Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Du förväxlar precis som Pojken med guldbyxorna tolerans och trevlighet.
Hänger inte riktigt med på vad du menar här men jag tror alltså att förhållandevis få svenskar har några problem med tolerans eller med rättframt uttryckta ärliga åsikter, med eller utan trevlighet, så om Flashback har dåligt rykte så beror det nog inte på detta. Däremot känner nog åtskilliga vuxna en till mardröm gränsande olust inför ett forum som har karaktären av evigt uppehållsrum eller fritidsgård, där frekvensen av inlägg av typen "bara jag som tycker att [kändisen X] ser ut som en häst?

" blir alltför hög. Visst - det finns sannolikt inget att göra åt detta; möjligen kunde man önska att adminstrationen inte öppet medgav att man gärna ser en massa minderåriga medlemmar men det är ju deras sak att avgöra hur de vill ha forumet. Själv hyser jag inte alls någon nostalgisk längtan efter en förment svunnen guldålder då forumet verkligen var "underground"; tvärtom tycker jag att sådan undergroundromantik bara bidrar till att forumet blir ett betydelselöst klotterplank, medan den seriöst menade åsikten - subversiv eller ej - tvärtom strävar efter "normalisering" och samhällelig acceptans.
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Nå, gnällige särskrivare, kan du då tala om var dessa kräsna, mogna och skickliga forumdebattörer du "talat med" föredrar att skriva sina inlägg? Var har de hittat ett svenskspråkigt forum med "bättre klientel, överlägsna diskussionstrådar, verklig yttrandefrihet och inga skitungar"?
Det finns knappast något bättre men frågan i denna tråd gällde ju hur Flashback uppfattas i allmänhetens ögon, inte vad vi själva tycker om det. Därav dessa knivskarpa alltigenom sakliga analyser av dess nuvarande status, kliniskt befriade från våra egna eventuella antipatier mot unga enfaldiga självbelåtna arroganta skitungar, naturens mest misslyckade skapelse.