2009-02-20, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Ja det var en bra fråga. Men eftersom du fått fråga honom/henne så har han/hon ju ändå visat sig för dig.

Ingen har visat sig för mig ännu. Och min fråga har alltså inte nått fram till någon. Tills dess förblir min fråga obesvarad som jag gärna skulle vilja någon mer insatt i ämnet än mig svarar på.
Citat:
(varför tar alla för givet att gud är en man?)
Alla tar inte denne för en "han" och jag gör det inte heller. Även man nu gör det så är inte det heller så konstigt, då "herren" är synonym med "gud" i bibeln.
Citera
2009-02-20, 21:43
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valkyrie
Vad är meningen med allting? Varför?
Och då svarar kanske gud att tyvärr kan inte din begränsade hjärna tillgodogöra sig den informationen. Vem står näst på tur?
Citera
2009-02-20, 21:43
Medlem
systems avatar
Varför är du så dålig på att marknadsföra dig själv?
Citera
2009-02-20, 21:58
Bannlyst
Gud har redan gett svaren till nästan allt.
Åtminstone de mest grundläggande frågorna,
som vad händer efter döden eller vad är meningen med livet.

Läs Bibeln och alla andra böcker som "han" har skrivit.
Om ni seriöst vill ha svar på några frågor så kan jag gärna svara på dom,
för att jag har läst allt som Gud har sagt.
Citera
2009-02-20, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Förbannad
Jag tvekar mellan två frågor:

1. Finns det liknande liv på andra planeter?

2. Vad händer efter att jag dör?

Nu är jag passiv ateist och tror således inte på trams som religioner etcetera men jag kan fortfarande fantisera om det. Tänk om grabben säger att det finns liknande liv på andra planeter. Fy i helvete vad jag hade offrat mitt liv och försökt få med mig fler för att göra en visit dit möjlig. Sen nummer två vore också jävligt intressant att få reda på. Nu tror jag ju starkt på att det inte händer något särskilt förutom att du blir maskäten nere i jorden, men ponera att man träffar någon gud, då innebär ju det att vetenskapen har fel och kanske händer något lustigt efter döden.

my two cents.

Hey. Boka en biljett till mig me. Hade inte bangat på den resan.

Sen att om gud helt plötsligt skulle dyka upp skulle inte det på något sett betyda att vetenskapen haft fel. Har aldrig hört talas om "vetenskapligt gud forskning, tex?" Däremot kan man rent teoretiskt säga att vetenskapen inte vet allt. Vi måste vara överrens om det. Vi har inte svar på allting, finns så mycket där ute som vi inte har en susning om. Därför är vetenskapen så viktigt, så man kan ompröva saker och ting och komma på en förnuftigt svar. Detta oavsett om gud finns vid sidan om vetenskapen eller inte. Amen.
Citera
2009-02-20, 22:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av strogus
-Varför kan inte du som är allsmäktig visa dig och en gång för alla reda ut begreppen så att vi slipper alla religionskrig här på jorden? Hur många ska dödas på grund av religiösa motsättningar innan du avslöjar sanningen?

Han visade sig för endast 2000 år sedan. Hur ofta vill du att han ska komma? Klarar människor inte sig mer än 2 dagar utan Gud? Oroa er inte, han kommer tillbaks ungefär var 2160e år.
Citera
2009-02-20, 22:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
Han visade sig för endast 2000 år sedan. Hur ofta vill du att han ska komma? Klarar människor inte sig mer än 2 dagar utan Gud? Oroa er inte, han kommer tillbaks ungefär var 2160e år.

Den där Gud förväntar sig ju att människorna under sina korta liv ska lyckas upptäcka honom och sedan ständigt dyrka honom - är det då mycket begärt av oss att han visar sig åtminstone en gång under vår livstid?
Citera
2009-02-20, 22:10
Medlem
dodeesoss avatar
Varför försvann Citron-Fanta?
Citera
2009-02-20, 22:11
Medlem
Giorgis avatar
Vad ska jag göra för dig att ge mig alla dina krafter och det inte går, vad ska jag göra för att bli rikast på jorden?
Citera
2009-02-20, 22:13
Medlem
tältpinnes avatar
"-Åh herre, hur skall jag leva mitt liv för att garanteras inträde till himmelriket när min dag är kommen?"
Citera
2009-02-20, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
Gud har redan gett svaren till nästan allt.
Åtminstone de mest grundläggande frågorna,
som vad händer efter döden eller vad är meningen med livet.

Läs Bibeln och alla andra böcker som "han" har skrivit.
Om ni seriöst vill ha svar på några frågor så kan jag gärna svara på dom,
för att jag har läst allt som Gud har sagt.
Först och främst tack för att du vill svara på några av våra frågor, uppskattas verkligen.

Du nämner att Gud har svaren på Nästan allt. Då jag kan jag undra varför inte Allt? Beror det på att han/hon inte alls är allsmäktig eller bara brist på nånting annat?

En annan fråga: Tror du på domedagen eller ett liv efter detta? I så fall vad har du för rationella argument för det?
Citera
2009-02-20, 22:16
Bannlyst
Man kan inte ställa en fråga till någon som inte finns!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in