2007-06-24, 12:34
Medlem
Windom_Earls avatar
Ketchup - Felix
Senap - Johnnys "Söt & Stark" samt Västerviks Starka. Gästabud "Söt och Mild" om man vill ha lite snällare smak.
Citera
2007-07-17, 23:14
Medlem
volvo 240s avatar
Willys ketchup slår både Felix och Heinz med hästlängder.

Senap så är det Johnnys eller danska Bähnckes som vinner.
Citera
2007-07-17, 23:32
Bannlyst
Om vi pratar svensk senap så är Västerviks på burk nr. 1, tycker den har tappat i sting på sistonde dock.
Tycker att Sverige och Finland har finast senapskultur i hela världen, många fina variationer! Många andra länder har bara ett par typer av senap.

Ketchup använder jag väldigt sällan, får dra till med Heinz eller Helas Curry-variant.
Annars så tillverkar jag själv den godaste senapen, lagom stark så att det tåras lite i ögonen och bihålorna rensas.

Kanske lyfta denna tråd;
http://www.flashback.org/showthread.php?t=236707&highlight=senap
Citera
2007-07-18, 01:17
Bannlyst
Heinz ketchup är överlägsen

senap har jag nog aldrig köpt för det är inget jag brukar i hemmet. får jag det på korv ibland blir jag väl inte ledsen dock, men det är absolut inget jag kräver. så där har jag svårt att uttala mig om vilken som är bäst.
Citera
2007-07-18, 01:55
Medlem
statemachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krigetkommer
Jag är otroligt förtjust i den ketchupen och senapen som man får i danska korvmojjer. Konstigt nog finns inte den här i sverige.

Här i sverige håller jag mig till slotts skånska och vanlig slotts ketchup.

Annars håller jag med svensken von svensken ang. heinz.

Jag köpte dansk pölseketchup på en marknad en gång, den innehåller bland annat äppelmos! Tyvärr är hållbarheten helt värdelös vilket innebar att jag inte ens hann konsumera 25% innan den var för gammal och var tvungen att slängas!
Citera
2007-07-18, 02:17
Medlem
slotts senaps felix ketchup. jonnys senap smakar ju så sött så det inte är ätbart
Citera
2007-07-18, 07:08
Medlem
Mina favoriter skiljer sig inte mycket från andra här i tråden, åtminstone inte när det gäller ketchup.

Favoritketchup:
Heinz

Favoritsenap:
Edvins
Citera
2007-07-18, 22:17
Medlem
Heinz ketchup...men har den inte blivit vattnigare under de senaste fem åren...!?

Senap...apotekets
Citera
2007-07-19, 02:54
Medlem
Danniis avatar
lidels ketchup... för den e så billig å smakar kanel?
Citera
2008-03-28, 22:37
Medlem
Jaha, nu lägger Slotts-fabriken i Uppsala ner och flyttar produktionen till Polen.

Annars brukar jag alltid vräka i räjält med deras skånska senap i ärtsoppan, men det blir nog att se sig om efter någon ny senap nu.
Apotekets är smaskens, men den tillverkas tyvärr bara på julen.

Ketchup: Som flera andra skrivit ovan så smakar Heinz ättika!
Min favorit är ICA:s ketchup - smakar mer tomat än någon annan ketchup jag smakat!
Jag skulle aldrig ha fått för mig att prova någon så simpel ketchup om den inte kom först i ett ketchup-test i DN.

Edit: Japansk karashi-senap är riktigt god också, men passar inte direkt till ärtsoppa.
Senast redigerad av carl314159 2008-03-28 kl. 22:57.
Citera
2008-03-28, 22:46
Bannlyst
Nisses senap kan jag äta med sked. Man tar en full sked i munnen, sedan dröjer det c:a 5 sekunder innan den känslomässiga orgasmen uppnås och man känner hur senapsångorna river i näsan.

Ketchup??
Jag blir tvungen att RP:a alla i tråden som gillar ketchup då ni bevisligen är barn.
Citera
2008-03-29, 00:14
Medlem
quaertys avatar
Det beror ju på vad ni söker. Jag har testat nästan all ketchup: Heinz är alltid bäst. På senapsfronten lever jag för klassisk Dijon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in