2013-12-09, 12:09
Medlem
Paddan1000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Att du ens frågar? Döp din unge till vad du vill. WT är ett begrepp som kastas fram i var och varannan tråd här - och det finns minst 10 saker hos dig själv som skulle stämplas som wt enligt flashbackarna. Så skit i dom, döp ungen till Rio och var glad

Jovisst, men namnet är ju för hennes skull och något hon kommer att bära med sig hela livet. Man vill ju inte att det ska låta som en nattklubbsdrottning, som Herman Lindqvist sade. Samtidigt vill man ju inte att hon bara ska bli ännu en Anna i mängden. En svår balansgång det där.
Citera
2013-12-09, 17:03
Medlem
Hahaha finns ju inte ett namn som inte är WT tydligen?

Kan hålla med om att Tindra, Sandra och Melissa är fruktansvärt fula. Men sällan en akademiker skulle ge sitt barn namnet Sandra??? Alla dom 3 namnen påminner om lågutbildat trash som röker 1 paket om dagen, MINST!!

Förövrigt vet jag ett par som ville döpa sin dotter till Tindra, och ja domr White trash(lever på soc, skitt lägenhet, inget jobb och dåliga kroppar..)
Citera
2013-12-09, 17:39
Medlem
JAV1897s avatar
Det är oftast inte namnet i sig som blir klassat som "WT" utan det är bäraren som gör det. Sedan att folk inte riktigt vet implikationen av "WT" utan kastar istället runt det utan vidare.

Vanliga svenska namn är inte trash p.g.a odrägliga människor. Namn som med säkerhet kan klassas som "WT" är alla dessa äckliga amerikanska namn/speciella kändisnamn. T.ex. här om dagen när jag var och handlade så hörde jag en förälder som ropade:
- kom nu Sylvester och Paris

Var nära på att ifrågasätta föräldrarna angående namnvalen.. Men det är inte mina barn.
Citera
2013-12-10, 17:19
Medlem
Ursprungligen postat av cueball
De enda som dömer folk baserat på namn är människorna i den här tråden. Alltså, en extrem minoritet som du förmodligen inte kommer att träffa utomhus ändå.

Hallelujah, enda vettiga inlägget i denna tråd.

Kan bara hålla med.
Citera
2013-12-10, 21:44
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuzzii
Hahaha finns ju inte ett namn som inte är WT tydligen?

Kan hålla med om att Tindra, Sandra och Melissa är fruktansvärt fula. Men sällan en akademiker skulle ge sitt barn namnet Sandra??? Alla dom 3 namnen påminner om lågutbildat trash som röker 1 paket om dagen, MINST!!

Förövrigt vet jag ett par som ville döpa sin dotter till Tindra, och ja domr White trash(lever på soc, skitt lägenhet, inget jobb och dåliga kroppar..)

Finns massa...
Citera
2013-12-11, 02:12
Moderator
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paddan1000
Jovisst, men namnet är ju för hennes skull och något hon kommer att bära med sig hela livet. Man vill ju inte att det ska låta som en nattklubbsdrottning, som Herman Lindqvist sade. Samtidigt vill man ju inte att hon bara ska bli ännu en Anna i mängden. En svår balansgång det där.
Men om du tycker det är fint så borde du strunta i vad andra tycker. Som jag sa förut, folk kastar ur sig "WT" om allting nuförtiden, you can't win liksom

"Riktiga" white trash är fattiga, outbildade människor som bor i trailers i USA. Men det verkar ha bli förknippat med vanliga svenssons här. Och med afroamerikaner som döper sina barn till Latisha, Shaquisa etc. Rätt komiskt, då det faktiskt heter white trash

Bobby Sue t.ex är väl ett typiskt white trash-namn om man ska vara petig. Jag måste också säga att jag är sjuuukt white trash enligt fb:s regler, och jag känner att jag nog skulle ha det roligare i en trailerpark än i ett samhälle som dömer precis alla...
Citera
2013-12-11, 09:49
Medlem
Paddan1000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Men om du tycker det är fint så borde du strunta i vad andra tycker. Som jag sa förut, folk kastar ur sig "WT" om allting nuförtiden, you can't win liksom

"Riktiga" white trash är fattiga, outbildade människor som bor i trailers i USA. Men det verkar ha bli förknippat med vanliga svenssons här. Och med afroamerikaner som döper sina barn till Latisha, Shaquisa etc. Rätt komiskt, då det faktiskt heter white trash

Bobby Sue t.ex är väl ett typiskt white trash-namn om man ska vara petig. Jag måste också säga att jag är sjuuukt white trash enligt fb:s regler, och jag känner att jag nog skulle ha det roligare i en trailerpark än i ett samhälle som dömer precis alla...

Okej, då får det bli Rio.
"Rio Cewina Thindra Mountaindew Paddan1000sdotter" blir det fullständiga namnet.
Citera
2013-12-11, 11:40
Medlem
Paddan1000s avatar
Vad jag annars ser som "White Trash" eller "Svensson" är att ta på sig attribut som man inte har rätt till eller förstår, alltså lånta fjädrar. Att heta Bobby Sue eller Jim Bob är inte WT om man är en amerikansk bonde från södern eftersom det är "deras" namn. Heter man däremot så och är svensk hade det varit folkligt vulgärt. Samma sak gäller för Kevin och Liam och de tidigare Y-namnen. De är anglosaxiska och blir därför vulgära när de bärs av en svensk nordbo.
Att tatuera in kinesiska tecken som man inte själv kan läsa utan att ha någon anknytning till Kina är enligt mig "WT". Att som svensk tatuera sig på svenska eller med runor är inte "WT", även om bäraren är ett socialfall i övrigt eftersom det är attributet och inte personen som är "WT". Att som kines tatuera in runor är WT, eftersom man inte är vikingaättling och därför inte har rätt till dem.
Det som sedan avgör om man som person kan kallas WT, Svensson eller fin herre eller dam är inte det individuella attributet utan summan av sina vulgära attribut minus summan av sina förnäma attribut. Det gäller att balansera sina attribut så att man hamnar precis rätt på WT-skalan där man känner att man passar, utan att bli vare sig en Svensson eller fisförnäm.
Det är rätt komplicerat det där. Om man är extremt förnäm, ligger i toppen av WT-skalan och vill bli lite folkligare kan man byta namn till Kenny eller börja röka cigaretter (inte pipa) så petar man ner sig lite på skalan. Om en som ligger långt ned på WT-skalan däremot vill bli förnämare kan han inte byta namn från Kenny till Carl Gustav, för då slår det tillbaka och blir vulgärt då han med det namnet försöker göra sig till något han inte är. Först när han skaffat sig och gjort sig förtjänt av några förnämare attribut samt gjort sig av med några WT-attribut kan ett finare namn få önskad effekt eftersom han då vunnit sig rätten till ett förnämnt namn. Attributen kan alltså aktivera eller negera varandra och man kan plötsligt ta ett väldigt kliv uppåt på skalan om flera latenta förnäma attribut plötsligt aktiveras på samma gång genom en kedjereaktion. Någon borde forska på detta eller skriva ett datorprogram som exakt räknar ut var man befinner sig på WT-skalan och ger individuella råd om vilka gärningar som puttar en uppåt eller nedåt och hur mycket.
Att vi inte har några äkta WT i Sverige beror väl på att det på grund av socialförsäkringssystemet är svårt att deka ner sig så pass mycket här att man bara har WT-attribut och inga förnäma attribut. Alltså hamnar de som är mest WT inte längre ner på skalan än på mitten och blir därmed bara "Svensson".
Senast redigerad av Paddan1000 2013-12-11 kl. 11:52.
Citera
2013-12-11, 15:57
Medlem
Incendios avatar
I dagens tidning var det med leopardklädd mamma och bebisdotter..och vad dottern hette? Rebelle såklart!
Då tänker man inte på sitt barns framtid...
Citera
2013-12-11, 21:19
Medlem
Det går runt en morsa med 2st ungar i en barnvagn i min hemstad. På vagnen sitter det såna där classy reg. Skyltar med ungarnas namn på.
Morsan har en klar och tydlig önskan om att ungarna ska bli prostituerade eller hamna i porrträsket.
Håll i er nu!

Ungarna heter Kimberly-rain och Amberlyn-sky
Kan va tvärtom också. Minns inte exakt men jag hade god lust att rycka ut moderns blonda extensions och slå henne hårt i ansiktet med dem!
Citera
2013-12-12, 01:04
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyckoslanten
Det går runt en morsa med 2st ungar i en barnvagn i min hemstad. På vagnen sitter det såna där classy reg. Skyltar med ungarnas namn på.
Morsan har en klar och tydlig önskan om att ungarna ska bli prostituerade eller hamna i porrträsket.
Håll i er nu!

Ungarna heter Kimberly-rain och Amberlyn-sky
Kan va tvärtom också. Minns inte exakt men jag hade god lust att rycka ut moderns blonda extensions och slå henne hårt i ansiktet med dem!

Bor du i Sverige? Det finns nämligen ingen med de dubbelnamnen oavsett kombo. Inte heller någon som heter Amberlyn.
Citera
2013-12-19, 10:45
Medlem
Kan ha stavats annorlunda... ungen kan ha hetat Amberly (+skye/rain) och det är lika illa i mina ögon.

http://svenskanamn.alltforforaldrar.se/
Och ja, jag bor i antingen Västmanland eller Södermanland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in