2012-12-11, 10:43
Medlem
quaertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kentharry
Felix och Heinz deklarerar på samma sätt med samma sätt att definiera tomatpuré, alltså har Heinz ett lägre tomatinnehåll. Och DN verkar inte vara experten på hur ketchup deklareras.
Det kan stämma. Men om det bara är tomatinnehållet man går på, så kan man ju lika gärna äta just tomatpuré.

Felix ketchup smakar inte alls bra, men det gör däremot Heinz. Snackar man tomater, så håller säkerligen de som hamnar i Felix ketchup undermålig kvalitet, hur många de nu än må vara.
Citera
2012-12-11, 10:54
Medlem
Mapojks avatar
Felix ketchup som gäller, blir så torr runt käften av Heinz. Om jag tar senap föredrar jag slotts stark senap.
Citera
2012-12-11, 17:34
Medlem
RogerPs avatar
Har alltid gillat Heinz bäst innan jag testade Mutti´s Pomodoro Ketchup. Helt underbar.
Citera
2012-12-11, 19:22
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Felix och Heinz deklarerar på samma sätt med samma sätt att definiera tomatpuré, alltså har Heinz ett lägre tomatinnehåll. Och DN verkar inte vara experten på hur ketchup deklareras.

Har du någon som helst källa på det? Om deras tomatpuré nu innehåller samma koncentration utav tomater så är det högst troligen bara en tillfällighet. Det bör ju finnas information om det någonstans.
Citera
2012-12-12, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Har du någon som helst källa på det? Om deras tomatpuré nu innehåller samma koncentration utav tomater så är det högst troligen bara en tillfällighet. Det bör ju finnas information om det någonstans.
Läs innehållsdeklarationen på baksidan. Då ser man att Heinz innehåller rätt mycket mindre tomat, men däremot ganska mycket mer socker. Om det är den sortens ketchup man vill ha så är det ok.
Citera
2012-12-13, 04:10
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Läs innehållsdeklarationen på baksidan. Då ser man att Heinz innehåller rätt mycket mindre tomat, men däremot ganska mycket mer socker. Om det är den sortens ketchup man vill ha så är det ok.

Det står det inte alls. Det enda jag finner är andelen tomatpuré i procent. Sluta fjanta dig nu och ge mig en källa. Sedan så är det inget som säger att Procordia har högre kvalité på deras tomater jämte Heinz.
Citera
2012-12-15, 17:19
Medlem
SiSeniors avatar
Jag är ingen hejare på senap men tänkte köpa det till min far som älskar det. Någon som kan rekommendera någon exklusivare variant som är god?
Citera
2012-12-15, 17:21
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Jag är ingen hejare på senap men tänkte köpa det till min far som älskar det. Någon som kan rekommendera någon exklusivare variant som är god?
Den här skulle jag föreslå... http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=248590
Har inte testat årets smak, men alla tidigare årgångar jag smakat har varit goda med bra tryck i.
Citera
2012-12-15, 17:24
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Den här skulle jag föreslå... http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=248590
Har inte testat årets smak, men alla tidigare årgångar jag smakat har varit goda med bra tryck i.

Okej, tack. Det finns inga senapssorter för över 150kr som du kan rekommendera?
Citera
2012-12-15, 17:57
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Okej, tack. Det finns inga senapssorter för över 150kr som du kan rekommendera?
Inte vad jag känner till.
Citera
2012-12-15, 18:30
Medlem
25Decembers avatar
Senap kan jag inte äta, tycker det är vidrigt så där har jag ingen favorit. Sen till ketchup blir det nog Felix den jag äter mest så. Har inte testat så många andra. Heinz är god med.
Citera
2012-12-15, 18:58
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25December
Senap kan jag inte äta, tycker det är vidrigt så där har jag ingen favorit. Sen till ketchup blir det nog Felix den jag äter mest så. Har inte testat så många andra. Heinz är god med.

Är precis som dig när det kommer till senap.

Godaste ketchupen: Felix
Äckligaste ketchupen: Ica Basic
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in