Citat:
Ursprungligen postat av Kentharry
Felix och Heinz deklarerar på samma sätt med samma sätt att definiera tomatpuré, alltså har Heinz ett lägre tomatinnehåll. Och DN verkar inte vara experten på hur ketchup deklareras.
Det kan stämma. Men om det bara är tomatinnehållet man går på, så kan man ju lika gärna äta just tomatpuré.
Felix ketchup smakar inte alls bra, men det gör däremot Heinz. Snackar man tomater, så håller säkerligen de som hamnar i Felix ketchup undermålig kvalitet, hur många de nu än må vara.