2009-02-20, 18:53
Medlem
Hejsan, Nu e det så här min dator den är konstig, Om jag har nyss formaterat om datorn då fungerar den i typ 1-2 dagar men sen efter det så varje gång jag kommer in på skrivbordet då låser sig datorn och inget händer. Ibland ser jag start menyn men kan inte klicka någon stans men sen ibland ser jag bara bakgrunds bilden. Jag fattar inte vad som är felet, Tror ni det kan va grafikkortet?? Eller isåfall vad kan det va tror ni ??

Tacksam för svar MVH / Cyberjoppe
Citera
2009-02-20, 19:16
Medlem
hur länge har det varit såhär ? det verkar som att det har fungerat tidigare ?
kanske har du lagt in nåt nytt program, eller nån ny drivrutin som gör att det blir konflikter. starta felsäkert läge och kolla efter ny tillagd programvara.
Citera
2009-02-20, 19:20
Medlem
dobbelinas avatar
En chkdsk (checkdisk) vore kanske på sin plats?
Citera
2009-02-20, 19:23
Medlem
StigAllans avatar
Öppna den och dammsug bort allt damm, datorn ska vara spänningslös och använd gärna en pensel för att kunna rengöra mellan kylflänsarna.
Brukar fungera förvånansvärt ofta.
Citera
2009-02-20, 19:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Öppna den och dammsug bort allt damm, datorn ska vara spänningslös och använd gärna en pensel för att kunna rengöra mellan kylflänsarna.

funkar det om man har virus också?
till TS: hade samma problem innan, kunde starta vissa program genom aktivitetshanteraren (ctrl alt del) testa också att stänga av explorer.exe och starta det i arkiv. vem vet, kanske funkar.

för mig funkade det ibland, men vart trött på skiten och formaterade.
Citera
2009-02-20, 19:44
Medlem
carbsons avatar
Citat:

använd ABSOLUT INTE (!!) dammsugare inne i datorn! och använd INTE pensel. mycket stor risk att du skapar statisk elektricitet och då kan du allvarligt skada komponenter i datorn.

Nej, köp en burk tryckluft på Claes Ohlson o blås ut allt istället.
Citera
2009-02-20, 23:48
Medlem
StigAllans avatar
Det går med all säkerhet bra både med en dammsugare och en pensel så länge man håller sig till att pensla på kylflänsar och inte dunkar runt med annat än ett plastmunstycke på dammsugaren i ett spänningslöst chassi.
Citera
2009-02-20, 23:48
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dontknowtomuch
funkar det om man har virus också?
till TS: hade samma problem innan, kunde starta vissa program genom aktivitetshanteraren (ctrl alt del) testa också att stänga av explorer.exe och starta det i arkiv. vem vet, kanske funkar.

för mig funkade det ibland, men vart trött på skiten och formaterade.

Han hade just formaterat.
Citera
2009-02-21, 11:40
Medlem
carbsons avatar
Citat:
Det går med all säkerhet bra både med en dammsugare och en pensel så länge man håller sig till att pensla på kylflänsar och inte dunkar runt med annat än ett plastmunstycke på dammsugaren i ett spänningslöst chassi.

mjaaa jag skulle ändå inte gjort det. har varit med om att sabba ett moderkort på det sättet. tillomed jordat chassi. men det hjälpte föga.
Citera
2009-02-21, 18:18
Medlem
dobbelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carbson
mjaaa jag skulle ändå inte gjort det. har varit med om att sabba ett moderkort på det sättet. tillomed jordat chassi. men det hjälpte föga.
Speciellt inte på vintern då luften är extra torr.
ZAPP!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in