Om han nu finns naturligtvis men vad skulle du fråga om du fick chansen? Allt är tillåtet från veckans lottorad till frågor om meningen med livet etc...
Om han nu finns, Skulle min fråga bli: Dude! Varför visar du inte dig för oss? Sluta vara så skygg, mycket har du ställt till det för oss både gott och ont, mest av det sist nämnda dessvärre. Men inte behöver du skämmas och inte dyka upp på grund av det. Jag kommer att förlåta dig och är väl medveten om andra också kommer att göra det. Vi vill bara veta en gång för alla - Finns du eller inte?
Vi organismer har begränsade sinnen(vilket han eller hon väl borde känna till då denne är sk "skaparen".) Jag kan ju knappast känna Gud genom att bara medge det, Känslor är nånting individuellt och inte alls universal som Gud brukas utmålas.
Jag hämtar filmkameran och ni kan vinka fram herren nu, jag vill verkligen SE denne för att senare förklara dess existens.
Om han nu finns, Skulle min fråga bli: Dude! Varför visar du inte dig för oss? Sluta vara så skygg, mycket har du ställt till det för oss både gott och ont, mest av det sist nämnda dessvärre. Men inte behöver du skämmas och inte dyka upp på grund av det. Jag kommer att förlåta dig och är väl medveten om andra också kommer att göra det. Vi vill bara veta en gång för alla - Finns du eller inte?
Vi organismer har begränsade sinnen(vilket han eller hon väl borde känna till då denne är sk "skaparen".) Jag kan ju knappast känna Gud genom att bara medge det, Känslor är nånting individuellt och inte alls universal som Gud brukas utmålas.
Jag hämtar filmkameran och ni kan vinka fram herren nu, jag vill verkligen SE denne för att senare förklara dess existens.
Ja det var en bra fråga. Men eftersom du fått fråga honom/henne så har han/hon ju ändå visat sig för dig. (varför tar alla för givet att gud är en man?)
Om jag träffade honom öga mot öga skulle jag inte yttra mig över huvud taget. Jag skulle sparka till rakt i hans vidriga anlete. Annars typ "vad är meningen med livet?" eller något.
Och ja just det. Det finns ingen gud... (Poängterar: Min egna slutsats!)
Nu är jag passiv ateist och tror således inte på trams som religioner etcetera men jag kan fortfarande fantisera om det. Tänk om grabben säger att det finns liknande liv på andra planeter. Fy i helvete vad jag hade offrat mitt liv och försökt få med mig fler för att göra en visit dit möjlig. Sen nummer två vore också jävligt intressant att få reda på. Nu tror jag ju starkt på att det inte händer något särskilt förutom att du blir maskäten nere i jorden, men ponera att man träffar någon gud, då innebär ju det att vetenskapen har fel och kanske händer något lustigt efter döden.
-Varför kan inte du som är allsmäktig visa dig och en gång för alla reda ut begreppen så att vi slipper alla religionskrig här på jorden? Hur många ska dödas på grund av religiösa motsättningar innan du avslöjar sanningen?