• 4
  • 5
2009-02-11, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Du kör ett 32-bitars os, 4gb har du, men 512mb har grafikkortet reserverat. Ska du klocka processorn? Gör det och försök köra minnena i 1:1 istället för att låta dem leka runt, du tjänar väääääääääldigt lite på det.

Tack för ditt snabba svar!

Har skrivit in 1.25 i rutan i bios för CPUn som du rekommenderade längst upp på denna sida, för det är väll så man överklockar den?

Med ramminnerna, menar du då att jag skall köra dom i 800MHz som dom är byggda för?

Citat:
Ursprungligen postat av Nait
Det där om ramminne finns mängder med trådar om, sök på "64bitars windows". Men kort sagt så klarar 32 bitar inte av att hantera mer än 4gb~ ramminne.

Att du inte hittar drivrutinerna till ljudet är lite skumt, dom ligger ju på skivan som du fick med moderkortet.

Sen så kan du alltid kolla i bios hur snabbt dina minnen körs om du inte får till det med cpu-z.

Lycka till!

Tack för ditt snabba svar!

Lite skumt är det då jag installerade alla drivrutiner från skivan första gången, och då fanns det ingen del som saknade drivrutiner:S. Har försökt uppdatera drivrutinen och hänvisat till CD läsaren där moderkorts-skivan ligger... verkar ändå som om den inte vill ha de drivrutiner som finns där. Det ännu mera skumma är att ljudet fungerar... Både i frontpanelen på framsidan med ljudutgång och alla ljudutgångar på baksidan... har startat om datorn flera gånger men de är fortfarande samma gula lilla fula plutt :P om man bara kunde få bort rutan: lägg till ny maskinvara varje gång man startar datorn så är det OK för mig om de inte finns HD-ljud eller var det nu är :P
Citera
2009-02-11, 23:55
Medlem
Flashen1961s avatar
Det finns ljudkrets även i grafikkortet för att man snabbt och enkelt via HDMI ska kunna ansluta datorn till en platt-tv med HDMI ingång.

Drivrutinen finns här för ditt 4870 http://game.amd.com/us-en/drivers_ca...p/hdmiaudio-xp
Citera
2009-02-12, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashen1961
Det finns ljudkrets även i grafikkortet för att man snabbt och enkelt via HDMI ska kunna ansluta datorn till en platt-tv med HDMI ingång.

Drivrutinen finns här för ditt 4870 http://game.amd.com/us-en/drivers_ca...p/hdmiaudio-xp

OMG
Tack så jäkla mycket, de funkade... fick DAMP när jag fortfarande såg den dära gula saken efter typ 5 olika uppdateringar! Men nu löste det sig!

Ända problemet just nu är då att man inte kan använda sidan: Can you run it i mozilla firefox, har laddat ner active x kontrollen i explorer å då borde det väll funka i mozilla? Annars så undrar jag om någon vet någon bra sida för nerladdning av active x, har googlat men hittar inget bra...

Har ett problem till tyvärr... När jag försöker installera PCMark05 så står det i slutet av installationen: CRC error: The file C:\program\futuremark\pcmark05\data.dat Doesn't match the file in the setup's .cab file. The medium from which you are running the setup may be corrupted; contact your software vendor.
Senast redigerad av bredmar 2009-02-12 kl. 09:08.
Citera
2009-02-14, 15:39
Medlem
Har installerat 3Dmark 06 nu å de funkade iallafall
Citera
2009-02-20, 02:31
Medlem
Har ett nytt problem... Kan inte spela BF2 som jag skall kunna :S har tankat ner den senaste versionen av Punk Buster, och 1.4 patchen. Finns bara typ 2-3 servrar dom har samma version och jag kan bara använda 1 av dem. Om man går in på någon av de andra 2 så står det PB: Kicked player. PB: Coruppted filememory eller liknande:S och på den servern som fungerar så går det skit bra utan lagg på max grafik å allt... va fasen:S

Sedan så ser jag typ 50 andra servrar men dessa servrar är inte av samma version så jag kan inte joina... :S Någon som vet vad man kan göra?
Senast redigerad av bredmar 2009-02-20 kl. 02:33.
Citera
2009-02-20, 11:54
Medlem
Naits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bredmar
Har ett nytt problem... Kan inte spela BF2 som jag skall kunna :S har tankat ner den senaste versionen av Punk Buster, och 1.4 patchen. Finns bara typ 2-3 servrar dom har samma version och jag kan bara använda 1 av dem. Om man går in på någon av de andra 2 så står det PB: Kicked player. PB: Coruppted filememory eller liknande:S och på den servern som fungerar så går det skit bra utan lagg på max grafik å allt... va fasen:S

Sedan så ser jag typ 50 andra servrar men dessa servrar är inte av samma version så jag kan inte joina... :S Någon som vet vad man kan göra?

Har du patchat ordentligt då? På vissa spel så måste man patcha först 1.1 sen 1.2 osv.
Citera
2009-02-21, 18:22
Medlem
tjena igen, nu funkar BF2... Ominstallerade bara...
Citera
2009-02-21, 20:31
Medlem
SLOBs avatar
Poster utbrutna ur köpråds-tråd

Eftersom de huvudsakligen handlar om Windowsinstallationsproblem flyttas den nya tråden till Windowsforumet.

/mod
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in