2012-09-25, 23:09
Medlem
Pastor-Fahlbergs avatar
En gammal bekant till mig, som även är tillsammans med en viss Johnny som är "stolt raggare", fick nyligen barn och den avkomman ska så klart heta Dewon!

Höll på att sätta kaffet i halsen när jag läste det, vad jag skrattade! Haha.
Citera
2012-09-26, 00:04
Medlem
Vad blir domen på namnet: Nora, Norah ??
Citera
2012-09-28, 21:20
Medlem
Incendios avatar
Läste ett gammalt nummer av Barometern där en nyfödd fått namnet Hollie_mint. Jaråsåatte...

Det låter ju för fasen som ett namn på en My little ponny!
Citera
2012-09-28, 21:20
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menvaihelvete

Fint namn. Inte WT i mitt tycke.
Citera
2012-09-29, 01:16
Medlem
johannes Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menvaihelvete

uttalar du det Nora = fint namn.
Uttalara du det "Norah" flämtar wt dig i nacken
Citera
2012-09-29, 01:17
Medlem
johannes Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hotmailen
Själv kan jag bara tala för mig själv, jag valde namnet för jag tyckte det var fint, kort, enkelt och fanns i släkten sen innan. Har faktiskt inte stött på någon annan som har det namnet än. Hur vanligt/ovanligt fanns inte i mina tankar när jag valde namnet men nu i efterhand, (hon är snart5år), har jag läst att namnet ökat.

Mitt andra barn heter Erik.. korta namn helt enkelt

Min egen uppfattning om WT-namn är snarare Tindra, Star, konstiga stavningar, byta ut S mot Z etc. Om min dotter skulle haft namnet Zaga, då hade jag ansett det vara WT. Men jag vet inte man kankse blir blind.. uppfattar iallfall inte Saga som wt överhuvudtaget.

eeeh Saga tillhör samma namngrupp som Tindra.
Citera
2012-09-29, 01:35
Medlem
triasperiods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoralMoral
Det är så sjukt - Alla WT, verkligen ALLA, döper sina ungar till Liam osv. Det är för fan sorgligt.
Fast hänger Liam verkligen med än alltså? Tycker inte man ser det längre... På barnvagnsskyltarna alltså Känns mer som att det är generationen som såg sökarna (min generation) som döpte sina barn till det fram till typ fem, sex år sedan.. Nu ser jag mest folk som sätter ett h efter sista vokalen eller byter ut k och v mot c och w, typ Cassandrah och Cewin.
Även Levian och Thilon har jag hört ska vara på frammarsch.
Senast redigerad av triasperiod 2012-09-29 kl. 01:48.
Citera
2012-09-29, 01:39
Medlem
Troligen redan nämnda men pojknamn som slutar på y;
Johnny, Kenny, Tony ex.

Flicknamn är svårare, men bellatrix, trixie, izabellah. X och H på slutet är väl vanligt förekommande i wt-namn
Citera
2012-09-29, 01:53
Medlem
VonFanderblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hisnau
Flicknamn är svårare, men bellatrix, trixie, izabellah. X och H på slutet är väl vanligt förekommande i wt-namn
Bellatrix låter som en Harry Potter-dominatrix och Trixie låter som en hund. Izabellah för tankarna till Hizbollah. Riktiga höjdarnamn med andra ord.

Vad sägs om en flicka vid namnet Tyrande eller Sylvanas, wt eller riktigt wt?
Citera
2012-09-29, 03:52
Medlem
Sök upp namnet på hela befolkningen i Trollhättan så har ni den ultimata WT-listan.
Citera
2012-09-29, 09:54
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hisnau
Troligen redan nämnda men pojknamn som slutar på y;
Johnny, Kenny, Tony
ex.

Finns nog inte många pojkar kvar med de namnen du. Idag är det vanligare med namn som David , Daniel och Tobias även på det som kallas wt.
Citera
2012-09-29, 10:37
Medlem
triasperiods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Finns nog inte många pojkar kvar med de namnen du. Idag är det vanligare med namn som David , Daniel och Tobias även på det som kallas wt.
Ja, Conny, Sonny, Kenta, Thorsten och Berra är väl närmare 60 idag...
Kanske gör dom comeback framöver? Man kan ju hoppas.
Om 30 år kanske det är vanligt med dessa namn på bebisar igen, vore väl härligt med en 7 månaders bebis som heter Kenta
Jag saknar också såna där coola smeknamn som man hade förr, typ Biffen, Lill-Boris, Bagarn och Roffe med kniven.

I min generation (vi i 30årsåldern) heter ju alla typ samma.. Johan, Mikael, Daniel, Andreas. WT eller inte liksom.
Det enda som sticker ut lite extra skulle väl vara Jimmie då, med ie på slutet.
Fasen ett så intressant ämne detta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in