2023-10-19, 12:50
Medlem
El och energi programmet är skit. Vill studera YH så snart som möjligt. Hur ska jag skriva PB till hisstekniker / larmtekniker utbildning?

Mekatronik / elektromekanik sker enbart på LearnWARE som uteslutande är lik Novo. Man lär sig inget praktiskt med händerna och APL samordnaren är ej samarbetsvillig. Vill inte "studera" för att få studera på yrkeshögskola.

Är överkvalificerad för komvux och vet inte hur man skriver personligt brev då jag har praktisk erfarenhet. Är inte en "talker" utan är en "doer".
Citera
2023-10-19, 13:10
Medlem
Off topic men kan nämna att Teknikprogrammet är mer praktisk orienterad i jämförelse. Saknar den tiden.
Citera
2023-10-19, 15:11
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmagirl
Jag upplever rätt ofta att när man söker jobb inte kollar på personliga brevet i 1:hand utan på ens CV och sen inte läser personliga brevet otdentligt innan de kallar på intervju.

Oftast är det så idag, skummar väl igenom CV som mest snabbt är man inte intressant där så lär dom knappast läsa ens personliga A4 brev då det tar för mycket tid gå igenom alla ansökningar speciellt till vanliga jobb som inte kräver högskolepoäng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in