2011-11-14, 10:24
Medlem
Ghandi_IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Kommer jag behöva få någon benso eller valium eller liknande utskrivet från läkare för att klara igenom den värsta fysiska perioden?

Kanske inte är så för alla men där jag bor så får man ta en tripp till psyket där man får bo och får tabletter så att man ska kunna bli torr innan man får antabus. Förr fanns det en egen avdelning just för dessa men nu sitter man på intensiven.
Citera
2011-11-14, 11:18
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelx

Edit: Kollade lite AA grupper, kan man dyka upp på deras slutna möten bara sådär? Eller måste man gå på ett öppet först och registrera sig eller nått?
Och hur är att komma dit som nykomling kommer man känna sig uttittad?

Jag tar varken ställning för eller emot AA, vill bara ge diginformation som du vill ha.

Ja det är bara att dyka upp. Tänk dig kyrkans barntimme ungefär, eller när dom släckte ner ljusen på mellastadiet och Fröken läste högt, minns du? Den är det.
Du behöver inte registrera dig.
Du kommer inte att känna dig uttittad, svårt att förklara, men alla är schyssta och det är liksom ingen som häpnas över ett nytt ansikte, såtillvida du inte är väldigt känd officiellt, då kan det bli några blickar, men alla brukar vara asschyssta
Citera
2011-11-14, 19:30
Medlem
Andreashers avatar
Härligt grabbar. Härligt att se någon sån här tråd.
Lycka till
Citera
2011-11-19, 00:44
Medlem
Ok hjälp mig nu, jag är garanterad beroende, på ett ganska högt plan, jag har supit i 6 år och varit utan alkohol max 2 dagar, i snitt dricker jag 5 av 6 dagar, ungef 6 starköl per dag (5.2%). Min avtädning kommer bli ganska fet misstänker jag, kan jag begära av doktorn att få rätt starka tabletter? Jag vill inte ha några jävla sockerpiller som lergigan eller atarax o skit, utan något som verkligen kan få mig att lugna ner mig under den värsta abstinensen de två första månaderna eller så

Anledningen till att jag frågar är för att jag misstänker att läkarna sällan eller väldigt ogärna skriver ut starka tabletter till alkoholister.. vad tror ni? vad ska jag säga? om jag inte får något som kan få ner mig på jorden under den värsta abstinenstiden så kommer jag nog skita i det hela och fortsätta supa..
Citera
2011-11-19, 13:00
Medlem
1vecka och 1dag check!

Tänkte först en vit månad men efter min första fredag har jag beslutat mig för att det inte finns någon poäng i att räkna tid. Jag ska helt enkelt vara nykter till den dagen jag med handen på hjärtat kan säga att jag inte längre försöker hitta en ursäkt att dricka, allt annat är ett misslyckande.
Citera
2011-11-19, 13:02
Medlem
Sifonerskits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Ok hjälp mig nu, jag är garanterad beroende, på ett ganska högt plan, jag har supit i 6 år och varit utan alkohol max 2 dagar, i snitt dricker jag 5 av 6 dagar, ungef 6 starköl per dag (5.2%). Min avtädning kommer bli ganska fet misstänker jag, kan jag begära av doktorn att få rätt starka tabletter? Jag vill inte ha några jävla sockerpiller som lergigan eller atarax o skit, utan något som verkligen kan få mig att lugna ner mig under den värsta abstinensen de två första månaderna eller så

Anledningen till att jag frågar är för att jag misstänker att läkarna sällan eller väldigt ogärna skriver ut starka tabletter till alkoholister.. vad tror ni? vad ska jag säga? om jag inte får något som kan få ner mig på jorden under den värsta abstinenstiden så kommer jag nog skita i det hela och fortsätta supa..
Om du inget ska göra under tiden du har abstinens så skulle jag säga theralen, det skriver dem dessutom ut åt höger och vänster. Man blir rätt grötig i kolan och det kickar dåligt med alkohol. (tar den för sömn huvudsakligen)
Citera
2011-11-22, 15:32
Medlem
Fick oxascand 10mg utskrivet, skönt att ha ngt som lugnar ibörjan, mina levervärden var på tok för höga
Citera
2011-11-23, 00:45
Medlem
killphils avatar
Hitta denna tråden och tänkte bara säga kämpa på!

Är nykter 11 månader nu efter ett fängelsestraff som va 5 månader (Tog inget på fängelset heller). Varit nykter 6(+5 på "kåken") månader ute nu. Bästa jag gjort. Alkohol är fan värre än heroin.

Kämpa på ni som försöker!
Senast redigerad av killphil 2011-11-23 kl. 00:47.
Citera
2011-11-23, 02:14
Medlem
sXes avatar
Jag har respekt för folk som inser att de lever i ett beroende och gör något åt det. Jag har dessutom ännu större respekt för er som klarar er igenom skiten. Så otroligt starkt jobbat. Fyfan, kämpa på!

Tummen upp!
Citera
2011-11-23, 18:34
Medlem
Bit ihop alla som försöker sluta med alkohol, droger eller vad nu ni än är beroende utav, det går ska ni se, bit ihop bara och ta kontroll över era liv och era tankar!
Citera
2011-11-23, 19:07
Medlem
ElTacoLocos avatar
som många andra säger, det är bara och kämpa och ta en dag i taget!! ge aldrig upp! och om du skulle falla tillbaka se då till att INTE stanna kvar där, se det som en snabbvisit isånnafall och ta erfarenhet av det.
Det finns såååå mycket att se med nyktra ögon... och såååå mycket nytt att förstå.

KÄRLEK OCH RESPEKT TILL ER SOM KRIGAR VARJE DAG!!!
Citera
2011-11-24, 03:34
Medlem
3 dagar helnykter, inte en droppe alkohol, har dock "fuskat" genom att äta en oxascand varje dag, men helt ärligt så känns det INTE omöjligt att avstå, visst är jag grinig och kommer ibland på tankarna att "mm tänk en kall starköl nu, slappna av o må bra", men sen slår jag bort den tanken direkt och försöker tänka långsiktigt

Om jag klarar mig utan alkohol de stora festtillfällena jul och nyår, så kommer jag att känna mig stoltare än vad jag gjorde första gången jag tryckte in min femtonåriga kuk i ett fruntimmer första gången

KÄMPA KÄMPA! Som sagt just nu är det inte så farligt, hoppas det inte blir värre iaf. VILL verkligen vara nykter o lära känna mitt nyktra jag

Bieffekter som jag fått långsiktigt av många många års supande nästan varje dag:

-Sämre minne - EXTREMT dåligt minne nu, helt sjukt pinsamt hoppas minnet förbättras senare
-Trög, allmänt slö, trött
-Psykisk ohälsa som depression och grov ångest varje dag jag varit utan alkohol
-Inga pengar över ALLS till något annat
-Otränad, ingen kondition, ingen lust att träna
-Basala saker som hygien, städning blir lidande då jag aldrig orkar eller brytt mig om det tack vare alkoholen

De positiva effekterna var kortsiktiga lösningar på psykiskt välmående - jag mådde bra varje gång jag drack, jag var glad, social, aldrig otrevlig eller irriterad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in