2003-12-18, 21:57
  #49
Medlem
ButterFlys avatar
Hmm, Nisses? Var det den i en glasburk med vit ettikett och blå text?
Citera
2003-12-18, 23:35
  #50
Medlem
Aziraphales avatar
Nu i jultider är det bara apotekets senap som gäller.
Grovkornig och väldigt fräsch senapssmak. En julskinka utan denna senap är en ledsen gris!
Citera
2003-12-18, 23:38
  #51
Medlem
jenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aziraphale
Nu i jultider är det bara apotekets senap som gäller.
Grovkornig och väldigt fräsch senapssmak. En julskinka utan denna senap är en ledsen gris!
Mmmm, kan bara hålla med, APL vet vad de gör!!
Citera
2003-12-23, 23:04
  #52
Medlem
Svensken Von Svenskens avatar
Heinz smakar fan bara ättika :mad: Felix är bäst!
Citera
2003-12-23, 23:20
  #53
Medlem
dots avatar
Åk till Halmstad!

Råkade av en händelse köpa "Halmstad Senap" från Falkenberg Laxrökeri när jag besökte staden ifråga. Vilken lycka! Är en senapsfantast som testat många sorter men denna slår det mesta; söt och stark precis som det ska va'! F.n. har jag följande senaper (plural?) hemma:

* Slotts Skånsk (säkert kort)
* Mormorsgruvans honungssenap (som jag griljerat skinkan med)
* Halmstad Senap (som nämnts ovan)
* Graveleijs Hemlagade (näst bästa senapen enligt mitt tycke)
* Grey Poupon Dijon (usch)
* Slotts Original (såå tråkig)
* Johnny's senap (stark men alldeles för slät)

Vad gäller ketchup måste jag slå ett slag för Danmarks dito. Deras "sandwichketchup" är jäkla god. Klurade lite på vad det var som var så speciellt med danskarnas pressade tomater och upptäckte att de har senap i sin ketchup!
Citera
2003-12-24, 00:49
  #54
Medlem
Racerbyces avatar
Bästa senapen: Slotts och Jonnys
Bästa ketchupen: Felix och Heinz

Testade för övrigt en kul ketchup i USA, det var Heinz och smakade som den brukar, men den var en mörkgrön färg och såg ut som färg! Såg helskumt ut men smakade som sagt som vanliga röda Heinz! Tror den fanns i lila också men den testade jag aldrig.
Citera
2006-03-23, 23:02
  #55
Medlem
Racerbyces avatar
Drar upp denna gamla tråd igen då jag måste göra ett tillägg till mitt inlägg ovanför. Har nämligen hittat en god amerikansk senap som heter French's Yellow Mustard, lite gul i färgen men jag gillar den.

Så min nya lista ser ut så här:

Bästa senapen: Slotts Original, Johnnys och French's Yellow Mustard
Bästa ketchupen: Felix och Heinz
Citera
2006-03-23, 23:18
  #56
Medlem
Quorthons avatar
Spyr nästan av Johnnys söt-starka.
Funkar i matlagning annars hatar jag söt senap.
När det gäller ketchup blir de väl oftast Heinz.
Citera
2006-03-23, 23:30
  #57
Medlem
WaRs avatar
Grey Poupon och Heinz .
Citera
2006-03-23, 23:33
  #58
Medlem
glyos avatar
Känns som att jag är ganska ensam om att inte tycka om senap eller ketchup
Citera
2006-03-23, 23:37
  #59
Medlem
Livingstons avatar
På körven ska det vara vanliga Felix, men till annan mat så föredrar jag faktiskt Heinz. Provade en billig curry/vitlök/trams-ketchup en gång, och det gör jag inte mer.

Slotts senap och Icas är mycket goda.
Sötade går bort direkt, likaså de grova, skånska varianterna.
Citera
2006-03-24, 09:25
  #60
Medlem
GapigBruds avatar
Slotts senap och Heinz ketchup
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in