• 1
  • 2
2009-02-19, 22:09
Medlem
vilket smör är bäst och varför?
Citera
2009-02-19, 22:10
Medlem
BePositives avatar
Lätta för det är lätt att bre

Men becer eller vad det heter ska väll vara rik på omega3?
Senast redigerad av BePositive 2009-02-19 kl. 22:14.
Citera
2009-02-19, 22:24
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrx.
Ingen av dom är smör, här har du smör: http://www.skroms.se/_bilder/smorpaket_smorhtml.jpg

Becel är margarin!

Jag körde på becel först men det innehöll såpass mycket kolhydrater att jag bytte till Bregott för att få mer fett och mindre kolisar under deff. Sen dess hatar jag alla typer av margarin. Margarin smakar bättre än Bregott, för att inte bregott ska bli helt bredbart så kan man ju låta det stå framme ett tag.

Jag kör på Philadelphia nuförtiden, vad den har för fördelning av fett och kolhydrater vet jag inte.
Citera
2009-02-19, 22:25
Medlem
Riktigt svenskt smör eller Bregott, allt annat är ju bara nåt slags kemikalie-pasta. Smakar ju fan ingenting.
Citera
2009-02-19, 22:30
Medlem
z0mfg(ish)s avatar
Bregott är så värdelöst. Antingen hårt som satan så att man knappt kan bre det utan att mackan trasas i småbitar eller så har skiten smält så att man kan sälja det som flytande margarin till matlagning.

Flora (eller Milda smörgås som det kallas nu) ftw.
Citera
2009-02-19, 22:36
Bannlyst
Den där j_vla becel... Bacill. Äckligt. Bregott extrasaltat smakar bra!
Citera
2009-02-19, 22:37
Medlem
patiponkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrx.

Vanligt smör utan nån oljeblandning är bäst ur näringssynpunkt.

Är smöret för hårt, ställ ut det en stund innan du tänker använda det.

Angående Becel så kan du läsa denna ursaxningen:

"Får företag ta till vilka knep som helst för att sälja mer av sina produkter?

* Lura friska människor att tro de är sjuka? Att de riskerar dö om de inte äter onaturliga kemikaliefyllda lightprodukter?
* Gömma varningstexten för barn, ammande och gravida som inte får äta dem?
* Dölja köpt reklam i tidningar som redaktionellt material?
* Via PR-företag “utbilda” journalister i att naturligt fett är farligt, och de egna konstgjorda fetterna är nyttiga?"

Detta är hämtat från en grupp på facebook som undrar lite över vad Becel (Unilever) håller på med. Mer spännande läsning på http://www.kostdoktorn.se/becel-koper-ica-kuriren
Citera
2009-02-19, 22:51
Medlem
mx_s avatar
Helt klart Bregott eller riktigt smör!

Citerat från Becels hemsida.

Citat:
Becel original 38% innehåller även omega-3 och omega-6 från växtriket, i en bra balans.

Nu vet visserligen inte jag hur de tolkar ordet balans.
Omega-3 3,5
omega-6 15,5
Senast redigerad av mx_ 2009-02-19 kl. 22:54.
Citera
2009-02-19, 22:58
Medlem
Späks avatar
Har precis gått över till Bregott efter att slutligen ha lackat på kemikaliekukplastmargarinen som jag hittills använt i alla år.

Det smakar inte bättre, är tio ggr. jävligare att bre på och är på tok för dyrt.

Men ur näringssynpunkt så vinner Bregott. Möjligen torde riktigt smör dock vara snäppet bättre.
Citera
2009-02-19, 23:05
Medlem
daggelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Ingen av dom är smör, här har du smör: http://www.skroms.se/_bilder/smorpaket_smorhtml.jpg

Becel är margarin!

Jag körde på becel först men det innehöll såpass mycket kolhydrater att jag bytte till Bregott för att få mer fett och mindre kolisar under deff. Sen dess hatar jag alla typer av margarin. Margarin smakar bättre än Bregott, för att inte bregott ska bli helt bredbart så kan man ju låta det stå framme ett tag.

Jag kör på Philadelphia nuförtiden, vad den har för fördelning av fett och kolhydrater vet jag inte.

Är du full människa?
Citera
2009-02-19, 23:39
Bannlyst
Jag har ätit Becel's Omega3 berikade margarin ett tag och har varit nöjd. Nu verkar det som att det finns bättre alternativ, vad säger ni ? Är Bregott så gott :=) ?
Citera
2009-02-19, 23:40
Medlem
ni-ar-fjortisars avatar
Bregott svårt att bre? Låt det stå framme en minut då
Vilket i-landsproblem
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto