Citat:
Ursprungligen postat av BB1
Jaha okej, då vet vi... Vad ville du egentligen ha svar på med din trådstart? Du frågar varför det är ett problem, sen nämner du att du redan vet och har förståelse för varför det är ett problem för vissa, sedan säger du att du tycker att det är trevligt. Du vet att det är ett problem för vissa och även varför och du har förståelse för det men eftersom att du tycker att det är trevligt så är det inget problem och därför gjorde du denna superduper smarta trådstart.
I din värld är det inget problem, i andras är det det. detsamma gäller svälten i Afrika.
Förstår inte varför du tror att världen skulle anpassas efter dig.. "själv tycker jag bara det är trevligt att titta på".. döööh
Hur kan det va ett problem lixom bah, det e ju inte det för mig
jag jag jag.. jag har en empatistörning och är socialt handikappad och oförmögen att sätta mig in i andras situation.
Jag heter kalaspojken och jag e så jävla smart asså
Vet du vad, din svettiga torpare, gå tillbaka till jobbet ditt och gör det du kan.
Haha, tack för dagens garv!
Jag ställde frågan om det ansågs vara skapandet av ideal som var boven. Jag misstänkte att det var
en bit av pusslet, men trodde samtidigt att objektifieringsfrågan hade en bredare problematik än så.
Jag var själv överviktig under min tonårstid och avskydde min kropp. Det var ett helvete.
Nu är det dock ganska många år sen och jag kan inte längre relatera till den känslan. Det finns helt enkelt inte i min värlsbild att må dåligt av att se vackra kroppar i media, men jag är medveten om att det är ett problem för många.