2015-04-14, 14:47
Medlem
Gosifs avatar
Nya tag idag! Mådde så bra efter 125 dagar utan alkohol. Har märkt också att en del serier tenderar att få fram lusten att dricka.. Funderar starkt på att försöka ändra mina livsvanor förutom arbetet..
Citera
2015-04-14, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borhemma
Amen to that!

Ett otäckt exempel är jag själv en fredagkväll när jag skulle till bolaget ett par mil bort. Väl där upptäcker jag att plånboken ligger hemma. Gissa paniken i mitt huvud...., men jag räknar ut att jag hinner tur och retur om jag gasar lite.
Vet knappt hur det gick till, men jag fixade det, dvs jag hann till bolaget. Alla jävla sniglar på vägen fick flytta på sig helt enkelt! Blev en del idiotiska omkörningar och tutor som ven i min framfart, men va fan, jag hade bråttom.
Känns helt sjukt när jag läser vad jag just skrivit, men är man desperat så är man.

Alkohol i beroendeform är ruskigt destruktivt och farligt helt klart.
Nu är jag nykter och blir snyggare för varje dag
Känner igen det där. Suget kommer och så gör man saker man aldrig gör annars bara för att få sina bärs. Jag satte mig i bilen efter några öl för att jag skulle till macken och köpa fler. Torskade, förhördes av polis, tog blodprov. Några månader senare fick jag besked om att utredningen läggs ner.
Tack för det, men något mer drickande blir det inte för mig. Dag för dag, en dag i taget. Två månader, två veckor och fem dagar nu.
Citera
2015-04-16, 17:29
Medlem
Elefantpungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Nya tag idag! Mådde så bra efter 125 dagar utan alkohol. Har märkt också att en del serier tenderar att få fram lusten att dricka.. Funderar starkt på att försöka ändra mina livsvanor förutom arbetet..

Vad var det som fick det att skita sig efter såpass lång tid? Själv är jag i en liten svacka då jag känner mig kroppsligt som när jag drack, det vill säga lite frånvarande och märkligt i bollen. Dock inga tankar på alkohol eller så. Kanske bara är på väg att bli sjuk, men lite oroande är det.

Borde verkligen försöka börja träna. Har gym i närheten och mycket fritid som kunde ägnas åt bättre saker. Det är först nu jag börjar begripa att detta är vardagen, men det känns ändå överlag bra.

Så länge jag håller mig sysselsatt eller är på jobbet går livet som en dans känns det som. Det svåra är att hitta ork att fylla alla timmar med något som åtminstone är i närheten av meningsfullt. Att sitta hemma och glo på teve är bland det enda som kan få mig ångestfylld och det är ju inget jätteproblem direkt.

Funderar på att köpa mig en fin kikare och börja titta på fåglar eller nåt. Bara för att ha nåt nytt att förkovra mig i.

Edit: Har förresten fått svar på blodprov och alla värden är helt normala! Det gick ganska fort må jag säga.
Citera
2015-04-16, 21:04
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Har precis kommit fram till att efter 8-10 år hårt drickande så är det dags att ta tag i skiten. Aldrig försökt tidigare men jag lade ner 18års knarkande utan större problem så har förhoppningar att drickat skall vara lika lätt.

Dock väldigt nervös inför framtiden att man skall bli en tråkig jävla buzzkill som aldrig kan ha kul.

Ja det återstår att se men får fylla tomrummet med någon hobby som flugbinderi eller frimärkssamling

Blir rehab nästa vecka så i morrn tänker jag misshandla levern en sista gång innan 4 månader på torken.

Må väl alla
Citera
2015-04-16, 22:04
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Har precis kommit fram till att efter 8-10 år hårt drickande så är det dags att ta tag i skiten. Aldrig försökt tidigare men jag lade ner 18års knarkande utan större problem så har förhoppningar att drickat skall vara lika lätt.

Dock väldigt nervös inför framtiden att man skall bli en tråkig jävla buzzkill som aldrig kan ha kul.

Ja det återstår att se men får fylla tomrummet med någon hobby som flugbinderi eller frimärkssamling

Blir rehab nästa vecka så i morrn tänker jag misshandla levern en sista gång innan 4 månader på torken.

Må väl alla

Med rehab menar du behandlingshem eller? Du kanske sedan kallade det för tork med en underton av ironi men ser du det verkligen som en tork bör du verkligen tänka om.

När du lade ner drogerna behöll du ju alkoholen så drogfri blev du inte, kanske var därför det kändes som att det gick lätt. Nu siktar du förhoppningsvis mot drogfrihet och då blir det en HELT annan femma. Ett tungt alkoholmissbruk och beroende är inte lätt att bryta med, det var det inte för mig iallafall men det är ingen omöjlighet. Ingenting är omöjligt.

Lycka till broder.
Senast redigerad av Moparornocar 2015-04-16 kl. 22:08.
Citera
2015-04-16, 22:39
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moparornocar
Med rehab menar du behandlingshem eller? Du kanske sedan kallade det för tork med en underton av ironi men ser du det verkligen som en tork bör du verkligen tänka om.

När du lade ner drogerna behöll du ju alkoholen så drogfri blev du inte, kanske var därför det kändes som att det gick lätt. Nu siktar du förhoppningsvis mot drogfrihet och då blir det en HELT annan femma. Ett tungt alkoholmissbruk och beroende är inte lätt att bryta med, det var det inte för mig iallafall men det är ingen omöjlighet. Ingenting är omöjligt.

Lycka till broder.

Tack broder

Det blir behandlingshem som är på 5 veckor behandling och sen halvvägsboende i upp till 3 månader och sen uppföljning var 6e månad.

Förhoppningsvis skall det går bra men bävar för samtalsgrupperna och AA-möten då jag inte trivs att prata bland andra människor eller andra människor rent generellt. Men kanske dags att ta tag i de demonerna med när man ändå ska lägga flarran på hyllan.

Må väl
Citera
2015-04-16, 23:50
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:
Tack broder

Det blir behandlingshem som är på 5 veckor behandling och sen halvvägsboende i upp till 3 månader och sen uppföljning var 6e månad.

Förhoppningsvis skall det går bra men bävar för samtalsgrupperna och AA-möten då jag inte trivs att prata bland andra människor eller andra människor rent generellt. Men kanske dags att ta tag i de demonerna med när man ändå ska lägga flarran på hyllan.

Må väl

Låter som du har en bra planering. Det är inte ett hem ute i Södermanlands skogar du ska till?

Nej vem fan gillade att prata i grupp eller gå på AA-möten? Det blir lättare det lovar jag men gå emot rädslorna bara. Det låter lätt men är svårt, jag vet, men när du väl har börjat göra det så rullar det på. Vad är det värsta som kan hända egentligen?

Förresten...

Det är inte dags att ta tag i de demonerna om du ÄNDÅ ska ställa flaskan på hyllan... Det är ett MÅSTE om du ska klara av att ställa den på hyllan. Get it?
Citera
2015-04-17, 00:22
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:

Ja det återstår att se men får fylla tomrummet med någon hobby som flugbinderi eller frimärkssamling.

Sorry för dubbelpost.
---------------------------------------------
Kan förstå din tankegång och oro för jag hade delvis samma tankar speciellt inför min första behandling. Nu vet jag att riktig nykterhet är såååååååååååååååååååååååååååå.....å mycket mer än det. Och mer därtill. Jag är fri att göra vad jag vill och det är stort.

Idag byter jag inte bort den mot något. Utan den har jag snart ingenting igen, inte ens livet. Lätt val tycker jag.
Senast redigerad av Moparornocar 2015-04-17 kl. 00:25.
Citera
2015-04-17, 01:12
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Hahaha jo det är det stället i Södermanlandskogarna du tänker på ... V
Citera
2015-04-17, 01:14
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Sorry för dubbelpost.
---------------------------------------------
Kan förstå din tankegång och oro för jag hade delvis samma tankar speciellt inför min första behandling. Nu vet jag att riktig nykterhet är såååååååååååååååååååååååååååå.....å mycket mer än det. Och mer därtill. Jag är fri att göra vad jag vill och det är stort.

Idag byter jag inte bort den mot något. Utan den har jag snart ingenting igen, inte ens livet. Lätt val tycker jag.

Just därför jag tar dansen med djävulen nu för att annars är allt borta för mig.. Har haft planer på rehab länge men nu "måste" jag
Citera
2015-04-17, 01:30
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:
Hahaha jo det är det stället i Södermanlandskogarna du tänker på ... V

Då kommer du att vara i goda händer. Om du inte har varit där förut så kan jag beskriva det som ett väldigt strikt, seriöst och varmt behandlingshem med oerhört proffsig personal.(och grym mat) Under min första vistelse där ogillade jag starkt vissa av dom men nu vet jag att de gav mig vad jag behövde istället för det jag ville ha då jag var mycket sjuk. Idag ser jag dom som mina vänner.

Släpp ditt eget sätt fixa det här och lyssna och tillämpa det som de ger dig. De har ju faktiskt en hel del erfarenhet och har alla gjort den här resan som du står inför. Hälsa Uffe och ge han en kram från mig.

Edit: Vem vet, vi kanske ses i en källare någonstans eller på återvändardagen på hemmet i juni någongång om jag nu åker dit.
Senast redigerad av Moparornocar 2015-04-17 kl. 01:40.
Citera
2015-04-17, 01:40
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Då kommer du att vara i goda händer. Om du inte har varit där förut så kan jag beskriva det som ett väldigt strikt, seriöst och varmt behandlingshem med oerhört proffsig personal.(och grym mat) Under min första vistelse där ogillade jag starkt vissa av dom men nu vet jag att de gav mig vad jag behövde istället för det jag ville ha då jag var mycket sjuk. Idag ser jag dom som mina vänner.

Släpp ditt eget sätt fixa det här och lyssna och tillämpa det som de ger dig. De har ju faktiskt en hel del erfarenhet och har alla gjort den här resan som du står inför. Hälsa Uffe och ge han en kram från mig.

Det låter tryggt.. Har dock en hel del vänner som vart där med som säger samma sak. Jo jag ska ge det allt för jag är så trött på att gömma mig bakom flaskan då man är för rädd att handskas med det andra. Men visst fan ska jag hälsa Uffe. Vet dock inte när det blir men nån gång i nästa vecka då jag har lite att ordna upp innan man försvinner ett par månader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in