2011-04-15, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickidol
Nåå, helg igen och våren har börjat komma på allvar. Än sålänge har jag inte haft det där cp/nostalgisuget som alltid kommer med värmen. Eller jo, lite granna kanske men inget som var särskilt svårt att skita i. Inte som det vart förut när jag under nyktra perioder kunde spendera timmar med att brottas mot övertalningsdjävulen. Och då vek jag i princip alltid ned mig.

Inte varit nykter sådan här lång period på 17 år . Jag gillar det, grabben gillar det, tjejen gillar det...

Micke_h: låter bra det där med ciggen. Nikotin är så jävla sämst, speciellt i ciggform... Lömsk drog den där Nikotin. Vet ju inte hur ditt alkobeteende ser ut, men hur det nu är så är det guld värt att vakna fräsch på helgerna...
Kul att höra att det går bra!
Jag har också gått rätt hårt på flaskan mellan varven även om det inte är min huvuddrog. Druckit i perioder om år men alltid studsat tillbaka på heroinet.

Jag vart nyfiken, kör Du eller någon annan här på mediciner mot alkoholsuget (eller alkoholen rent generellt) ?

Tex. Naltroxone, Campral/Aotal/Revia eller Antabus osv ?
Citera
2011-04-15, 21:36
Medlem
Flickidols avatar
Lee Sterling: Jag har haft både campral, revia, antabus under årens lopp. Campralen o revian kommer jag inte ihåg om dom hjälpte nämnvärt och antabus är ju som sagt bara en krycka... Som dock kan vara bra initialt. Men denna gång har jag inte använt nån medicin, tvärtom så slutade jag med rispedal och effexor o cigg när jag bestämde mig för nykterhet. Vet inte hur smart det var dock då psyket är rätt jävla fucked up nu. Trodde det skulle bli bättre, men det verkar vara snarare tvärtom. Det blir värre...
En grej dock som hjälpt enormt denna gång är att alkoholens förlösande effekt på ångest hade/har försvunnit i princip helt och hållet. Den vetskapen och även att jag fortfarande kommer ihåg den vetskapen hjälper väldigt mycket...

Heroin alltså... Är jäkligt glad att jag inte provat någon sådan stark opiat, då min personlighet allt som oftast är Allt-eller-inget när det gäller det mesta, haha. Är det något du vill skära ned på eller är det mest intressant att bli av med alkoholen?
Senast redigerad av Flickidol 2011-04-15 kl. 21:41.
Citera
2011-04-17, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickidol
Lee Sterling: Jag har haft både campral, revia, antabus under årens lopp. Campralen o revian kommer jag inte ihåg om dom hjälpte nämnvärt och antabus är ju som sagt bara en krycka... Som dock kan vara bra initialt. Men denna gång har jag inte använt nån medicin, tvärtom så slutade jag med rispedal och effexor o cigg när jag bestämde mig för nykterhet. Vet inte hur smart det var dock då psyket är rätt jävla fucked up nu. Trodde det skulle bli bättre, men det verkar vara snarare tvärtom. Det blir värre...
En grej dock som hjälpt enormt denna gång är att alkoholens förlösande effekt på ångest hade/har försvunnit i princip helt och hållet. Den vetskapen och även att jag fortfarande kommer ihåg den vetskapen hjälper väldigt mycket...

Heroin alltså... Är jäkligt glad att jag inte provat någon sådan stark opiat, då min personlighet allt som oftast är Allt-eller-inget när det gäller det mesta, haha. Är det något du vill skära ned på eller är det mest intressant att bli av med alkoholen?
Tack för ditt svar!
Jag har ju också Efexor som medicin och skulle inte klara av att gå av den också så starkt jobbat och jag förstår att det tär på psyket! Att bara gå av en drog gör en bra dänga och att även sluta med en SNRI..

Jag är ren från både heroinet och alkoholen, jag är med i ett Subutex program och ska byta till Metadon om ett par veckor.
Jag har inte druckit en droppe alkohol på snart ett år och jag fortsätter att sätta upp små mål - vara nykter en månad till osv - för jag är också en sådan där beroendepersonlighet som inte kan använda något med måtta utan all in.

Får önskad dig lycka till! Kul att man kan hitta andra i sin situation här på forumet också. (Även om endel forumposter kan få en drogsugen från och till)
Citera
2011-04-17, 03:57
Medlem
TomiXIIs avatar
Dumpar troligen åtminstone alla beroendeframkallande droger, är på god väg. Har varit ren från ett långvarigt och mkt destruktivt opioidmissbruk några kortare tider på senaste. Var ren i 4månader tex.
Citera
2011-04-17, 04:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomiXII
Dumpar troligen åtminstone alla beroendeframkallande droger, är på god väg. Har varit ren från ett långvarigt och mkt destruktivt opioidmissbruk några kortare tider på senaste. Var ren i 4månader tex.
Står du på någon underhållsmedicin mot opioidmissbruket eller klarar du det utan?
Citera
2011-04-17, 10:18
Medlem
JörgHeinrichs avatar
Är det någon här som upplever/upplevt att de förr eller senare blir fulla på minsta lilla? Jag känner mig ganska bra dragen redan efter några öl nu för tiden. När det begav sig kunde jag dricka ganska stora mängder innan ruset slog till.

Mvh, en darrhänt JörgHeinrich
Citera
2011-04-17, 12:29
Medlem
mrurbjans avatar
en klunk utav en kall öl ger mig gåshud och eufori. jag blir inte full direkt men jag älskar bara alkohol och smaken och hela drogen så jävla sjukt mycket. men ändå har den fuckat upp så mycket i mitt liv.
Citera
2011-04-17, 15:56
Medlem
Hallå alla starka nykterister!

Detta måste vara ödet att jag av ren slump hittade denna tråden.
Nu är jag kanske inte en fullt "utvecklad" alkoholist, men denna dryck har många gånger satt käppar i mitt relativt korta liv.

Min bakgrund i korta drag:
Mormor & Morfar är nykteralkoholister, Mor & Far dricker mycket, på gränsen skulle jag säga.
Jag själv har aldrig haft någon spärr, ska det drickas så ska det fan drickas. Ni vet.

Många snedsteg som uppstått på grund utav ölen. Hade min alkoholdebut i 12-13 års åldern.
Spriten har präglat mitt självförtroende då jag alltid har fått enorm ångest dagarna efter fylla.

Men för en vecka sedan så fick jag lära mig en dunderläxa. I fyllan ramlade jag naken ner från ett tak på 4 meters höjd. Bröt hälen, sabbade svanskotan och komprimerade en kota. Sitter nu med "rygg-ställning" och kryckor. Men jag kunde lika gärna dött eller blivit förlamad.

Aldrig mer, det har jag sagt många gånger. Men nu får det fan va. Denna eskapad är hittills den värsta.

Självklart har jag samma rädsla som alla andra, vad kommer hända med min sociala krets?
Antar att dem vänner som står krav är dem "riktiga" vännerna.

Ville bara skriva av mig, tackar till er som läst
Citera
2011-04-17, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mange_89

Självklart har jag samma rädsla som alla andra, vad kommer hända med min sociala krets?
Antar att dem vänner som står krav är dem "riktiga" vännerna.

Ähh, det finns ingen som kommer vända dig ryggen, jag lovar! Det enda som kan ske är att vissa personer som du bara träffar och super med kanske försvinner, men att din sociala krets kommer bli mindre är bara bullshit. Jag har större vänskapskrets nu än innan, inte det minsta orolig för dig eftersom ditt självförtroende kommer bli bättre och självförtroende=vänner. Fan du har ju ett gyllene tillfälle att sluta i tid nu när du ändå inte kan supa pga skada, jag gjorde det och ångrar mig aldrig nuförtiden. Visst var det ett par månader som var lite jobbiga men klarar du första sommaren är det lugnt sen.

Det enda du behöver komma ihåg är att det inte blir bättre, du kommer inte vakna en dag och ha full kontroll på spriten, om du redan tycker det är jobbigt varför då genomlida ett par år till? Sluta supa kommer du ju ändå behöva göra inom sin tid med din, och min, problematik...
Senast redigerad av Detandrakontot 2011-04-17 kl. 17:32.
Citera
2011-04-17, 21:59
Medlem
kaspens avatar
Mange, du anar inte hur lite din nykterhet paverkar din sociala formaga. Om du slutat dricka sa kommer det max bli en "Aha, varfor det?" - "Ok, coolt, det later ju skitbra!". Slut diskussion. Folk bryr sig inte sa javla mycket som man tror innan man slutar. Och ens sociala formaga hindras inte direkt, speciellt inte om andra ar fulla. Varfor ska DU oroa dig for hur du beter dig nar du ar som vanligt och har total kontroll pa dig sjalv och de andra inte har det? Det ar ju du som ar standarden liksom.

Det enda som mojligvis hander ar att man tycker att det inte ar sa javla kul att hanga med folk som ar fulla. De kan vara ganska gapiga, puckade och allmant jobbiga att ha att gora med. Sa det ar inte alltid kul att ga pa suparfester. Men det kan man val leva utan?

Jag kor istallet pa traning, och gymmar 4 dagar i veckan och kor kondition 1. Man oandligt mycket battre.
Citera
2011-04-17, 23:08
Medlem
Skönt med lite respons och råd, det tackar jag för.

Att jag är skadad är till min fördel, måste ha denna ställning för ryggen i 3 månader framöver och då kan/bör jag inte dricka på den tiden heller.

Och vad det gäller vänner så tänkte jag på det ni sa och upplevt, kom fram till att det är nog bara bra att knyta nya kontakter utan alkohol som utgångspunkt.

Kommer fortsätta läsa denna tråd som motivation, alltid lika inspirerande.

Citera
2011-04-18, 00:02
Medlem
Har lyckats sätta min i sitsen som jag länge varit rädd för nu. Har varit full allt för många dagar i rad att jag nu knappt vågar eller kan sluta. Trodde att jag imorse när jag vaknade ändå skulle kunna kliva av, men efter 15-20 minuter började det. Frossan, kallsvetten, ångesten och blev så skakis att jag knappt kunde hålla i fjärren till tvn. Så nu sitter man och är packad igen. Vill bara hälla bort all alkohol egentligen men vet inte hur jag ska klara mig imorgon då. Fan va puckad man är.

Fast hälla bort allt kanske är ända lösning och bara ligga och ta skiten i ett par dagar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in