Citat:
Ursprungligen postat av punkt
Du nämner att Gud har svaren på
Nästan allt. Då jag kan jag undra varför inte
Allt? 
Beror det på att han/hon inte alls är allsmäktig eller bara brist på nånting annat?
Gud har svar på allt, men han har inte skrivit ner alla svar för oss, han har bara skrivit ner de viktigaste sakerna. Gud är allsmäktig. Han är så allsmäktig att han kan skapa en sten som han inte kan lyfta, och samtidigt kan han också lyfta den.
Citat:
En annan fråga: Tror du på domedagen eller ett liv efter detta? I så fall vad har du för rationella argument för det?
Domedagen är en global katastrof (översvämningar) som händer på jorden under några miljoner års intervall. Det finns också mindre katastrofer som händer var 25920e år. Dessa katastrofer sker på grund av sättet som jorden rör sig.
Jag tror på liv efter detta. Rationella argument för det är: nära döden upplevelser, astral projektion, spöken, minnen från tidigare liv och en universell tradition som säger att det finns liv efter detta.
Citat:
Ursprungligen postat av Mindfullnes
Jag är uppriktigt intresserad av hur du har kommit fram till det där??
Det är så länge en 'månad' (tidsålder) varar i Zodiaken. Det sägs att varje gång vi kommer in i en ny tidsålder föds det en perfekt människa ('guds son') som representerar den tidsåldern.