2011-11-24, 06:48
Medlem
Crackiesmallss avatar
Jag har varit nykter gällande alkoholen sen 15e november nu, drogerna har väl varit i någon månad drygt.

Jag går på AA samt CA, har börjat få kontakt med gammalt folk som hjälpte mig att vara nyktra & drogfria.

Jag har träffat en schysst snubbe som liksom mig intresserar sig för hiphopmusik, så vi spelar in musik så ofta vi kan.

Allt detta är som terapi för mig det funkar verkligen. Lycka till alla som tröttnat på alkohol/narkotika =)
Citera
2011-11-25, 19:42
Medlem
Idag har det känts lite tugnt, fredag o allt, har alltid haft den sköna inställningen att "ah nu är det fredag, då kan man ta några öl utan att skämmas".. mest suttit tyst o varit lite halvdeppig och saknat snuttefilten (ölen), men jag håller i, inget alkohol..
Citera
2011-11-25, 21:00
Medlem
Jag ska sluta med alkohol, har börjat ta Antabus. Dessvärre har jag tagit andra droger istället som ersättning. Jag kan ärligt säga jag inte kommit till den punkt då jag verkligen vill bli helt drogfri resten av livet.
Citera
2011-11-29, 09:10
Medlem
Zanderman

Klarat helgen?

Försök hitta på nått att göra såna dagar du vet är värre så du inte bara sitter hemma och tänker på öl och hur kul dina festarpolare måste ha det nu.

Umgås med folk som inte dricker.
Inte alltid de lättaste dock.

Drack 4st starköl och en 7% i fredags..
satt bara hemma med tjejen.
Kunde som vanligt inte bara dricka sakta å ta de lugnt.
Drack upp alla på kortast möjligaste tid.

Sen blev jag på dåligt humör hela lördagen.
Blir ofta det efter jag druckit.
Känner mig nästan deprimerad
Citera
2011-11-29, 23:12
Medlem
killphils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Idag har det känts lite tugnt, fredag o allt, har alltid haft den sköna inställningen att "ah nu är det fredag, då kan man ta några öl utan att skämmas".. mest suttit tyst o varit lite halvdeppig och saknat snuttefilten (ölen), men jag håller i, inget alkohol..

Är ruset alkohol så skönt gentemot konsekvenserna?

Nej, svarar alla.

Satt förmodligen i samma sits som dig. Lockades varje fredag/lördag när folk ska ut. Berättade för mina kompisar att jag hade problem. _INGEN_ ringde sen och frågade om jag skulle med ut. Dom fortsatte dock att ringa som vanliga kompisar. Inget hade förmodligen hänt i deras värld, förutom att dom insett att deras kompis hade problem. Tog 1½ år innan min bästa kompis frågade mig om jag skulle med ut. Svarade: "Ja, men jag dricker inget". -"Kul att ha dej med ut bara", svarade han."

Du är inte inte dum i huvudet som inte dricker en utekväll. Många, ungdomar, inte minst, tycker att det är "bangarakttigt" att vara nykter en helg.

Är ingen "undom" själv, utan 29 år
Senast redigerad av killphil 2011-11-29 kl. 23:21.
Citera
2011-11-30, 12:32
Medlem
Klarat mig hittills, lite deppigt ibland men känns helt klart värt det i det långa loppet
Grejen är den att jag är ingen festsupare, jag festar sällan och går sällan ut, jag är den ensamma osociala alkoholisten som satt hemma, spelade spel och drack varje kväll i min ensamhet, "sociala" livet var genom typ skype, ventrilo osv.

Den fysiska avtädningen är inte så jättejobbig, det är mest den psykiska biten som är hård.

Mer än en vecka helt ren nu, det låter inte som en big deal men för någon som druckit varje dag i typ 6 år är det en big deal
Citera
2011-11-30, 20:57
Medlem
En-Kopp-Kaffes avatar
Citat:
Klarat mig hittills, lite deppigt ibland men känns helt klart värt det i det långa loppet
Grejen är den att jag är ingen festsupare, jag festar sällan och går sällan ut, jag är den ensamma osociala alkoholisten som satt hemma, spelade spel och drack varje kväll i min ensamhet, "sociala" livet var genom typ skype, ventrilo osv.

Den fysiska avtädningen är inte så jättejobbig, det är mest den psykiska biten som är hård.

Mer än en vecka helt ren nu, det låter inte som en big deal men för någon som druckit varje dag i typ 6 år är det en big deal

Bra! Fortsätt så!
Citera
2011-12-04, 08:53
Medlem
Flickidols avatar
Citat:

Påminner om mig. Började min karriär på krogen och slutade hemma i min ensamhet. För vafan, när krutröken lagt sig och det klarnade så var det ju alkoholen jag var ute efter mest och att kunna supa som jag ville när jag ville utan att bli störd!

15 månader spiknnykter nu. Tog lång tid innan suget försvann men nu kommer "huggen" mycket sällan.
Livet är inte sig likt, man har koll, känner mig modig, står upp för sig själv, kollar folk i ögonen och säger ifrån. Människa igen!

Kämpa. Det är det värt.
Citera
2011-12-04, 19:33
Medlem
Inspirerande att det fungerar såpass bra för så många, jag känner själv att jag helst vill leva nyktert och slippa de negativa konsekvenserna av alkohol. Men problemet känns mer komplext än att enbart avstå alkohol eftersom att jag bor i en studentstad där alla typer av socialaktiviteter kretsar kring just alkohol.

Jag vill helst inte sitta hemma medan dom andra har roligt och umgås ute, och det känns som att det inte finns några alternativ. Även i de seriösa studentföreningarna dricks det mycket alkohol. Hela mitt sociala umgänge måste bytas ut om detta ska vara möjligt....
Citera
2011-12-04, 19:41
Medlem
Gefle GUDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av furulund
Inspirerande att det fungerar såpass bra för så många, jag känner själv att jag helst vill leva nyktert och slippa de negativa konsekvenserna av alkohol. Men problemet känns mer komplext än att enbart avstå alkohol eftersom att jag bor i en studentstad där alla typer av socialaktiviteter kretsar kring just alkohol.

Jag vill helst inte sitta hemma medan dom andra har roligt och umgås ute, och det känns som att det inte finns några alternativ. Även i de seriösa studentföreningarna dricks det mycket alkohol. Hela mitt sociala umgänge måste bytas ut om detta ska vara möjligt....

Drick mindre helt enkelt. Ska ni ha förfest, köp en tre vanliga 33cl starköl och en fem alkoholfria öl. Drick de tre ganska långsamt, tacka nej till shot och när alla börjar bli lite berusade så dricker du din alkoholfria. Alternativt häll upp dessa i glas så att det inte ses. Ska ni ut så köper du coca-cola med lime i, så att det ser ut som rom/cola.
Citera
2011-12-06, 13:01
Medlem
Long-John-Silvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av furulund

Egentligen skiter alla i om du dricker coca cola istället för något med alkohol i. Det är mest man själv som grubblar på det där plus att man ju avslöjar att man inte kan hantera alkohol om man följer med ut och dricker alkoholfritt. Jag var ganska gammal när jag la av med alkohol så uteliv var inte en så viktig social grej, men det blir ändå att man ber om alkoholfritt på middagar, nyårsfester och så. Jag fortsatte leva mitt liv precis lika som innan bara att jag byte alkohol mot alkoholfritt. För mig fungerade det bra. Går alldeles utmärkt att träffa några polare på krogen och ta några öl, fast man själv dricker cola:-)

Lycka till. Det mesta blir så mycket bättre utan alkohol. Jag tycker det är synd att jag inte kom på det redan när jag var 22.
Citera
2011-12-06, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goodlittlegirl
Jag ska sluta med alkohol, har börjat ta Antabus. Dessvärre har jag tagit andra droger istället som ersättning. Jag kan ärligt säga jag inte kommit till den punkt då jag verkligen vill bli helt drogfri resten av livet.

Du kanske kan börja med en vecka?
Det behöver ju inte handa om hela livet, ta bara en paus och filosofera över livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in