Köpte idag en för mig ny Heinz - med balasamico. Någon som testat? Har ännu inte öppnat, tänkte ta med mig den hem och vill inte bryta förseglingen nu när jag är bortrest .
Var köpte du den?
Tycker Heinz är den godaste ketchupen och Slotts orginal senap. Senapen är ganska stark men ändå inte för stark för min smak.:P
Heinz First Harvetst Limited Edition 2011 helt klart den bästa ketchupen jag mumsat på hittills.
Har inte hittat någon bra senap än. Gästa budets och Johnys slinker alltid ned, även Slotts Starka, Icas Sötstark mellangrov funkar också väldigt bra.
Heinz lyckas alltid. Ska prova det du tipsar om. Och Johnnys har börjat ta mer och mer plats på senapshyllan.
Beror på vad man ska ha senapen till, ska man ha den i matlagning så föredrar jag Dijon och på korv med mera French's yellow mustard. Ketchup är det Heinz som gäller, köpt Felix i brist på Heinz ibland dock.
När det gäller ketchup är Heinz det enda märke som går hem hos mig. Felix smakar bara skit och känns som något som hör hemma på dagis.
När det gäller senap finns det mer att välja på som smakar bra. I Sverige blir det Slotts eller Johnnys, men min favorit kommer jag inte ihåg namnet på. Åt den i Bayern.