2012-01-11, 13:52
Citat:
Ursprungligen postat av DoOrDoNot
Tack för stödet, till er andra också! Känns skönt att få någon feedback, för jag känner mig rätt misslyckad för att jag var så nära.
Creds till min sambo, han sa att jag fick köpa vin - det är mitt val - men att han isf inte skulle vara med och dricka vin tillsammans med mig. Vi brukar dricka vin, titta på något bra och ha riktigt mysigt ihop. Han sa att han vägrade ha kul ihop med mig om jag skulle dricka, då skulle jag få sitta själv och han i ett annat rum. Det var nog det som gjorde att jag höll ut. Hade han nekat mig att köpa hade jag nog köpt ändå bara för att visa att jag gör som jag vill, att jag visst kan dricka måttligt.
Idag känns det bättre, härligt att jag inte är bakis och jävlig.
Fick många negativa tankar igår. Hur kan man leva utan att dricka? Hur kan man leva ett liv utan att berusa sig? Jag är för det mesta deprimerad och har varit det i åratal, känns så grått att inte få berusa sig.
Creds till min sambo, han sa att jag fick köpa vin - det är mitt val - men att han isf inte skulle vara med och dricka vin tillsammans med mig. Vi brukar dricka vin, titta på något bra och ha riktigt mysigt ihop. Han sa att han vägrade ha kul ihop med mig om jag skulle dricka, då skulle jag få sitta själv och han i ett annat rum. Det var nog det som gjorde att jag höll ut. Hade han nekat mig att köpa hade jag nog köpt ändå bara för att visa att jag gör som jag vill, att jag visst kan dricka måttligt.
Idag känns det bättre, härligt att jag inte är bakis och jävlig.
Fick många negativa tankar igår. Hur kan man leva utan att dricka? Hur kan man leva ett liv utan att berusa sig? Jag är för det mesta deprimerad och har varit det i åratal, känns så grått att inte få berusa sig.
Det här kanske låter skitfånigt, men jag försöker minnas tiden när jag som barn/tonåring gick och längtade efter hockeymatchen på helgen, UG:et på kvällarna där tonårskärleken höll till och typ sommarkvällarna när man fick lov att vara ute lite längre - vilka oerhört starka känslor dessa saker väcker för mig. Minns ni inte hur luften kändes annorlunda? Hur kvällarna var råare, men samtidigt lugnare och betydligt mer spänningsfulla? Den här tiden associerar jag med riktig, sann lycka och inte denna falska lycka som vi nu finner i alkoholens dimma..
. Blir jag bjuden nånstans på middag eller fest brukar det finnas alkofritt till mig etc. Har varit med om noll tjat från människor som känner mig. Om du säger att du är nykter och skitstolt för att du och dina barn mår toppen då? Vad säger dom då?
)