2024-06-12, 19:42
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retina
2 år - bra jobbat. Går den enkelt? Vad gör du istället för att dricka?

Jag gymmar istället!.. Förr så träna jag mycket.. Men sen kom det av sig och alkoholen tog över istället.

Så det känns bra!

Hur går det för dig?
Citera
2024-06-12, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Jag gymmar istället!.. Förr så träna jag mycket.. Men sen kom det av sig och alkoholen tog över istället.

Så det känns bra!

Hur går det för dig?

2 år här också. Har aldrig mått bättre. Fyller tiden med träning och andra nyttiga saker istället.

Härliga tider!
Citera
2024-06-13, 16:21
Medlem
Mates avatar
Hej .... igen!

Hoppas det är ett punktåterfall och att jag skärper mig.

Senaste veckan har jag saknat skärpa och inspiration för något som är yrkesrelaterat. Jag undrade varför.

Svaret kom idag, det var sprit. Drack en kvarting och en 10,2. Blev produktiv som fan.

Dåligt beslut tänker jag nu och hoppas att det bara blir en liten plump i protokollet.
Citera
2024-06-14, 12:49
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mate
Hej .... igen!

Hoppas det är ett punktåterfall och att jag skärper mig.

Senaste veckan har jag saknat skärpa och inspiration för något som är yrkesrelaterat. Jag undrade varför.

Svaret kom idag, det var sprit. Drack en kvarting och en 10,2. Blev produktiv som fan.

Dåligt beslut tänker jag nu och hoppas att det bara blir en liten plump i protokollet.

En dag i sänder! Nya tag imorgon!
Citera
2024-06-15, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Hur mycket dricker ni som anser att ni har alkoholproblem?

5-6 kvartingar utspritt på veckan + lite öl på Helgen, måste komma ifrån det, orkar inte med skiten.

Började väl inse att jag hade problem när det gick över 3 kvartingar+några öl/vecka
Senast redigerad av Engback 2024-06-15 kl. 15:59.
Citera
2024-06-15, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engback
5-6 kvartingar utspritt på veckan + lite öl på Helgen, måste komma ifrån det, orkar inte med skiten.

Började väl inse att jag hade problem när det gick över 3 kvartingar+några öl/vecka

En kvarting är en halv flaska 70 cl. Du dricker alltså 3 spritflaskor 70cl i veckan på ett ungefär.

Det är mer än vad jag gör.
Citera
2024-06-15, 22:32
Medlem
Citat:
En kvarting är en halv flaska 70 cl. Du dricker alltså 3 spritflaskor 70cl i veckan på ett ungefär.

Ja dessvärre, kämpar med att sluta.
Citera
2024-06-16, 16:10
Medlem
Citat:

Jag drack mindre/mer sällan förr, gradvis sluttande plan utför, de reglerna/vanorna jag hade tummades till slut på och det blev normaliserat att dricka oftare.

Mest bekymrad för tristessen om jag lyckas sluta. "Inget att se fram emot" så att säga. Skulle dock spara mkt pengar som man kunde lägga på roliga/vettigare saker än sprit ,så får se.
Citera
2024-06-16, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engback
[/b]

Jag drack mindre/mer sällan förr, gradvis sluttande plan utför, de reglerna/vanorna jag hade tummades till slut på och det blev normaliserat att dricka oftare.

Mest bekymrad för tristessen om jag lyckas sluta. "Inget att se fram emot" så att säga. Skulle dock spara mkt pengar som man kunde lägga på roliga/vettigare saker än sprit ,så får se.
Tristessen är det farligaste då man bestämmer sig för att ta en nykter period, den fick mig att falla tillbaka flera gånger.

Det viktigaste är att hitta nånting annat att göra istället för supandet. Att göra något annat får än även bort ifrån tankarna om alkohol, som tex att man tänker på att vara nykter hela tiden än att supa till.

Efter ett tag så försvinner tankarna och det blir som en lättnad men suget kan komma när som helst och då gäller det att hitta strategier som man kan ersätta det med, promenader, träning osv är något som funkar för många. Jag själv brukar spela dator och då jag väl blir skit sugen så tar jag en promenad så jag tänker på något annat.
Citera
2024-06-16, 21:02
Medlem
Alkohol är ett jävla otyg. Svepte 6 folköl i rask takt innan läggdags i fredags, vaknade upp med jobbig huvudvärk. Botemedlet var såklart att köpa mer folköl, svepte 8 stycken (botade inte huvudvärken). Hela lördagen förstörd då jag inte orkade göra någonting. Detta var egentligen inget större snedsteg eller fara, dock så jävla onödigt då det inte gav någonting mer än en jävla massa ångest och dålig sömn. Dricker knappt längre, ca 8 veckor sen senast.

För några år sedan kunde jag svepa 5-6 flaskor vodka på 3 dagar, glad att jag inte är i det skedet av livet längre. Idag har jag tränat i 4 timmar för att kompensera, 2 gympass samt konditionsträning (promenader och racketsport), det livet är så mycket bättre än alkoholen.
Citera
2024-06-17, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olle-Johnny
Alkohol är ett jävla otyg. Svepte 6 folköl i rask takt innan läggdags i fredags, vaknade upp med jobbig huvudvärk. Botemedlet var såklart att köpa mer folköl, svepte 8 stycken (botade inte huvudvärken). Hela lördagen förstörd då jag inte orkade göra någonting. Detta var egentligen inget större snedsteg eller fara, dock så jävla onödigt då det inte gav någonting mer än en jävla massa ångest och dålig sömn. Dricker knappt längre, ca 8 veckor sen senast.

För några år sedan kunde jag svepa 5-6 flaskor vodka på 3 dagar, glad att jag inte är i det skedet av livet längre. Idag har jag tränat i 4 timmar för att kompensera, 2 gympass samt konditionsträning (promenader och racketsport), det livet är så mycket bättre än alkoholen.

Hur mår du idag? Känner du av något idag då det gått 2dagar sedan senaste alkoholintag, typ som tremors, irritation, dålig sömn och allmänt stressad? Jag känner igen det du förklarade speciellt på folk öl, jag själv tror huvudvärken är en reaktion på att kroppen vill ha stark sprit eller stark öl och slappna av efter den har fått i sig några folkisar.

Jag hade några dagar som kom och gick innan jag nyktrade till helt för 2.5månader sedan där jag drack folk öl som en backup efter några dagar nykter då stressen tog över för att trappa ner och lugna ner mig, samtidigt visste jag att jag inte kan dricka stark öl eller sprit för då faller jag tillbaka direkt. Jag fick också huvudvärk som jag inte annars brukar få på en baksmälla utav ett 6pack folk öl, även fast jag inte blev full och bara lite salongsberusad och pirrig i kroppen.

En Alkoholist kan aldrig dricka normalt igen, men folk öl är djävulens piss som är så pass svagt men fortfarande alkohol som kan ge abstinens för en nykter alkis att deras kropp och hjärna vill åt stark spriten igen när den har fått ett smakprov, ångesten är en klassiker vare sig vad det är för styrka i drycken men huvudvärken kan vara ett tecken på att dom om du dricker folkisar igen så kan du hamna med stark spriten igen, vilket kommer sannolikt leda till att man börjar på ruta ett igen.
Senast redigerad av danichea1 2024-06-17 kl. 21:00.
Citera
2024-06-17, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danichea1
Hur mår du idag? Känner du av något idag då det gått 2dagar sedan senaste alkoholintag, typ som tremors, irritation, dålig sömn och allmänt stressad? Jag känner igen det du förklarade speciellt på folk öl, jag själv tror huvudvärken är en reaktion på att kroppen vill ha stark sprit eller stark öl och slappna av efter den har fått i sig några folkisar.

Jag hade några dagar som kom och gick innan jag nyktrade till helt för 2.5månader sedan där jag drack folk öl som en backup efter några dagar nykter då stressen tog över för att trappa ner och lugna ner mig, samtidigt visste jag att jag inte kan dricka stark öl eller sprit för då faller jag tillbaka direkt. Jag fick också huvudvärk som jag inte annars brukar få på en baksmälla utav ett 6pack folk öl, även fast jag inte blev full och bara lite salongsberusad och pirrig i kroppen.

En Alkoholist kan aldrig dricka normalt igen, men folk öl är djävulens piss som är så pass svagt men fortfarande alkohol som kan ge abstinens för en nykter alkis att deras kropp och hjärna vill åt stark spriten igen när den har fått ett smakprov, ångesten är en klassiker vare sig vad det är för styrka i drycken men huvudvärken kan vara ett tecken på att dom om du dricker folkisar igen så kan du hamna med stark spriten igen, vilket kommer sannolikt leda till att man börjar på ruta ett igen.

Idag känns det ok, sov ok i natt och huvudvärken är nästan borta. Drabbades bara utav ångest, dålig sömn, halsbränna och hög puls. Fattar inte varför kroppen reagerar så starkt på lite folköl men det är nog som du säger. Kroppen tål inte alkohol längre. Även mycket ångest kopplat till att man leker med elden samt skam att man inte kunde hålla sig ifrån skiten.

Håller även på att sluta med en medicin som heter Mirtazapin som jag tagit för sömnen, även det bidrar nog till den ökade ångesten. Men så jävla korkat egentligen att dricka när man slutar med en medicin, skapar bara mer obalans i hjärnan. Jaja, försöker alltid att lära mig något nytt varje gång jag inte kunnat hantera alkoholen för att utöka arsenalen att stå emot nästa gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in