2009-03-05, 09:41
Medlem
TomasTvivlarens avatar
Varför är inte dina "lärjungar" mer lika dig?
Citera
2009-03-05, 13:03
Medlem
Norlins avatar
Har två frågor.

Resultatet på veckans lången. Lägga in alla besparingar på det och bli rik sen

Ska man vara lite mer filosofisk skulle jag nog fråga varför "han" (gud är nog varken han eller hon men det är enklast att referera till "den" som en han.) låter människorna lida så mycket även fast det sägs att han är kärleken själv och dessutom allsmäktig.

Dock är jag numer ateist. Trodde väl på gud när jag va liten men sedan högstadiet har jag blivit mer och mer ateist.
Citera
2009-03-06, 17:18
Medlem
Rodolfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norlin

Ska man vara lite mer filosofisk skulle jag nog fråga varför "han" (gud är nog varken han eller hon men det är enklast att referera till "den" som en han.) låter människorna lida så mycket även fast det sägs att han är kärleken själv och dessutom allsmäktig.

På detta skulle Gud svara: "För att mänskligheten/människan valt att lida. Genom hennes indelande i gott och ont, har hon skapat gott och ont. I sanning är båda illusoriska."

Äpplet i kunskapens träd är ju endast en metafor för när vi blev beräknande varelser och på så vis glömde Gud och att vara barn.
Citera
2009-03-06, 20:07
Medlem
wAkE-uPs avatar
Min fråga skulle vara: Varför har du gjort så som du har gjort?
Citera
2009-03-06, 22:43
Medlem
IncredibleBulks avatar
Om jag nu av någon anledning, efter min onda och bråda död, står inför en personlig (belönande, straffande, osv) gud och erbjuds chansen till en fråga skulle det vara nåt i stil med

"Varför låta det för människan vara en dygd att enbart tro, istället för att tillhandahålla övertygande bevis?"
Citera
2009-03-06, 22:54
Medlem
Min fråga är:

- Hur kan jag få dig att överföra alla dina krafter till mig utan minsta ansträngning från min sida.
Citera
2009-03-07, 00:31
Medlem
MeatAbstracts avatar
Vilken Gud är du?
Citera
2009-03-07, 00:42
Medlem
ZahriMs avatar
Vilken sorts materia är du gjord av?
Citera
2009-03-07, 08:17
Medlem
Dags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZahriM
Vilken sorts materia är du gjord av?
Är tanken gjord av materia?
Citera
2009-03-12, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pös Gurra
Ifall du hade träffat Gud och fått hans existens bekräftad, så är det väll isåfall väldigt dumt att fråga "vad krävs av mig för att jag ska komma till himlen?" Det svaret finns ju i bibeln. Fråga något vettigt iställe tillexempel ifall han gillar att ta den i 2an.
Men om man inte orkar läsa bibeln så är det smidigt (2:an var ett bra alternativ också)
Citera
2009-03-12, 14:24
Medlem
"Varför skapade du då logik?"
Citera
2009-03-12, 15:12
Medlem
wootens avatar
det påstås att människan är skapt efter din avbild. och du gud är ju god, så varför finns då ondska?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in