2019-03-16, 15:46
Medlem
eremitkraftans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom1a
Hultbergs special. Verkar vara omöjlig att få tag på. Slutat tillverka?

Hultbergs överhuvudtaget verkar svår att hitta, i alla fall i Stockholm/Uppland. Eller så har jag dålig koll (mycket sannolikt)
Citera
2019-03-17, 16:14
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eremitkraftan
Hultbergs överhuvudtaget verkar svår att hitta, i alla fall i Stockholm/Uppland. Eller så har jag dålig koll (mycket sannolikt)

Jag undrar om jag inte sett denna på City Gross i Bromma....
Kan nästan sätta pengar på det, känner igen den.
Citera
2019-03-17, 16:47
Medlem
eremitkraftans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiggeSpringnota
Jag undrar om jag inte sett denna på City Gross i Bromma....
Kan nästan sätta pengar på det, känner igen den.

Tackar! Får ta en titt nästa gång jag är vid någon City Gross.
Citera
2019-03-19, 23:51
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Hultbergs finns på Coop Forum i Bromma Blocks.
Citera
2019-03-20, 00:05
Medlem
eremitkraftans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiggeSpringnota
Hultbergs finns på Coop Forum i Bromma Blocks.

Hultbergs verkar vara poppis i Bromma, både City Gross och Coop Forum. Man tackar för tipsen!
Citera
2019-03-20, 00:23
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eremitkraftan
Hultbergs verkar vara poppis i Bromma, både City Gross och Coop Forum. Man tackar för tipsen!

Haha, kanske. Snarare är det så att mina lokala butiker råkar vara stormarknader med gigantiskt sortiment.
Citera
2019-04-03, 00:38
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Brukar ha amerikansk "yellow mustard" hemma när jag gör hamburgerdressing och provade Johnny's variant häromdagen. Riktigt god faktiskt, smakade snarlikt French's fast inte lika vinägrig vilket jag tyckte var positivt. Även om det är en amerikansk variant tror jag det är den första svenska senapen jag någonsin smakat utan ett enda sockerkorn, prisa Gud!

Förstår inte riktigt svenska (mäns) smaklökar när det ska bombas med chillihetta till munnen domnar bort, för att framstå som macho (!) men samtidigt MÅSTE svenska män ha massor av socker i sin senap annars är något konstigt.
Citera
2019-04-03, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Brukar ha amerikansk "yellow mustard" hemma när jag gör hamburgerdressing och provade Johnny's variant häromdagen. Riktigt god faktiskt, smakade snarlikt French's fast inte lika vinägrig vilket jag tyckte var positivt. Även om det är en amerikansk variant tror jag det är den första svenska senapen jag någonsin smakat utan ett enda sockerkorn, prisa Gud!

Förstår inte riktigt svenska (mäns) smaklökar när det ska bombas med chillihetta till munnen domnar bort, för att framstå som macho (!) men samtidigt MÅSTE svenska män ha massor av socker i sin senap annars är något konstigt.

French's är riktigt god!
Väldigt underligt annars att Usas populäraste senap har en så tydlig stark smak ändå de brukar ju ha socker i allt.
Citera
2019-04-03, 21:11
Medlem
Cloecuds avatar
På korv, hamburgare och dylikt så tycker jag att Colemans senap är oslagbar, fast till julskinkan så vill jag ha Apotekets Original.
Citera
2019-04-03, 21:31
Medlem
DoktorNos avatar
Slotts. Både senap och ketchup. Det smakar korvkiosk.

Heinz och Felix ketchup funkar också.

Apropå Felix ketchup, alla över 40 minns nog deras klassiska plastflaska. (Se bild) http://2.bp.blogspot.com/-0I-Oo0mT5g...up%2B00800.jpg

Undrar hur många svenska barn som haft apelsinsaft i en sån på utflykter med skolan
Citera
2019-04-03, 21:38
Medlem
Cloecuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Slotts. Både senap och ketchup. Det smakar korvkiosk.

Heinz och Felix ketchup funkar också.

Apropå Felix ketchup, alla över 40 minns nog deras klassiska plastflaska. (Se bild) http://2.bp.blogspot.com/-0I-Oo0mT5g...up%2B00800.jpg

Undrar hur många svenska barn som haft apelsinsaft i en sån på utflykter med skolan
Här har du ett sådant barn! Den var helt suverän för ändamålet!
Citera
2019-04-04, 00:31
Medlem
mensverkets avatar
Lånar tråden samtidigt som jag utnämner Jonnys Yellow Mustard som bästa senapen!

Vart fan tog den vägen? Finns inte i mina butiker längre! Hittar den på deras sajt dock!

https://johnnys.se/Produkter/Johnnys-Yellow-Mustard
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in