Flashback bygger pepparkakshus!
2014-02-01, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moparornocar
Ja vad tror du själv, helt ärligt?
Jag vill väl tro att om jag riktar in mig på att de ska ligga där i flera år så kommer jag lyckas. Första tiden borde vara svårast.. Och sista.
Citera
2014-02-01, 11:16
Medlem
Moparornocars avatar
Kommer ihåg att jag hade en sjuttis Jack Daniels ståendes i ett vitrinskåp rätt länge när jag söp som fan. Vet inte om jag inbillade mig själv att jag inte var alkis eftersom jag kunde ha den stående eller vad... Jag fyllde konstant på mitt förråd av alkohol ändå men den förblev oöppnad.... tills en dag när jag var hemma från jobbet sjuk. Sög i mig den på en timme eller två och inte blev jag dyngrak heller, bara berusad.

Skönt att slippa skiten idag.
Citera
2014-02-01, 11:52
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeerow
Jag kan inte ha alkohol hemma för då dricker jag upp det. Iallafall inte mer än några dagar max, fram till helgen.
Hursomhelst så har jag blivit lite vinintresserad och är sugen att prova lagra några olika flaskor i ett antal år. Tänker viner som man kan ta fram ur källaren om 5-10 år vid fina tillfällen.

Tror ni jag kommer dricka upp skiten efter en vecka eller tror ni som jag att det kan vara nyttigt att få ett mer moget förhållande till alkoholen...?

Jag tror du kommer dricka upp den väldigt snabbt och att det är något slags önsketänkande från din sida som du kan använda för att rättfärdiga att ha lite större mängder alkohol hemma. Känner du att du har problem med att hålla dig från att dricka tror jag det är bättre att helt hålla upp ett tag och låta bli att ha någon alkohol alls hemma. Sen kanske det går bättre eftersom du inte har så stort sug men även då skulle jag börja småskaligt, köp hem några burkar öl eller något annat du gillar först och se om du kan låta det stå några veckor.
Citera
2014-02-02, 00:54
Medlem
Hilfe !
Citera
2014-02-02, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llekj
Hur gick det för dig Reviann?Hoppas du fick lite sömn och att det känns bättre

Har väl sovat en 7-8 timmar torsdag, fredag och lördag, nästan alla de dagarna, men då var jag jävligt full i fredags och igår (lördags) och tog imovane och sobril, ska se om det går att somna utan alkohol ikväll, men har mirtazapin, circadin, sobril och imovane så det borde gå. Mår grymt mycket bättre nu när jag fått sova en del.
Citera
2014-02-04, 18:48
Medlem
Dementerads avatar
Andra dagen idag, skakig och svettig. knappt sovit inatt heller. När är den jävligaste tiden över?
Citera
2014-02-05, 00:51
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dementerad
Andra dagen idag, skakig och svettig. knappt sovit inatt heller. När är den jävligaste tiden över?

Det är ytterst induviduellt beroende på hur länge och hur mycket du har druckit. Har du druckit stora mängder dagligen en längre tid får du nog räkna med 3-4 dagar upp till en veckas fysisk abstinens. Den psykiska blir oftast mycket längre än så...

Har du slutat "cold turkey" alltså rakt av bara utan nedtrappning? Det är INTE att rekommendera när det gäller alkoholmissbruk då krampanfall och delirium tremens kan utlösas och bli direkt livshotande faktiskt.
Citera
2014-02-05, 13:27
Medlem
rochsteins avatar
Grabbar! Jag var å köpte två vinare på impuls. Jag ska nog inte dricka demoooo
Citera
2014-02-05, 15:21
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rochstein
Grabbar! Jag var å köpte två vinare på impuls. Jag ska nog inte dricka demoooo

Så du har gått och blivit vinsamlare?
Citera
2014-02-05, 20:28
Medlem
Dementerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moparornocar
Det är ytterst induviduellt beroende på hur länge och hur mycket du har druckit. Har du druckit stora mängder dagligen en längre tid får du nog räkna med 3-4 dagar upp till en veckas fysisk abstinens. Den psykiska blir oftast mycket längre än så...

Har du slutat "cold turkey" alltså rakt av bara utan nedtrappning? Det är INTE att rekommendera när det gäller alkoholmissbruk då krampanfall och delirium tremens kan utlösas och bli direkt livshotande faktiskt.

Läkaren såg mitt skick och gav mig ett stesolidrecept som har sänkt pulsen, hjälper mot kräkningar och svettningar nu iaf.
Citera
2014-02-05, 20:46
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dementerad
Läkaren såg mitt skick och gav mig ett stesolidrecept som har sänkt pulsen, hjälper mot kräkningar och svettningar nu iaf.

Det är bra, stess brukar fungera vid alkoholabstinens. Underlättar sömnen också.
Citera
2014-02-10, 12:02
Medlem
Mickehooks avatar
Nu räcker det...
Jag slog sönder möbler och skrämde min familj så att dom flydde mitt i natten efter en fest där jag som vanligt blev fullast av alla.
Situationen är tillfälligt räddad och jag ska till en psykolog imorgon men detta håller inte längre.
Jag måste bli nykterist för jag kan uppenbarligen inte"festa" som en vanlig människa.
Helgen blir jobbig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in