2011-12-23, 22:39
Medlem
dolmenkollens avatar
Nisses hemlagade senap! Finns lokalt på västkusten.

http://www.youtube.com/watch?v=1vPs4T6AN3M

Om någon sett den i Stockholmsområdet skicka pm. Nu får jag hålla tillgodo med Västerviks
Citera
2012-01-02, 15:07
Medlem
Wittgensteins avatar
Har upptäckt den lokalproducerade Fyrissenapen. Den sötstarka är utmärkt att ha på korven. Jag är inte helt nöjd med förpackningen eftersom locket har en förmåga att vara i vägen, men smaken precis som jag vill ha den.
Citera
2012-01-02, 16:59
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Har upptäckt den lokalproducerade Fyrissenapen. Den sötstarka är utmärkt att ha på korven. Jag är inte helt nöjd med förpackningen eftersom locket har en förmåga att vara i vägen, men smaken precis som jag vill ha den.

Fyris, Uppsalatrakten? Alltid roligt med lokalproducerade saker!
Citera
2012-01-02, 17:01
Medlem
BRZMs avatar
Men iaf, jag håller på Heinz. Den har den där mustiga, rejäla smaken. Perfekt.

Vad gäller senap så får jag säga Slotts. Det är en klassiker och smakar också perfekt.
Citera
2012-01-02, 18:18
Medlem
Harkeleights avatar
Jag skulle säga att Mutti har den bästa ketchupen jag smakat, inte lika söt som de andra.
Riktigt härlig
Citera
2012-01-03, 11:41
Medlem
Fader Jacks avatar
Någon som vet vilken ketchup MCD har? Den påminner om heinz men jag tror den är sötare i smaken, och något annat också men jag kan inte beskriva det. Bästa ketchupen dock men det är så jävligt man måste gå till mcd och äta deras skitmat för ketchupens skull. Skulle gärna försöka göra den själv om ett recept fanns.
Citera
2012-01-03, 22:13
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fader Jack
Någon som vet vilken ketchup MCD har? Den påminner om heinz men jag tror den är sötare i smaken, och något annat också men jag kan inte beskriva det. Bästa ketchupen dock men det är så jävligt man måste gå till mcd och äta deras skitmat för ketchupens skull. Skulle gärna försöka göra den själv om ett recept fanns.

Det är väl Heinz dom kör med? Har för mig att jag sett Heinz-logon där. Kan dock ha fel.
Citera
2012-01-03, 22:18
Bannlyst
heinz chili ketchup o colemans hemmagjorda med honung.......
Citera
2012-01-03, 22:44
Medlem
Fader Jacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BRZM
Det är väl Heinz dom kör med? Har för mig att jag sett Heinz-logon där. Kan dock ha fel.

Får man dom där paketerna (som smakar skit) är det Heinz, men det som finns i pumparna (har inget märke) så är det jättegott.
Citera
2012-01-20, 23:05
Medlem
IshethZenunims avatar
Äntligen har jag hittat min favoritsenap! French's 100% Natural Classic Yellow Mustard. Passar mig perfekt, då jag tycker om smaken av senapsfrö, men inte hur starka de flesta senapssorter är. Den här smakar senap, inte starkt, och vinäger. Väldigt god.
Citera
2012-01-20, 23:08
Medlem
IshethZenunims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenEricTheGamble
Mutti´s ketchup är riktigt god. På en delad förstaplats med Heinz.
Däremot skulle jag vilja påstå att dom passar till olika saker. Mutti´s är skitgott att ha på pastan när man inte har orken att laga mat, men jag hade inte haft den på korv med bröd, t.ex.
Den är mer "tomatig" än andra märken.
Muttis tycker jag är godast, tyvärr är den väldigt lös i konsistensen, det är svårt att få den att stanna på en varmkorv, till exempel, den vill gärna rinna av.
Citera
2012-01-21, 11:35
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IshethZenunim
Äntligen har jag hittat min favoritsenap! French's 100% Natural Classic Yellow Mustard. Passar mig perfekt, då jag tycker om smaken av senapsfrö, men inte hur starka de flesta senapssorter är. Den här smakar senap, inte starkt, och vinäger. Väldigt god.

Den skall provas, lätt att få tag på? Johnnys grov/stark gillar jag, dock får jag psykbryt på senap med pepparrot.

Ketchup, att köpa, förvara, tillsätta i mat eller äta detta otyg borde klassas som grovt bögbrott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in