte ur. För troll är det iaf inte lika kul då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in