2013-12-19, 19:04
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyckoslanten
Kan ha stavats annorlunda... ungen kan ha hetat Amberly (+skye/rain) och det är lika illa i mina ögon.

http://svenskanamn.alltforforaldrar.se/
Och ja, jag bor i antingen Västmanland eller Södermanland.

Lika illa ja... ungefär som porrstjärnenamnen Sexy, Bunny, Puma och Baby... eller varför inte Rebelle varför gör man så mot sina barn?! Eller de kanske bytte i vuxen ålder för att heta något uniiikt.
Citera
2013-12-19, 19:51
Medlem
såg nån wt kossa på facebook som döpt sin nyfödda till "millijohn" .. om jag nångång hamnar i en possition där jag ska anställa folk hoppas jag verkligen lille millijohn kommer in och ska söka jobb så jag kan hoppa han i ansiktet.
Citera
2013-12-20, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Lika illa ja... ungefär som porrstjärnenamnen Sexy, Bunny, Puma och Baby... eller varför inte Rebelle varför gör man så mot sina barn?! Eller de kanske bytte i vuxen ålder för att heta något uniiikt.

Vet inte om någon länkat denna uppsatts i tråden redan, men det är ganska intressant i koppling till ämnet. Borde delas ut som information på BB...

Kevins konnotationer- skillnader i högstadielärares associationer till tio olika förnamn
http://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:135146/FULLTEXT01.pdf
Citera
2013-12-20, 16:51
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyckoslanten
Vet inte om någon länkat denna uppsatts i tråden redan, men det är ganska intressant i koppling till ämnet. Borde delas ut som information på BB...

Kevins konnotationer- skillnader i högstadielärares associationer till tio olika förnamn
http://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:135146/FULLTEXT01.pdf

Den är superbra, rekommenderar varmt!
Citera
2014-01-01, 22:23
Medlem
praps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersanden
Hur låter Mariana i era öron?
klassiskt wt-namn
Citera
2014-01-01, 22:41
Medlem
praps avatar
Blev själv döpt till wait for it.....
Är det trashigt?
Citera
2014-01-02, 15:36
Bannlyst
känns jävligt, JÄVLIGT wt att sitta och dömma folk utefter vad dom har för namn
Citera
2014-01-25, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av prap
Blev själv döpt till wait for it.....
Är det trashigt?

I stort sett bara zigenare som heter Joe i Sverige. Men du är säkert en fin människa ändå.
Citera
2014-01-25, 23:36
Medlem
praps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Men du är säkert en fin människa ändå.
Tack
Citera
2014-01-30, 06:53
Medlem
Jag har aldrig förstått innebörden av uttrycket "White trash". Vad menas? En människa som har låg eller ingen utbildning? Om den personen trots brist på utbildning lyckats skaffa sej ett bra jobb och tjänar mer än medelsvensson, är hen fortfarande White trash då? Eller är det en fattig människa som inte har råd med "rätt" prylar? Eller syftar man på utslagna människor som tex alkoholister eller narkomaner? Eller är det nåt helt annat? Hoppas någon kan bringa klarhet i det oavsett innebörd nedvärderande uttrycket.
Citera
2014-01-30, 15:24
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missnorpan
Jag har aldrig förstått innebörden av uttrycket "White trash". Vad menas? En människa som har låg eller ingen utbildning? Om den personen trots brist på utbildning lyckats skaffa sej ett bra jobb och tjänar mer än medelsvensson, är hen fortfarande White trash då? Eller är det en fattig människa som inte har råd med "rätt" prylar? Eller syftar man på utslagna människor som tex alkoholister eller narkomaner? Eller är det nåt helt annat? Hoppas någon kan bringa klarhet i det oavsett innebörd nedvärderande uttrycket.

Har inget med pengar att göra. Inte heller med missbruk.Lågt socialt och kulturellt kapital brukar det väl snarare definieras som här på FB.
Citera
2014-02-02, 00:56
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Cassandra är riktigt trashigt.. alla känner ju till Kevin och andra amerikanska namn. Men just Cassandra är förjäkligt.

Fö. är Joline ett riktigt inne WT-namn för tillfället. Ungefär som Cassandra en gång var.

Namnet Djohnny är humor och asfult.
Undertbart. Nu ska Sveriges främsta wt-familj få sin första Cassandra. Madeleines dotter ska tydligen få namnet Cassandra?

Estelle och Cassandra. Gamla hederliga svenska namn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in