Citat:
Ursprungligen postat av
Olle-Johnny
Alkohol är ett jävla otyg. Svepte 6 folköl i rask takt innan läggdags i fredags, vaknade upp med jobbig huvudvärk. Botemedlet var såklart att köpa mer folköl, svepte 8 stycken (botade inte huvudvärken). Hela lördagen förstörd då jag inte orkade göra någonting. Detta var egentligen inget större snedsteg eller fara, dock så jävla onödigt då det inte gav någonting mer än en jävla massa ångest och dålig sömn. Dricker knappt längre, ca 8 veckor sen senast.
För några år sedan kunde jag svepa 5-6 flaskor vodka på 3 dagar, glad att jag inte är i det skedet av livet längre. Idag har jag tränat i 4 timmar för att kompensera, 2 gympass samt konditionsträning (promenader och racketsport), det livet är så mycket bättre än alkoholen.
Hur mår du idag? Känner du av något idag då det gått 2dagar sedan senaste alkoholintag, typ som tremors, irritation, dålig sömn och allmänt stressad? Jag känner igen det du förklarade speciellt på folk öl, jag själv tror huvudvärken är en reaktion på att kroppen vill ha stark sprit eller stark öl och slappna av efter den har fått i sig några folkisar.
Jag hade några dagar som kom och gick innan jag nyktrade till helt för 2.5månader sedan där jag drack folk öl som en backup efter några dagar nykter då stressen tog över för att trappa ner och lugna ner mig, samtidigt visste jag att jag inte kan dricka stark öl eller sprit för då faller jag tillbaka direkt. Jag fick också huvudvärk som jag inte annars brukar få på en baksmälla utav ett 6pack folk öl, även fast jag inte blev full och bara lite salongsberusad och pirrig i kroppen.
En Alkoholist kan aldrig dricka normalt igen, men folk öl är djävulens piss som är så pass svagt men fortfarande alkohol som kan ge abstinens för en nykter alkis att deras kropp och hjärna vill åt stark spriten igen när den har fått ett smakprov, ångesten är en klassiker vare sig vad det är för styrka i drycken men huvudvärken kan vara ett tecken på att dom om du dricker folkisar igen så kan du hamna med stark spriten igen, vilket kommer sannolikt leda till att man börjar på ruta ett igen.