2013-04-15, 09:50
Medlem
- Troy.
Citera
2013-05-01, 10:44
Medlem
kaviarhatarens avatar
Har träffat följande människor:
Sandy (uttalas med engelskt uttal)
Celine (uttalas som Celine Dions namn gör)
Celeste, låter som en könsjukdom
Cinny
Lizette
Izabelle
Millie-Mia

Kommer heller aldrig glömma dagen när jag gick på högstadiet och en gammal elev besökte. Eleven var 17 år gammal och hade med sitt tvååriga barn med sig. Barnet hette MILEY Uttalas med engelskt uttal dessutom. Kul att för evigt förknippas med Miley Cyrus, att ens mamma är tonåring räcker tydligen inte.
Citera
2013-05-01, 10:52
Medlem
Sapphire. Uttalas dock på svenska; [safir]
Citera
2013-05-01, 10:54
Medlem
Sigstens avatar
Mohammad, Muhammed, Achmed, Mostafa, Kjell-Benny.
Citera
2013-05-02, 09:36
Medlem
montanabananas avatar
Stötte på en Trixi vid majbrasan. Det borde väl kunna förbättras lite. Threeqzieh är mitt förslag.
Citera
2013-05-09, 19:47
Medlem
Max, WT eller ej?
Citera
2013-05-09, 20:08
Medlem
Incendios avatar
I senaste numret av Viföräldrar fanns det en hel del barn med schnygga namn...

* Leomix
* Clapton
* Damien
* Blixten
* Milea
* Feline
* Loomi
* Lyra
Citera
2013-05-14, 08:04
Medlem
Quixotes avatar
http://www.dn.se/nyheter/sverige/vart-barn-kunde-inte-andas-och-tiden-bara-gick

Dottern Troya

Bland de värre jag jag har sett.
Citera
2013-06-09, 18:25
Medlem
Trashen som gillar namn som Liam kan ju, för att vara lite mer moderna, nu också välja namnet Siam!
En kvinna som kallar sig själv för artist döpte sin son till Lennon...
En trashtjej i Norrland, som blev mamma när hon var mycket ung, döpte sin son till Kevin (surprise) och dottern till Holly!
En riktigt otäck wtkvinna i en småstad döpte sin son till Jordan... han blev för första gången hemkörd av polisen i åttaårsåldern.
Ett par i västra Sverige vars festutstyrsel består av skinnvästar och rutiga skjortor/ t- shirts döpte sin dotter till Jennifer.. då båda föräldrarna har utseendet emot sig så valde de namn till dottern efter vackra kvinnor (Jennifer Aniston, Jennifer Lopez) för att bättra på oddsen. Deras väns dotter heter Joline.
Jag blev dock förvånad då en Brommatjej som verkligen inte är wt funderade på namnet Cassandra till sin dotter.. vet inte vad det blev för namn i slutändan.
Tindra är typiskt wt, Nova likaså. Vanliga namn i förorten, föräldrarna (morsorna) tycker att de är så originella med val av namn men så märker de att minst två barn till på dagis delar namn med deras underverk.
Jag hoppas att denna intressanta tråd fortsätter, men det gör den nog då trashens påhittighet i val av namn ständigt uppdateras...
Citera
2013-06-10, 22:20
Medlem
exades avatar
Vad tycker ni om trejjs som smeknamn? wt?
Citera
2013-06-10, 22:41
Medlem
Milixs avatar
Smeknamn kan ju vara lite vadsomhelst och behöver inte ens ha någon anknytning till ens riktiga namn. Dessutom dyker de väl oftast upp med tiden, man märker helt enkelt vad man/folk kallar barnet för - blir rätt skumt om man ska planera en namngivning utifrån vad ungen _kan_ komma att få för smeknamn?

Här i närheten lever en familj med 2 döttrar som fått de smått fantastiska namnen Kosminova och Andromeda.
Citera
2013-06-10, 22:57
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milix
Smeknamn kan ju vara lite vadsomhelst och behöver inte ens ha någon anknytning till ens riktiga namn. Dessutom dyker de väl oftast upp med tiden, man märker helt enkelt vad man/folk kallar barnet för - blir rätt skumt om man ska planera en namngivning utifrån vad ungen _kan_ komma att få för smeknamn?

Här i närheten lever en familj med 2 döttrar som fått de smått fantastiska namnen Kosminova och Andromeda.
Får man vara så ful och nyfiken så att man frågar hur de betonar Andromeda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in