Resultat: Det är sommar och nu...
... har trollingsäsongen gått igång på allvar
53,05%
409 röster
... är allt som vanligt. Regn, blåst, och lika många trolltrådar som det brukar
46,95%
362 röster
2015-08-18, 02:21
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Det ryktas att det finns många troll med många olika konton, men moderatorerna verkar vara duktiga på att se var 1.07 gäller vid avstängning av ett konto.

Vad vet du om det?
Citera
2015-08-18, 02:27
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Vad vet du om det?
Hur tror du? Trollar du fram en teori eller kan du använda hjärnan logiskt? Försök tänka några sekunder.
Oftast är det din nemesis 0.03 som troll straffar ut sig på. Till och med troll som förvisats till konspirationsforumet.
Senast redigerad av Xelious 2015-08-18 kl. 02:34.
Citera
2015-08-18, 03:05
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Hur tror du? Trollar du fram en teori eller kan du använda hjärnan logiskt? Försök tänka några sekunder.
Oftast är det din nemesis 0.03 som troll straffar ut sig på. Till och med troll som förvisats till konspirationsforumet.

Nemesis?

För ateister finns det inget som heter gudomlig hämnd...

För övrigt så finns det ett synnerligen aktivt troll som får härja fritt i religionsforumet dagarna i ända, spottar ur sig den ena onelinern efter den andra, mycket korspostningar också. Ingen som helst kvalitet, aldrig någonsin skapat en egen tråd. Troll som jag aldrig sett maken till...
Senast redigerad av Död o återfödd 2015-08-18 kl. 03:35.
Citera
2015-08-18, 03:18
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hokori
Skulle nog vara effektivare att IP-banna de som trollar, men det är inte heller en bra ide.

Det bästa är att bara ignorera trollen, det hatar de!
Citera
2015-08-18, 19:13
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Nemesis?

För ateister finns det inget som heter gudomlig hämnd...

För övrigt så finns det ett synnerligen aktivt troll som får härja fritt i religionsforumet dagarna i ända, spottar ur sig den ena onelinern efter den andra, mycket korspostningar också. Ingen som helst kvalitet, aldrig någonsin skapat en egen tråd. Troll som jag aldrig sett maken till...
Har särskoleleven doå blivit ateist? Ursäkta ett svårt ord så som nemesis, ibland kommer man inte ihåg att sänka sig till din låga nivå. Du visar på din totala avsaknad av logik när du inte ens kan debattera utan logiska fel.

Ett troll klagar på ett icke-troll, så ovanligt. (obs sarkasm)
Det låter hemskt att du befinner dig utanför konspirationsforum, måste jag kolla hur många 0.03 jag kan hitta på dig!
Citera
2015-09-09, 13:59
Medlem
Troll som är ute efter att snedvrida debatten

Många som trollar gör det på ett uppenbart sätt, för att få igång en debatt, få uppmärksamhet eller för att dom tycker att dom är roliga. En typisk trolltråd kanske börjar så här:

"Hej, jag hejar på AIK. Jag gillar också blöjor. Frågor på det?

De flesta, höjer inte på ögonbrynen för en sån tråd, AIK:arna kanske blir sura, men eftersom det är uppenbart att trådskaparen är ute efter att jävlas så behöver ingen känna sig varaktigt kränkt.

En helt annan sak tycker jag att det är när någon på blodigt allvar utger sig för att företräda en viss sida i en debatt, inte med glimten i ögat, utan bara för att ge den andra sidan ett övertag. Man kan t ex påstå sig vara invandrare och vilja ta bort midsommarfirandet i Sverige (såg nyss en tråd om det), vilket gör att folk rasande och skriver långa svar där de tycker att användaren borde ta livet av sig mm.

Vad ska man göra när man misstänker att någon trollar på ett så sofistikerat sätt med syfte att t ex få invandrare att framstå som otacksamma parasiter med en agenda att förstöra Sverige?

Om man skriver att man tror att användaren är ett troll så kanske det räknas som OT, om man lägger till lite text för att det inte ska bli det, känns det som man bara matar trollet. Att ge tillbaka med samma mynt genom att starta trådar där man utger sig för att vara SD:are känns inte rätt.

Borde inte sånt här "seriöst" trolleri på nåt sätt räknas som 0.09, falsk ryktesspridning? Det är visserligen inte enskilda personer eller företag som misstänkliggörs, utan folkgrupper, men det finns likväl ingen möjlighet att försvara sig mot det.

Om ni (admins och moderatorer) tycker att det här är bagateller som man får tåla, tänk på hur ni skulle reagera om någon falskt utgav sig för att vara admin och "erkände" att Flashback har en dold agenda, det skulle väl ses som sabotage?

Jag är medveten om att inte moderatorer kan vara domare och slänga trolltrådar hursomhelst, men man borde åtminstone ha rätt att anklaga trådskaparen för att vara ett troll utan att det räknas som OT.
Citera
2016-04-03, 02:36
Medlem
vasaduellers avatar
Får man skapa en tråd om misstänkta troll på Flashback? I så fall var?

(Jag har inte sett någon existerande tråd som stämmer in på detta. Ber om ursäkt om jag har missat den.)

Jag tycker att det vore en bra ide om att starta en tråd där man listar och diskuterar misstänkta troll på forumet. Jag ser flera fördelar:
  • Man kan hänvisa till denna tråd, när det börjar spekuleras i andra trådar, om TS är ett troll. Trolltråden skulle kunna fungera som ett slags "slask", och bidra till att andra trådar skitas ned mindre.
  • Trollbaits kan slippa en massa tidsspillan, frustration eller rentav desinformation.
  • Vissa tycker att själva ämnet troll och trollande är intressant.
Citera
2016-04-03, 02:42
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
(Jag har inte sett någon existerande tråd som stämmer in på detta. Ber om ursäkt om jag har missat den.)

Jag tycker att det vore en bra ide om att starta en tråd där man listar och diskuterar misstänkta troll på forumet. Jag ser flera fördelar:
  • Man kan hänvisa till denna tråd, när det börjar spekuleras i andra trådar, om TS är ett troll. Trolltråden skulle kunna fungera som ett slags "slask", och bidra till att andra trådar skitas ned mindre.
  • Trollbaits kan slippa en massa tidsspillan, frustration eller rentav desinformation.
  • Vissa tycker att själva ämnet troll och trollande är intressant.
Går du inte emot 0,06 regeln då ?
Eller vad den nu kallas.
Du sitter och pratar om en annan användare så att säga.
Men om du bara pratar om troll överlag så borde det väl gå.
Citera
2016-04-03, 03:00
Medlem
Trashtextats avatar
Alltså många kallar mig troll. Det är jag inte och skulle jag vilja uttrycka mig bättre skulle jag kräva lön för det.

Vem bryr sig om vem som är ett troll och inte. Upplever ofta att folk tror att trådarna är för dem. Grejen är att alla kan se dem. Även om inläggen inte är minsta intressanta eller känns viktiga. Det finns en uppsjö faktaböcker att läsa om man inte klarar av att folk inte skriver på så vis ämnen behandlas i dem.

Känns löjligt, lite som när folk börjar köra troll på facebook för att framstå som smarta, viktiga och så intelligenta att de inte luras av någon.

Jag skriver hellre i en tråd för ämnets skull och vad jag tänker på vartsom jag läser än spenderar tid för att inte "göra bort mig" med att svara på något som är falskt. Texten är det viktigaste, inte skribenten.
Senast redigerad av Trashtextat 2016-04-03 kl. 03:04.
Citera
2016-04-03, 03:09
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trashtextat
Alltså många kallar mig troll. Det är jag inte och skulle jag vilja uttrycka mig bättre skulle jag kräva lön för det.

Vem bryr sig om vem som är ett troll och inte. Upplever ofta att folk tror att trådarna är för dem. Grejen är att alla kan se dem. Även om inläggen inte är minsta intressanta eller känns viktiga. Det finns en uppsjö faktaböcker att läsa om man inte klarar av att folk inte skriver på så vis ämnen behandlas i dem.

Känns löjligt, lite som när folk börjar köra troll på facebook för att framstå som smarta, viktiga och så intelligenta att de inte luras av någon.

Jag skriver hellre i en tråd för ämnets skull och vad jag tänker på vartsom jag läser än spenderar tid för att inte "göra bort mig" med att svara på något som är falskt. Texten är det viktigaste, inte skribenten.
Så är jag med. Och ärligt talat vet jag inte heller riktigt vad som menas med troll?
Jag skriver och debatterar ämnet jag med.
Kallats troll ibland jag också.
I sådana fall kan jag tycka att alla är troll här inne😂
Citera
2016-04-03, 03:25
Medlem
Kakistokratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trashtextat

Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Så är jag med. Och ärligt talat vet jag inte heller riktigt vad som menas med troll?
Jag skriver och debatterar ämnet jag med.
Kallats troll ibland jag också.
I sådana fall kan jag tycka att alla är troll här inne😂

Nä, ni har nog inte riktigt förstått vad ett "troll" innebär. Här har ni lite fakta. https://sv.wikipedia.org/wiki/Internettroll
Citera
2016-04-03, 08:41
Bannlyst
Dum idé. Det är uppenbart vilka som är troll och inte. Man behöver inte spamma alla trådar med anklagelser mot andra användare utan det är bara att ignorera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in