2009-02-20, 16:17
Medlem
Dorothees avatar
Idag satt jag och kollade runt lite här när en bekant tittar över min axel och suckar 'flashback...'
Jag vänder mig om glatt och frågar om personen var flashbackare, Han skrattar till lätt och säger nej.
Jag vet att han är väldigt intresserad av datateknik så jag berättar att det finns massor av bra information för honom här.
Men han säger att han inte skulle tänka sig att vara medlem på en sida 'full med skit'

Och jag tycker ofta att man hör flashback som lite negativt. Bara från utomstående som aldrig har vart inne här.

Varför är det så? varför associeras Flashback direkt med något negativt? det kan ju omöjligt vara för att det finns Drogavdelningar eller liknande..
Citera
2009-02-20, 16:22
Bannlyst
Enkelt svar: han är obildad och hjärntvättad utav judemedia. Vissa människor äcklas utav yttrandefrihet.
Citera
2009-02-20, 16:25
Medlem
micaeles avatar
Jodå. Trångsynta människor finns det överallt. Människor har överlag svårt för att låta andra med skiljda åsikter komma till tals, och FB får nog mycket däng pga detta.
De stora anledningarna till usla rykten tror jag är A, B och C. Utan dessa delar skulle FB ha ett någorlunda bättre rykte och vara mer allmänt accepterat. Vilket iofs överensstämmer med hur mainstream det blir...
Senast redigerad av micaele 2009-02-20 kl. 16:28.
Citera
2009-02-20, 16:25
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infaust90
Vissa människor äcklas utav yttrandefrihet.
Inte bara vissa, utan de flesta. Även här i våra egna led är det populärt att tycka att somliga yttringar inte ska få höras.
Citera
2009-02-20, 16:26
Medlem
soptippsbosses avatar
Glöm ej heller att man har en förmåga att alltid se det mest extrema i saker och ting.
Citera
2009-02-20, 16:29
Medlem
Gbg.BestCoasts avatar
Många har bara hört i andra och tredje hand om FB! Och då ofta från folk som känner sig kränkta (av sanningen) eller liknande av det som skrivs här. Om de tar sig tid att läsa själva så skulle de nog ändra uppfattning?
Citera
2009-02-20, 16:30
Medlem
Cotillions avatar
Just därför att vi är för yttrandefriheten och därmed diskuterar allt mellan himmelen och jorden. Som exempelvis pedofili hur man gör en bomb och mycket annat som inte ses som rumsrent i övriga Sverige
Citera
2009-02-20, 16:31
Medlem
Sevics avatar
Tycker att han borde ta sig en titt in på sidan. Självklart finns det bra och dåliga sidor, men tycker inte att det "fullt av skit" bara.
Citera
2009-02-20, 16:32
Medlem
I&i.
Citera
2009-02-20, 16:36
Medlem
4283s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
I&i.
Skvaller & brott.

Flashback har ju en förmåga att "lösa" många saker redan innan de stora medierna riktigt vet vad som hänt - och blir då omnämnt:
"Identiteten på bla bla bla har blivit knäckt på det ökända forumet Flashback (där-det-bland-annat-finns-både-horsnack-rasism-nazism-pedofiler-nekrofiler-negrer-och-allt-annat-som -har-en-mindre-pk-syn-på-allt-än-vad-du-har)." Det är det sistnämnda som din bekante tar till sig när han läser skvallerpressen.
Citera
2009-02-20, 16:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Inte bara vissa, utan de flesta. Även här i våra egna led är det populärt att tycka att somliga yttringar inte ska få höras.
"I våra egna led"? Syftar du då på organisationen Flashback (admin, mods m fl) eller klientelet som skriver här?
Citera
2009-02-20, 16:38
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Envig
"I våra egna led"? Syftar du då på organisationen Flashback (admin, mods m fl) eller klientelet som skriver här?
Klientelet, så klart. Hur ofta höjs inte röster om att vissa specifika forum borde stängas och skribenterna skjutas? Yttrandefrihet i all ära, men när den är allt för vågad blir det jobbigt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in