3 dagar helnykter, inte en droppe alkohol, har dock "fuskat" genom att äta en oxascand varje dag, men helt ärligt så känns det INTE omöjligt att avstå, visst är jag grinig och kommer ibland på tankarna att "mm tänk en kall starköl nu, slappna av o må bra", men sen slår jag bort den tanken direkt och försöker tänka långsiktigt
Om jag klarar mig utan alkohol de stora festtillfällena jul och nyår, så kommer jag att känna mig stoltare än vad jag gjorde första gången jag tryckte in min femtonåriga kuk i ett fruntimmer första gången
KÄMPA KÄMPA! Som sagt just nu är det inte så farligt, hoppas det inte blir värre iaf. VILL verkligen vara nykter o lära känna mitt nyktra jag
Bieffekter som jag fått långsiktigt av många många års supande nästan varje dag:
-Sämre minne - EXTREMT dåligt minne nu, helt sjukt pinsamt

hoppas minnet förbättras senare
-Trög, allmänt slö, trött
-Psykisk ohälsa som depression och grov ångest varje dag jag varit utan alkohol
-Inga pengar över ALLS till något annat
-Otränad, ingen kondition, ingen lust att träna
-Basala saker som hygien, städning blir lidande då jag aldrig orkar eller brytt mig om det tack vare alkoholen
De positiva effekterna var kortsiktiga lösningar på psykiskt välmående - jag mådde bra varje gång jag drack, jag var glad, social, aldrig otrevlig eller irriterad.