2009-02-19, 23:43
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daggelito
Är du full människa?
Hehe, nee, mina smaklökar kanske är dock
Citera
2009-02-19, 23:46
Medlem
daggelitos avatar
Jag förstår inte hur man kan föredra diverse vegetabilisk smörja framför vanligt traditionellt smör.. men smaken är väl olika antar jag!
Citera
2009-02-19, 23:57
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daggelito
Jag förstår inte hur man kan föredra diverse vegetabilisk smörja framför vanligt traditionellt smör.. men smaken är väl olika antar jag!
Ifall du syftar på mig så äter jag bregott men tycker becel smakar mer, bregott smakar väl mer eller mindre inget?
Citera
2009-02-19, 23:57
Medlem
slumpiratens avatar
bregott extra saltat eller nugatti
Citera
2009-02-19, 23:59
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Ska man ha klister på mackan överhuvudtaget, så väljer jag Bregott alla dagar över margariner eller Becel...

Här är lite intressant läsning om margariner.

http://www.ehdin.com/?navid=91&sub=95
Citera
2009-02-20, 00:17
Medlem
Voltecs avatar
Känner folk som påstår att när dom bytt till fetare smör så skiter dom bättre.

Becel är gott. =)

- Voltec
Citera
2009-02-20, 00:29
Bannlyst
nu äter aldrig jag smörgås och därför heller aldrig smör.. åtminstånde väldigt sällan, men när jag väl äter det så är det bregott som gäller. Hur svårt är att att smöra en macka egentligen?
För er småbarn som inte har lärt er ordentligt ännu har jag ett tips, gräv inte ner kniven och ta hela klicken på en gång, bara skrapa lätt på ytan 4-5 ggr tills du har tillräckligt med smör så ska du sé att det går lättare att bré.
Citera
2009-02-20, 09:53
Medlem
LiLWizs avatar
Vad har ni smör till? Smörgåsen? Hahaha, kom in i game:et boys! Nu förtiden kör man utan smör.

MEN om jag absolut måste, så lirar jag fint med Svenskt Smör, inga kemikalier och inget mumbojumbo. Smakar bra gör det också!
Citera
2009-02-20, 10:29
Medlem
Har också börjat köra Philadelphia, någon som har koll på hur det ser ut med det jämfört mot smör (bregott/becel liknande)?
Citera
2009-02-20, 10:39
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frejansson
Har också börjat köra Philadelphia, någon som har koll på hur det ser ut med det jämfört mot smör (bregott/becel liknande)?
Kollade nyss 9gram protein, 4gram kolhydrater och 12gram fett per 100g.

Det är Philadelphia light.
Citera
2009-02-20, 10:39
Medlem
Morticians avatar
Bregott alla dagar i veckan eftersom det är mest naturligt av de 2.

Finns ingen anleding att plugga i sig emulgeringsmedel surhetsreglerande medel, konserveringsmedel, konstgjorda aromer och plast i onödan.

Professor Göran Pettersson anser anser inte heller att Becel skulle vara det bättre alternativet
Citat:
Välj Bregott framför Becel
för kärl och hjärta
se hela artikeln nedan

http://pagina.se/filer/becel.pdf
Senast redigerad av Mortician 2009-02-20 kl. 11:08.
Citera
2009-02-20, 10:43
Medlem
Morticians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Ifall du syftar på mig så äter jag bregott men tycker becel smakar mer, bregott smakar väl mer eller mindre inget?

Det är för att dina smaklökar sedan barnsben har blivit matade med konstgjorda aromer vilket Becel är proppfullt av. De har helt enkelt blivit avtrubbade vant sig vid fejkade aromer. Vet ifan hur de framställer smörsmak. Men vanillin gör de av bl.a rötad granved.

Kolla gärna innehållsförteckning på light produkter jämfört med "vanliga". Ju mer light ju mer tillsatser och konstgjorda aromer. Kolla inte bara energiinnehållet
Senast redigerad av Mortician 2009-02-20 kl. 10:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in