2015-04-17, 01:48
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Det låter tryggt.. Har dock en hel del vänner som vart där med som säger samma sak. Jo jag ska ge det allt för jag är så trött på att gömma mig bakom flaskan då man är för rädd att handskas med det andra. Men visst fan ska jag hälsa Uffe. Vet dock inte när det blir men nån gång i nästa vecka då jag har lite att ordna upp innan man försvinner ett par månader.

Det låter klokt att ordna upp så mycket du kan innan du åker. Då kan du fokusera helt på behandlingen och slippa ha tankar på annat onödigt. Några månader går fortare än vad man tror så ta till dig allt du kan.

Skulle du vilja ta något via PM så är det helt ok.
Senast redigerad av Moparornocar 2015-04-17 kl. 02:44.
Citera
2015-04-17, 15:30
Medlem
Gosifs avatar
Det drar i whisky-tarmen nu grabbar... :/ Fyfan, what to do, what to do..
Citera
2015-04-17, 15:50
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Det drar i whisky-tarmen nu grabbar... :/ Fyfan, what to do, what to do..

Gå och träffa likasinnade.
Citera
2015-04-17, 18:09
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moparornocar
Gå och träffa likasinnade.

Blev en långpromenad sen lite middag ihop med en film. Träffar ingen likasinnad idag och svårt att hitta någon annan nykterist.
Citera
2015-04-17, 19:54
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Blev en långpromenad sen lite middag ihop med en film. Träffar ingen likasinnad idag och svårt att hitta någon annan nykterist.
Bra lösning det med!
Bra att ha någon att prata med eller ringa. Behöver inte vara någon likasinnad eller nykterist, bara någon du har förtroende för. Försök skaffa en sådan person till nästa gång, för det kommer säkert en nästa gång.

Ensam är inte stark.
Citera
2015-04-17, 20:35
Medlem
Borhemmas avatar
Ett bra terapiarbete är att skaffa en liten träbåt. Brukar finnas billigt eller t.om bortskänkes på Blocket, bara att söka.
Jag fick till skänks en gammal eka i halvrisigt skick som jag fixade till, och det var riktigt rogivande i mitt fall. Läste på alla möjliga forum och lärde mig mer och mer, och vips så var den klar!
En gubbe på båtklubben köpte den för att han tyckte den var så fin och välvårdad

För mig var detta ett riktigt bra sätt att hålla tankarna borta från flaskan, och har i dagarna köpt ett nytt objekt som jag längtar att sätta tänderna i
Citera
2015-04-17, 21:14
Medlem
mjukosten78s avatar
Citat:

Ta dig till ett AA eller NA-möte så kommer du träffa 10-20 nykterister. Någon bör du klicka med. Annars hjälper det som fan att bara prata om suget så försök hitta någon som pallar att lyssna.
Citera
2015-04-17, 21:38
Medlem
Jag har slutat drömma om att jag är full.
I början av min nykterhet var jag packad varje natt (i drömmen alltså).
Ser det som ett steg bort från den mentala besattheten.
Citera
2015-04-19, 20:32
Medlem
suprorets avatar
Vad gör ni på kvällarna när det blir ohållbart? Skulle behöva lite tips. Dagarna går att pina sig igenom men sen är det kört liksom, ångesten tar över fullständigt och jag blir väldigt apatisk och motivationen tar slut. Jag försöker att vara ute och gå dagtid men det hjälper inte.

Tog nyss en promenad på runt två timmar för ett pack nödraketer. Typ så lite motivation har jag.
Senast redigerad av suproret 2015-04-19 kl. 20:38.
Citera
2015-04-19, 20:51
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suproret
Vad gör ni på kvällarna när det blir ohållbart? Skulle behöva lite tips. Dagarna går att pina sig igenom men sen är det kört liksom, ångesten tar över fullständigt och jag blir väldigt apatisk och motivationen tar slut. Jag försöker att vara ute och gå dagtid men det hjälper inte.

Tog nyss en promenad på runt två timmar för ett pack nödraketer. Typ så lite motivation har jag.

Isolera dig inte. Ring eller träffa någon, gärna i liknande situation.
Träning kan lätta situationen men att prata eller umgås med andra som vet om din situation äter upp mycket av ångesten och tankarna som snurrar i skallen.

Fungerade bra för mig i början och det gör det än idag.
Senast redigerad av Moparornocar 2015-04-19 kl. 20:56.
Citera
2015-04-19, 21:12
Medlem
suprorets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moparornocar
Isolera dig inte. Ring eller träffa någon, gärna i liknande situation.
Träning kan lätta situationen men att prata eller umgås med andra som vet om din situation äter upp mycket av ångesten och tankarna som snurrar i skallen.

Fungerade bra för mig i början och det gör det än idag.

Jag lever rätt ensamt så det blir svårt, annars hade jag gärna gjort det för jag tycker ändå om att umgås med folk så jag vet att det skulle hjälpa, men som sagt det är inget alternativ. Och att besöka någon gammal dement släkting är inte mycket hjälp direkt. Men enough QQ, du får gärna posta om du kommer på något annat. Tack för svaret i alla fall.
Citera
2015-04-19, 21:49
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suproret
Jag lever rätt ensamt så det blir svårt, annars hade jag gärna gjort det för jag tycker ändå om att umgås med folk så jag vet att det skulle hjälpa, men som sagt det är inget alternativ. Och att besöka någon gammal dement släkting är inte mycket hjälp direkt. Men enough QQ, du får gärna posta om du kommer på något annat. Tack för svaret i alla fall.

Har du ingen att ringa? Annars finns Alkoholhjälpen på nätet. Där finns både forum, telefonstöd vissa tider och annan hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in