Flashback bygger pepparkakshus!
2012-02-07, 03:15
Medlem
ArmeCykels avatar
Återfall, återfall och återfall igen. Jävla skit...Men nu JÄVLAR är det dags att skärpa till sig. Igen...Jag försöker verkligen att börja på ett mer nyktert liv, och jag har gjort en del framsteg. Jag ska klara det, det har jag bestämt mig för!
Citera
2012-02-07, 03:20
Medlem
ArmeCykels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foyle
Du skojar, va ??

Vadå skojar, vad finns det att skoja om?
Citera
2012-02-07, 11:01
Medlem
Lycka till armecykel. Har det själv jävligt jobbigt, kanske inte så mycket med beroende. Mer att palla med vardagen.
Citera
2012-02-07, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jA2
Jag upplever att denna tråden blir tystare och tystare (trist)!.

Hur går det för er grabbar/tjejer, är ni nyktra eller har ni tagit återfall?
Skulle vara intressant om ni som eventuellt tagit återfall, skriver lite här och berättar hur det gick till. För det kan hjälpa oss andra att inte gå in i fällorna och kanske hjälpa er själva att se hur listig, falsk och stark alkoholen är!.

Nykter i över ett år. Så jäkla nöjd även om inte ett år är målet. Tänker inte alls på alkohol, vissa kompisar har slutat ringa pga att de tycker jag borde dricka, annars är allt som förut. Mycket enklare att träffa brudar på krogen genom att charmen inte försvinner i och med att man inte börjar sluddra. När demonerna ville komma på besök så beslutade jag mig för att börja träna, nu tar siktar jag på under 45 min på milen samt några simpla styrkemål.

Kort och gott, jag mår sjukt bra och ångesten är som bortblåst!

Kämpa på ni andra, i mig har ni en supporter!
Citera
2012-02-10, 20:09
Medlem
Elefantpungs avatar
Jag skrev några tämligen långa inlägg här för ett tag sen om mina försök att sluta, men naturligtvis sket det sig. Dock har jag druckit mindre per tillfälle och haft fler uppehåll, med undantag av de senaste två veckorna. Så nu är det dags för ett nytt försök!

Inledde nyktert igår utan större problem och trodde att det skulle skita sig idag, för det är nästan alltid helgen som sabbar de nyktra perioderna, trots att jag varken går ut eller träffar polare. Det är liksom för tragiskt att sitta hemma och göra ingenting. Men hur jävla tragiskt är det då inte att sitta ensam och dricka? Etter värre.

Nu ligger jag nedbäddad i sängen och är sjukt glad över att jag lyckats vänta ut Systembolagets öppettid (20.00 här, tyvärr). Är trött som ett as efter konstant sömnlöshet i månader. Tyvärr sover jag ännu sämre när jag INTE dricker (naturligtvis på grund av själva drickandets biverkningar), vilket inte direkt motiverar en att sluta. Men glädjen jag känner av att vakna icke bakfull, om än tröttare än ett vrak, är obeskrivlig. Den vill jag känna varje dag.

I morgon ska jag försöka ordna en tid på Vårdcentralen för att träffa nån och åtminstone diskutera vad man kan göra. Har till slut insett att jag uppenbarligen inte kan lita på min egen styrka efter en lång arbetsdag när man bara vill hem och få "belöning" för sitt slit. Att ångesten går över rätt snabbt glömmer man lätt bort när jävulen själv sitter på axeln och viskar härligheter i ens öra.

Ge upp tänker jag aldrig göra så länge jag lever. Hoppas det går bra för er andra där ute! Imorgon ska jag gå upp tidigt och spela hög musik när grannarna ligger bakfulla.
Citera
2012-02-10, 21:45
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elefantpung
Ge upp tänker jag aldrig
Helt rätt, går man och lägger sig nykter så vaknar man nykter.
Sikta inte på "för alltid", utan bara idag. I morgon tar vi då. Igår kan vi inte göra nåt åt.
Har inte kollat vad dom sänder på karlavagnen ikväll, men den är för det mesta kul att lyssna på.

Appropå oljud så var jag till Turkiet... Där behöver man inte nån väckarklocka.
Citera
2012-02-11, 11:50
Medlem
Revolvers avatar
Har haft två återfall nu den här veckan, varav ett lindrigare i måndags då jag var på en leverantörs sortimentprovning för jobbet och det blev lite vin, champange och diverse ölsorter. Redan när tungan tog till sig druvorna så kände jag en ångest svepa över mig..

Samt gårdagen när jag klev av mitt pass så klev jag runt och tog en öl, därefter ett par järn samt flera öl.. Nu sitter jag i soffan med ångest, och tillbaka på ruta ett. Dags att bege sig till jobbet, ha det gott.
Citera
2012-02-12, 01:30
Medlem
Elefantpungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Helt rätt, går man och lägger sig nykter så vaknar man nykter.
Sikta inte på "för alltid", utan bara idag. I morgon tar vi då. Igår kan vi inte göra nåt åt.
Har inte kollat vad dom sänder på karlavagnen ikväll, men den är för det mesta kul att lyssna på.
Jag måste nog sikta på "för alltid", för annars börjar jag bara tänka på hur länge det dröjer innan jag kan "prova igen utan att det är nån fara". Måste ställa in mig mentalt på att aldrig dricka mer och sen får jag se hur det går i framtiden, men jag tror det behövs för att motivera mig.

Idag gick det väldigt lätt att låta bli i och med att jag hade fullt upp till efter klockan 3. Visst brukar det hända att jag istället går och köper 8-10 folkisar när jag "ångrat mig", men inte idag. Är det något man mår piss av så är det bakfylla på folköl, särskilt när man ställer det mot hur liten effekt det ger. Ett sexpack är avsevärt värre än en kvarting sprit på det sättet.
Imorgon ska nog också gå bra för då är det ordnad middag och jag har lustigt nog lättare att avstå dricka när jag är bland andra som dricker. Det är när jag är ensam som jag behöver alkoholens sällskap som bäst.

Citat:
Appropå oljud så var jag till Turkiet... Där behöver man inte nån väckarklocka.

Citat:
Ursprungligen postat av Revolver
Har haft två återfall nu den här veckan, varav ett lindrigare i måndags då jag var på en leverantörs sortimentprovning för jobbet och det blev lite vin, champange och diverse ölsorter. Redan när tungan tog till sig druvorna så kände jag en ångest svepa över mig..

Samt gårdagen när jag klev av mitt pass så klev jag runt och tog en öl, därefter ett par järn samt flera öl.. Nu sitter jag i soffan med ångest, och tillbaka på ruta ett. Dags att bege sig till jobbet, ha det gott.
Hmm, det låter inget vidare att behöva jobba med något som har med alkohol att göra. Kan du inte för sakens skull göra nån slags statement inför de övriga att du under inga omständigheter tänker dricka i samband med jobb? Jag har en känsla av att det är en bra idé över huvud taget att berätta för andra att man inte tänker dricka, oavsett om man erkänner att man är alkis eller inte. Jag tänker nog ljuga och säga att jag ska ta en vit månad, till en början. Då har man en ursäkt och dessutom blir det skämmigt att inte hålla sitt löfte inför andra. En nog så god anledning att låta bli.
Citera
2012-02-12, 03:28
Medlem
basseakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolver

Om du har möjlighet tycker jag att du borde försöka ta ledigt så länge som du kan eller om du kan försök hitta ett annat jobb.
Citera
2012-02-12, 03:33
Medlem
damnLFOs avatar
Nykter från alkoholen ett helt år nu efter 8 års missbruk. Jobbar ganska ofta i stökiga fyllemiljöer men har än så länge inte haft några problem med det. De sista två åren av mitt missbruk kantades av löften om nykterhet och återfall var och varannan dag.
Citera
2012-02-14, 16:43
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Har varit nykter i över ett år nu.

Men ibland så får jag ett sug efter en öl. Får jag bara vara full två gånger i månaden så har jag inget sug efter alkohol. Problemet är att jag blir livsfarlig när jag är full. Farlig för andra och farlig för mig själv.
Citera
2012-02-15, 19:27
Medlem
Elefantpungs avatar
En vecka utan alkohol ikväll!

Det går nästan för lätt och jag är rädd att tappa greppet just därför. Vad händer om det kommer något jobbigt hinder framför mig i vardagen? Nåja, just nu är jag bara överlycklig över att känna orken sakta komma tillbaka. Jag trodde jag skulle må piss dygnet runt, men tvärtom faktiskt. Jag har för första gången på riktigt länge känt fysiska abstinensbesvär, men inga som helst psykiska. De fysiska är hundra gånger lättare att leva med. Lite som att strunta i att äta fast man är vrålhungrig.

Fast det gäller att inte ropa hej. Förra gången höll det i två veckor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in