Hörde talas om att Hunt´s ketchup skulle återlanseras i Sverige, någon som har sett den någonstans? Den fanns att köpa här ett tag under 90-talet, då den blev en personlig favorit.
Ketchup äter jag inte överhuvudtaget. Senap beror på ändamålet, de jag tycker om är Dijon, Slotts grovkorniga, Nisses (om den finns kvar?) samt Johnnys (i vissa enstaka fall). Det bästa brukar vara att göra sin egna och smaksätta denna med hänsyn till användningsområdet, var alltför längesen det blev av dock.
Heinz ketchup är bäst, den smakar mycket mer än konkurrenterna.
På senapsfronten har jag inte så bra koll men äter gärna något som är lite grövre och starkare än vanlig senap.
Har precis upptäckt en ketchup av märket Mutti, dom som annars är kända för sina tomater på burk.
Tyckte den var riktigt trevlig och var inte alls lika sur i smaken utan lite mer rökig och lite tjockare i konsistensen däremot. Kostade 11 kr för en liten flaska.
Har precis upptäckt en ketchup av märket Mutti, dom som annars är kända för sina tomater på burk.
Tyckte den var riktigt trevlig och var inte alls lika sur i smaken utan lite mer rökig och lite tjockare i konsistensen däremot. Kostade 11 kr för en liten flaska.