2012-05-20, 09:31
Medlem
barkeepers avatar
Finns en ketchup som heter "Stokes real tomato ketchup", och den ar helt sagolig. Och "Bonesucking Mustard" ar helt otrolig....
Citera
2012-05-20, 11:05
Medlem
Nomen Nescios avatar
Jag brukade köra med Slotts senap men jag bojkottar Slotts sedan de flyttat produktionen från Sverige till Polen.

Ett mycket bra ersättare är Fyris Senap som fortsatte den gamla traditionen i Uppsala. Deras Stark Senap är ett mycket bra alternativ till Slotts dito och är min standard-senap på grillad korv.

Till julens skinka brukar en burk LissEllas Julsenap införskaffas. I matlagning används Dijon-senap (Grey Poupon) och Colemans senapspulver.

Ketchup: Heinz (originalet, dvs den icke-ekologiska med socker)
Citera
2012-05-20, 12:08
Medlem
Liksom Kalles kaviar så är Slotts senap enda alternativet. Ketchup har jag aldrig ätit.

.
Citera
2012-05-28, 20:03
Medlem
försöker komma finna alternativ till heinz. den är kanske lite 'syrlig'? helt klart god men det skulle vara skoj med nått bra alternativ. testade mutti's, den var god. men läste på förpackningen att den skulle förbrukas inom två veckor. jag har en ketchupflaska i ett halvår.

fler ketchuptips tack
Citera
2012-05-28, 20:20
Medlem
pimmetjes avatar
Västervikssenap har vi alltid hemma, den är godast. Annars får det bli Johnnys.

Ketchup äter jag nästan aldrig längre..
Citera
2012-05-29, 00:26
Medlem
Triremers avatar
Heinz eller Mutti är godast.

Senap är svårt att säga då det beror på vad man ska ha den till.
Citera
2012-05-29, 00:30
Medlem
kalkys avatar
Johnnys senap är den absoluta favoriten! Ketchup så gäller Felix.
Citera
2012-05-29, 01:29
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nomen Nescio
Jag brukade köra med Slotts senap men jag bojkottar Slotts sedan de flyttat produktionen från Sverige till Polen.

Ett mycket bra ersättare är Fyris Senap som fortsatte den gamla traditionen i Uppsala. Deras Stark Senap är ett mycket bra alternativ till Slotts dito och är min standard-senap på grillad korv.

Till julens skinka brukar en burk LissEllas Julsenap införskaffas. I matlagning används Dijon-senap (Grey Poupon) och Colemans senapspulver.

Ketchup: Heinz (originalet, dvs den icke-ekologiska med socker)

Jag tänker likadant. Ingen mer Slotts för mig. Dessutom gör de inte senapen själva längre utan tillverkningen är outsourcad till ett polskt företag.
Citera
2012-07-22, 22:43
Medlem
Elementarts avatar
Gillar också Johnnys senap. Är det någon som har smakat Johnnys ketchup?
Citera
2012-07-22, 22:55
Medlem
Heinz ketchup är överlägsen, Felix är riktigt vidrig (förstår att de måste ha reklam som fan).
Citera
2012-07-22, 22:57
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Heinz ketchup o Johnnys alt dijonsenap
Citera
2012-07-23, 04:50
Medlem
Lavas avatar
Är inget fan av vare sig ketchup eller senap MEN när det väl händer blir det Heinz ketchup samt västervik/dijon/colemans när det gäller senap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in