Citat:
Ursprungligen postat av christery
Det är inte spriten som är farlig, det är när man dricker den som saker och ting går fel.
Du om nån ser baksidorna, så det borde vara enkelt att säga - men inte vill jag vara sån (fumlig, tror dom är roliga, samma frågor/berättelser hela tiden... ).
Gå hem när det är slut för natten. Sitt inte kvar och... För efter ett tag så kommer du troligen vakna och inse att...

"Oopps, I did it again".
I och med att jag är en av de ansvariga på krogen jag jobbar och har med jämna mellanrum stängningsansvar med larm och lås, så blir det rätt ofta att vi stannar kvar.. Men då får jag låta det gamla pannbenet hålla mig nykter, för de kvällar jag inte stänger så tänker jag kliva hem direkt.
Och som ett stort steg idag så bad jag all personal att aldrig mer servera mig någon form av alkohol, och jag tänker även gå till alla ställen där jag är bekant med krogpersonalen för att ge dem totalt drinkförbud på mig framöver. Väldigt roligt att personalen på mitt jobb faktiskt tog det positivt och jag fick även med mig ett par stycken, även om de bara tog det för utmaningens skull, haha.
Tack för att du tog dig tid att besvara mig, uppskattar allt stöd jag kan få!