2009-02-20, 22:24
Medlem
adequates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Tycker nog att frågan är mest filosofisk men släng den istället eftersom det ändå bara blir en tramstråd som vanligt.
Exemplet "meningen med livet", som du nämnde i OP, var visserligen filosofiskt, men man kan lika gärna fråga varför man inte har fått mens när ens 8-åriga killkompisar har fått det.
Citera
2009-02-20, 22:36
Medlem
Min fråga skulle vara:

Gud, ska jag vara Krist,muslim eller jude?
Citera
2009-02-20, 22:42
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adequate
Exemplet "meningen med livet", som du nämnde i OP, var visserligen filosofiskt, men man kan lika gärna fråga varför man inte har fått mens när ens 8-åriga killkompisar har fått det.
Vill inte vara sån men tycker att bara för att ordet "gud" ingår är det inte per automatik en fråga för religion?
Citera
2009-02-20, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av punkt
Du nämner att Gud har svaren på Nästan allt. Då jag kan jag undra varför inte Allt? Beror det på att han/hon inte alls är allsmäktig eller bara brist på nånting annat?
Gud har svar på allt, men han har inte skrivit ner alla svar för oss, han har bara skrivit ner de viktigaste sakerna. Gud är allsmäktig. Han är så allsmäktig att han kan skapa en sten som han inte kan lyfta, och samtidigt kan han också lyfta den.

Citat:
En annan fråga: Tror du på domedagen eller ett liv efter detta? I så fall vad har du för rationella argument för det?
Domedagen är en global katastrof (översvämningar) som händer på jorden under några miljoner års intervall. Det finns också mindre katastrofer som händer var 25920e år. Dessa katastrofer sker på grund av sättet som jorden rör sig.

Jag tror på liv efter detta. Rationella argument för det är: nära döden upplevelser, astral projektion, spöken, minnen från tidigare liv och en universell tradition som säger att det finns liv efter detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Mindfullnes
Jag är uppriktigt intresserad av hur du har kommit fram till det där??
Det är så länge en 'månad' (tidsålder) varar i Zodiaken. Det sägs att varje gång vi kommer in i en ny tidsålder föds det en perfekt människa ('guds son') som representerar den tidsåldern.
Senast redigerad av ikosaedri 2009-02-20 kl. 23:02.
Citera
2009-02-20, 23:10
Medlem
systems avatar
Varför är Åke sjuk?
Citera
2009-02-20, 23:29
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindfullnes
Jag är uppriktigt intresserad av hur du har kommit fram till det där??

ikosaedri vet saker. Han har aldrig källor för sina påståenden, han bara vet.
Citera
2009-02-20, 23:32
Medlem
Hur vet man att det är gud man talar med?
Citera
2009-02-20, 23:57
Medlem
the_creators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bloodsucker
Hur vet man att det är gud man talar med?
Man tar samma medicin?
Citera
2009-02-21, 00:14
Medlem
Offsures avatar
"Varför finns du?"
Citera
2009-02-21, 00:19
Medlem
ganglere2s avatar
Vilken av världens alla gudar är det man antas ställa frågan till?
Citera
2009-02-21, 00:31
Medlem
Valkyries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
Gud har redan gett svaren till nästan allt.
Åtminstone de mest grundläggande frågorna,
som vad händer efter döden eller vad är meningen med livet.

Läs Bibeln och alla andra böcker som "han" har skrivit.
Om ni seriöst vill ha svar på några frågor så kan jag gärna svara på dom,
för att jag har läst allt som Gud har sagt.

Säg mig, vad är då Guds svar på frågan om livets mening?
Citera
2009-02-21, 00:47
Medlem
Rikard1982s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Förbannad
Jag tvekar mellan två frågor:

1. Finns det liknande liv på andra planeter?

2. Vad händer efter att jag dör?

Nu är jag passiv ateist och tror således inte på trams som religioner etcetera men jag kan fortfarande fantisera om det. Tänk om grabben säger att det finns liknande liv på andra planeter. Fy i helvete vad jag hade offrat mitt liv och försökt få med mig fler för att göra en visit dit möjlig. Sen nummer två vore också jävligt intressant att få reda på. Nu tror jag ju starkt på att det inte händer något särskilt förutom att du blir maskäten nere i jorden, men ponera att man träffar någon gud, då innebär ju det att vetenskapen har fel och kanske händer något lustigt efter döden.

my two cents.

Varför i hela fan ska du fråga om det finns liv på andra planeter för? 100% att det finns liv på andra planeter. Fråga mig nästa gång du undrar över nått.

Varför håller du inte på att offra dig i detta nu och resten av ditt liv till att finna planeter med liv?

Fråga 2 är inte så dum, den vill jag oxå veta. Men den frågan får vi reda på snart ska du se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in